آیا جو دوسر واقعا یک صبحانه سالم است؟


آیا جو دوسر واقعا یک صبحانه سالم است؟

بلغور جو دوسر یکی از سالم ترین گزینه های صبحانه است. یک فنجان جو دوسر پخته حاوی ۱۰ گرم فیبر است که بیشتر فیبر محلول است. کلسترول LDL (بد) و قند خون را کاهش می دهد و به عملکرد سیستم گوارش شما کمک می کند. شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد و بنابراین می تواند به مدیریت وزن و کاهش وزن کمک کند.


به گزارش ایلانا، به نظر می رسد اخیرا همه جو دوسر را توصیه می کنند، ماده ای به نام بلغور جو دوسر. می گویند خوردن بلغور جو دوسر می تواند معجزه کند! به عنوان مثال، به شما کمک می کند بیشتر زندگی کنید. البته طعم کلی آن لذیذ است و ترکیب آن با انواع کره و مغزها و میوه ها جذاب است اما آیا همه عوارض مصرف بلغور جو دوسر مثبت است؟ آیا عوارض جانبی منفی وجود دارد که باید از آن آگاه باشیم؟


متخصصان تغذیه می گویند که جو یک منبع عالی از فیبر است. بلغور جو دوسر یکی از سالم ترین گزینه های صبحانه است. یک فنجان جو دوسر پخته حاوی ۱۰ گرم فیبر و بیشتر است نخ محلول است؛ کلسترول LDL (بد) و قند خون را کاهش می دهد و به عملکرد سیستم گوارش شما کمک می کند. شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد و بنابراین می تواند به مدیریت وزن و کاهش وزن کمک کند.


برندا براسلو، متخصص تغذیه می گوید: جو دوسر پروتئین زیادی را فراهم می کند. فقط یک فنجان پخته شده حاوی نزدیک به ۱۰ گرم از این ماده مغذی مهم است و همراه با فیبر، این غذا می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد.


با این حال، می تواند باعث شود نفخ شکم لیزا یانگ، متخصص تغذیه می‌گوید: «اگر تازه با جو دوسر آشنا شده‌اید، بدانید که می‌تواند باعث نفخ شود، بنابراین بهتر است با یک وعده کوچک شروع کنید.» غلات کامل مانند گندم و جو دوسر سرشار از فیبر، گلوکز هستند. و نشاسته که توسط باکتری های روده خورده می شود در تعداد کمی از افراد منجر به گاز و نفخ می شود.


آیا جو دوسر واقعا یک صبحانه سالم است؟  |  از این 2 باخت اومیل دوری کنید
بلغور جو دوسر را با مواد مختلف ترکیب کنید و بخورید.


اما باید بدانید که اگر مراقب نباشید می تواند باعث ایجاد آن شود افزایش وزن یانگ می گوید: «خوردن یک وعده بلغور جو دوسر می تواند منجر به افزایش وزن شود. می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری گردو یا بذر کتان خرد شده اضافه کنید که خوب است، اما کره یا شکر زیاد انتخاب خوبی نیست.


افزودن شکر، چیپس شکلات و سایر غذاهای شیرین به بلغور جو دوسر ارزش غذایی کلی جو را کاهش می دهد زیرا این افزودنی ها کالری و کربوهیدرات های اضافی را به بدن اضافه می کنند. با این حال، می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. ترزا بست، متخصص تغذیه می گوید: فیبر و مواد مغذی بلغور جو دوسر با کاهش وزن مرتبط است. این خواص باعث می شود که کاربر احساس سیری کند و از پرخوری در طول روز جلوگیری می کند، بنابراین بهتر است شیرین کننده اضافه نشود.»


مواد غنی را اضافه کنید آنتی اکسیدان ها مانند میوه های خشک، آجیل و دانه ها و کره بادام زمینی سرشار از ریز مغذی ها هستند که از سلامت و تندرستی حمایت می کنند. با خوردن هر روز بلغور جو دوسر، می توانید سطح کلسترول خود را کاهش دهید. فیبر بلغور جو دوسر نیز به سلامت دستگاه گوارش و حرکات منظم گوسفند کمک می کند. افزایش مصرف مایعات بهتر است با افزایش مصرف فیبر روزانه انجام شود.


این فیبر می تواند به کنترل قند خون شما کمک کند زیرا سرعت رسیدن کربوهیدرات ها به جریان خون را کنترل می کند و سطح قند خون شما را در طول روز ثابت نگه می دارد.


آیا جو دوسر واقعا یک صبحانه سالم است؟  |  از این 2 باخت اومیل دوری کنید
ترکیب جو دو سر با میوه ها و مغزها را می توان در برنامه غذایی روزانه گنجاند.


مکنزی برگس، متخصص تغذیه می گوید: جو دوسر برای سلامت قلب در کانون توجه است. تحقیقات اثرات کاهش کلسترول مصرف منظم این ماده غذایی سرشار از فیبر را تایید کرده است. سعی کنید یک شب آن را با محصولات مختلف خیس کنید. آنها را کنار هم بگذارید تا برای صبحانه آماده شوند.


حالا ممکن است به این فکر کرده باشید که بلغور جو دوسر را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا غذای سالم بخورید، به یاد داشته باشید که می توانید از تاپینگ ها و مواد مختلف و متفاوت استفاده کنید.


منبع: همشهری آنلاین


انتهای پیام/