آیا رژیم غذایی مدیترانه ای به سلامت آلت تناسلی کمک می کند؟

در سال‌های اخیر توجه زیادی به فواید «رژیم غذایی مدیترانه‌ای» معطوف شده است. مطالعات نشان داده اند که چنین رژیم غذایی فواید سلامت کلی خوبی دارد، اما در مورد سلامت آلت تناسلی چطور؟ آیا این متاثر از پیروی از راه مدیترانه است؟

توضیح در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای

بسیاری از مردم در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای شنیده اند، اما برخی دقیقاً مطمئن نیستند که این اصطلاح به چه معناست. اساساً رژیم غذایی به معنای پیروی از یک برنامه غذایی مشابه آنچه که به طور طبیعی در منطقه مدیترانه جهان تکامل یافته است.

طبق گفته کلینیک مایو، چنین رژیمی معمولاً این ویژگی ها را دارد:

– اعتیاد شدید به غذاهای گیاهی (نه تنها میوه ها و سبزیجات، بلکه آجیل، حبوبات و غلات کامل)

– استفاده از روغن زیتون (یا سایر روغن های کم چرب) به جای کره در پخت و پز

– ترجیح گیاهان و ادویه ها بر نمک

– مصرف گوشت قرمز را محدود کنید و حداقل هفته ای دو بار ماهی یا مرغ را انتخاب کنید

علاوه بر این، بسیاری از مردم ترجیح می دهند شراب قرمز (در حد اعتدال) را به عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای بگنجانند.

مطالعات نشان داده است که پیروی از چنین رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و بیماری پارکینسون را کاهش می دهد و سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

سلامت آلت تناسلی

اما در مورد سلامت آلت تناسلی چطور؟ آیا رژیم غذایی مدیترانه ای بر این منطقه بسیار مهم تأثیر دارد؟ به گفته برخی از پزشکان، بله.

همانطور که در بالا ذکر شد، این نوع رژیم غذایی به ویژه برای مشکلات قلبی مفید است و قلب سالم تأثیر مستقیمی بر سلامت آلت تناسلی دارد. به عنوان مثال، عملکرد نعوظ تا حد زیادی به توانایی قلب برای پمپاژ خون کافی به آلت تناسلی بستگی دارد. وقتی قلب در وضعیت بهتری باشد، می تواند این کار را بهتر انجام دهد.

میوه ها و سبزیجات برای قلب مفید هستند و برخی از محصولات هستند که به دلیل داشتن فلاونوئید بالا برای پمپاژ خون مفید هستند. اینها عبارتند از زغال اخته، مرکبات، سیب و گلابی. شراب قرمز (دوباره در حد اعتدال) نیز یک مزیت در این زمینه محسوب می شود.

اما بدن چه چیزی را می خواهد اما روح ضعیف است؟ اگر میل جنسی کم مشکل باشد، احتمالاً رژیم مدیترانه ای می تواند در اینجا نیز به تقویت کمک کند. (البته مانند هر مشکل دیگری که در رابطه با سلامت جنسی وجود دارد، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد، بنابراین تغییرات رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند مشکل را به طور کامل حل کند.) موز و هندوانه از جمله غذاهایی هستند که ممکن است در این زمینه مفید باشند.

حساسیت آلت تناسلی یک عامل کلیدی در میزان لذت مرد از رابطه جنسی است. بنابراین توصیه می شود با محافظت از عملکرد عصبی، این حساسیت را واضح و شفاف نگه دارید. اسیدهای چرب امگا ۳ فواید قابل توجهی برای اعصاب دارند، بنابراین مصرف غذاهای غنی از این ماده مانند: B. ماهی قزل آلا، ضروری است.

حفظ سطح تستوسترون نیز به سلامت آلت تناسلی کمک می کند و رژیم غذایی نیز می تواند در اینجا کمک کند. صدف، ماهی تن، آووکادو و موز از جمله طعم هایی هستند که می توانند به افزایش سطح تستوسترون کمک کنند.

جنبه های زیادی از رژیم مدیترانه ای وجود دارد که آن ها به مردان علاقه مند به حفظ سلامت آلت تناسلی هود توصیه می کنند. اما رژیم به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. در کنار ورزش منظم، یک مرد باید به طور روزانه از یک کرم سلامت آلت تناسلی درجه یک استفاده کند (کارشناسان بهداشت روغن Man1 Man را توصیه می کنند که از نظر بالینی ثابت شده است که ملایم و ایمن برای پوست است) به عضوش بهترین کرم حاوی استیل-ال-کارنیتین، اسید آمینه ای است که در برابر آسیب عصبی محیطی که می تواند از دست دادن حساسیت اندام را تسریع کند، محافظت می کند. کرم مربوطه همچنین حاوی ال آرژنین است، ماده ای که به تشکیل اکسید نیتریک کمک می کند. این به نوبه خود به باز نگه داشتن عروق خونی آلت تناسلی و افزایش جریان خون در هنگام تماس جنسی کمک می کند.