آیا مادر جدید من از خستگی رنج می برد؟



مطابقت با *درست* یک درمانگر یا مربی برای شما.

مسابقات را به صورت رایگان دریافت کنید


ساعت سه بامداد سه شنبه است. کودک شما بیش از ۴۵ دقیقه نخواهد خوابید. می‌توانید به آن‌ها غذا بدهید، پوشک‌هایشان را عوض کنید، کنار بگذارید، و ۲۰ دقیقه پمپاژ را شروع کنید یا شیر خشک ریخته شده روی زمین را تمیز کنید تا بطری خواب‌آور را درست کنید. در آخر سرتان را روی بالش بگذارید. کودک دوباره شروع به گریه می کند. شما به شریک زندگی خود نگاه می کنید و آنها در خواب عمیق هستند.

به نظر آشنا میاد؟ یکی از میم های مورد علاقه من در اینترنت این است که “می خواهم کنار تخت شوهرم بخوابم، ظاهراً صدای گریه کودک را از آنجا نمی شنوی.” یادم می‌آید وقتی در طول شب چندین بار در طول شب بیدار بودم، از دور دیدم که او به خواب رفت، عصبانیت در درونم بلند شد.

چگونه به این مکان رسیدید؟

خب، برای شروع، من محدودیت نداشتم. همانطور که اغلب به مشتریانم می گویم، افرادی که از فقدان مرزهای شما سوء استفاده می کنند، هرگز به شما نمی گویند که باید آنها را تعیین کنید. گاهی اوقات، قبل از اینکه متوجه شوید، باید به پایین ترین سطح خود برسید.

فرسودگی شغلی مادر جدید دقیقاً چیست؟

خستگی یک مادر جدید باعث فرسودگی جسمی و عاطفی، بیگانگی عاطفی از فرزندان و احساس ناکارآمدی به عنوان یک تازه مادر می شود.

ما به طور صریح و ضمنی آموخته ایم که مرحله نوزادی آنقدر لذت بخش، رضایت بخش و دوست داشتنی است که یک نوزاد جدید فوراً شما را راضی می کند، و آنقدر سرگرم کننده است که مشکلات گاه و بیگاه (انفجار پوشک، پمپاژ کردن، شستن بطری ها، ۲) زنگ هشدار am) به سختی قابل توجه است.

برای درک فرسودگی شغلی، می توانید به یک ماشین فکر کنید. وقتی ماشین خود را با باک پر سوخت رانندگی می کنید، گزینه های بی پایان هستند. شما می توانید به وگاس رانندگی کنید! هرچه بیشتر رانندگی کنید، مخزن سوخت شما خالی تر می شود. پس از روشن شدن چراغ بنزین، نوبت به پر کردن بک آپ می رسد.

اما اگر به حرکت رو به جلو ادامه دهید چه؟ در نهایت ماشین شما از کار می افتد، درست است؟ خوب، در مورد بدن ما هم همینطور است. اگر برای پر کردن مخزن خود وقت نگذاریم، می سوزیم!

علائم ضعیف شدن نوزاد جدید چیست؟

فرسودگی شغلی فقط اتفاق نمی افتد. تدریجی است و زمان می برد.

علائم فیزیکی، احساسی و رفتاری خستگی وجود دارد.

علائم فیزیکی:

  • کم خوابی و خستگی

  • خستگی

  • سردرد و درد عضلانی (از اسپاسم عضلانی و تنش!)

  • تغییر در اشتها (کم یا زیاد خوردن)

پرشور:

  • مامان عصبانی

  • ناامنی در مورد مادر شدن

  • درماندگی و ناامیدی

  • احساس تنهایی می کنم

  • دیگر از کارهایی که انجام می دادید لذت نمی برید

  • نگرش منفی به زندگی

رفتاری:

  • انزوا یا نخواستن هیچ بازدیدکننده ای

  • خیالبافی در مورد راه های فرار

  • قرار ملاقات ها را به تعویق بیندازید یا به نیازهای خود توجه کنید

  • استفاده از غذا، دارو یا الکل برای مقابله با خستگی

چه چیزی باعث خستگی مادر جدید می شود؟

خستگی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. به‌ویژه به‌عنوان یک مادر جدید، می‌دوید و «همه کارها» را انجام می‌دهید و سعی می‌کنید از این انسان کوچک مراقبت کنید. بین کمبود خواب و استرس در مورد تغذیه، برنامه خواب، پسرفت خواب، و تعیین حد و مرز با خانواده و دوستان، فراموش کردن چیزهایی که باتری های شما را شارژ می کنند آسان است.

تعیین مرزها می تواند بهترین راه برای شروع معکوس کردن فرسودگی شغلی باشد، خواه این مرزها با خود، شریک زندگی، خانواده، دوستان، تیم مراقبت یا کار شما باشد.

مرزهای معکوس کردن تخلیه مادر جدید می تواند به این صورت باشد:

  • محدودیت ساعات بازدید

  • گرفتن شیفت تغذیه در شب

  • تصمیم گیری در مورد شیر دادن برای سلامت روان شما بهتر است

  • از مردم بخواهید که غذا را به جای بالکن روی آن بریزند

  • به خود یادآوری کنید که به استراحت نیاز دارید

  • نظافت منزل در هنگام خواب کودک

یکی دیگر از دلایل خستگی می تواند انتظارات ما از خودمان باشد. افسانه های زیادی وجود دارد که در طول زندگی خود می شنویم در مورد اینکه مادران خوب چه باید باشند.

برخی از این افسانه های استرس زا عبارتند از:

  • یک مادر خوب بچه را بر خودش مقدم می‌دارد.

  • “یک مادر خوب می خواهد همیشه با فرزندش باشد”

  • “یک مادر خوب وقتی کودک می خوابد می خوابد”

  • “یک مادر خوب خانه تمیزی دارد”

  • “یک مادر خوب هرگز غرق نمی شود و شکوه خود را از دست نمی دهد”

  • “یک مادر خوب دوست دارد با فرزندش بازی کند”

حقیقت این است که یک مادر خوب، مادری است که فرزندش را در جایی که او هستند ملاقات کند. اگر کودک شما ماشین سواری طولانی مدت را دوست ندارد، ممکن است به تعطیلات ۳ ساعته نه بگویید. اگر کودک شما دوست دارد در یک اتاق تاریک غذا بخورد، شاید خود را معذور کنید، هدفون بیندازید و در حالی که کودک غذا می‌خورد به پادکست مورد علاقه خود گوش دهید. همه چیزهایی که کودک شما نیاز دارد شما هستید بدانید.

یک مادر خوب مراقب خودش باشد تا بتواند از فرزندش مراقبت کند.

چگونه می توانم فرسودگی شغلی یک مادر جدید را معکوس کنم؟

پاسخ ساده: عادات خود را تغییر دهید.

پاسخ طولانی: مراقب خود باشید، سبک فرزندپروری خود را تغییر دهید، انتظارات خود را تنظیم مجدد کنید، سیستم حمایتی خود را ایجاد کنید و یاد بگیرید که چگونه چرخه استرس خود را کامل کنید. در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

خودمراقبتی

خودمراقبتی می‌تواند به شما کمک کند وقتی احساس می‌کنید که تهی شده‌اید، از مخزن خود پشتیبان بگیرید. برای حضور کامل در کنار خود و کودکتان، مهم است که از خود مراقبت کنید.

  • پیاده روی

  • ماساژ/صورت بگیرید

  • رفتن برای قهوه با دوستان

  • در رختخواب دراز کشیده و فیلم مورد علاقه خود را تماشا می کنید

  • خواندن

تغییر داستان فرزندپروری

تغییر داستان فرزندپروری می تواند به شما کمک کند تا پدر و مادری را که می خواهید باشید درک کنید و به خودتان فضایی برای تغییر و رشد بدهید.

  • تعریف کنید که پدر و مادر خوب بودن برای شما چه معنایی دارد

  • آیا این واقع بینانه است؟

  • چه چیزی را می توان تغییر داد تا متناسب با شرایط فعلی زندگی شما باشد؟

انتظارات خود را دوباره تنظیم کنید

همه ما گاهی در زمینه های مختلف زندگی خود از خود انتظاراتی داریم و این انتظارات را می توان در سطح غیر واقعی قرار داد. مهم این است که بفهمیم چه فضایی در زندگی ما وجود دارد و چه چیزی نیست.

  • انتظارات شما از کار، والدین، روابط و خانه چیست؟

  • آیا آنها واقع بین هستند؟

  • برای برآورده کردن این انتظارات به چه حمایتی نیاز دارید؟

سیستم پشتیبانی خود را بسازید

داشتن یک سیستم پشتیبانی ضروری است. چه کسی به نظارت بر کودک کمک کند، خانه شما را تمیز کند یا در حالی که گریه می کنید شما را در آغوش بگیرد.

  • چه کسی در سیستم پشتیبانی شما حضور دارد؟

  • چگونه می توانند به شما کمک کنند؟

  • چگونه می توانید درخواست کمک کنید؟

چرخه استرس خود را کامل کنید

اگر احساسات خود را نپذیریم و با آن مقابله نکنیم، به راحتی وارد چرخه استرس می شویم.

  • او می خندد

  • خلاق باش

  • یکسان

  • او صحبت می کند

  • نشان دادن/دریافت محبت

  • انتقال

  • گریان!

انتقال به یک مادری جدید یک سکسکه است. زمانی که تمام چیزی که می توانید به آن فکر کنید برنامه خواب، برنامه غذا خوردن و مقدار پوشک های خیس امروزی کودک است، اولویت بندی سخت است. در حالی که همه این چیزها مهم هستند، مهم تر از آن این است که از خود مراقبت کنید. شما نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید!


درباره نویسنده:

آلیسون لیبرمن، LMFT، PMH-C یک درمانگر، سرپرست و متخصص سلامت روان پس از زایمان است. آلیسون درمان شناختی رفتاری را برای مادران تازه واردی که درگیر سازگاری با والدین هستند، ارائه می دهد. آلیسون با مادران تازه واردی کار می کند که با محدودیت ها، ارتباطات و ایجاد انتظارات غیرواقعی در مورد فرزندپروری دست و پنجه نرم می کنند. لطفاً با آلیسون در وب سایت او به آدرس: www.rootedharmonycounseling.com تماس بگیرید.


پست های مشابه: