آیا مکمل ها بی خطر هستند؟

مکمل های غذایی در حال حاضر یک مکمل رایج به رژیم غذایی ما هستند و در بسیاری از شرایط تنها راه حل مشکلات سلامتی ما هستند. با این حال، اینترنت به سادگی مملو از هرزنامه‌ها و تبلیغات پاپ‌آپ است که وعده رهایی سریع از بیماری‌های مختلف را می‌دهند، اگر فقط مکمل‌های غذایی سالم مصرف کنیم (نامی را در اینجا وارد کنید)، و بیشتر و بیشتر شبیه نوعی قرص معجزه‌آسا رفتار می‌شوند. از سوی دیگر، فواید و مضرات استفاده از آنها به طور فزاینده ای در بین پزشکان مورد بحث قرار می گیرد. استفاده از مکمل های مختلف در روند بدنسازی و خطرات سوء مصرف آنها کمکی نمی کند.

نکته این است که مکمل ها کار می کنند، اما نه برای همه و نه برای هر مناسبتی.

کمبودهای تغذیه ای

اساساً مکمل های غذایی در ابتدا برای کمک به افراد برای غلبه بر کمبودهای تغذیه ای خود ساخته شدند. اگر به دلایلی فردی نتواند رژیم غذایی متعادلی داشته باشد، مکمل های غذایی به حفظ ارگانیسم شما کمک می کند. با این حال، اگر فردی رژیم غذایی سالمی داشته باشد (مثلاً مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه)، مکمل ها دیگر در بیشتر موارد ضروری نیستند و مصرف آنها تأثیر کمی (و نه همیشه مثبت) دارد.

بدن سازی / تناسب اندام

یکی دیگر از دلایل رایج مصرف مکمل ها بدنسازی است. زمانی که ما چیزی بیش از تناسب اندام می خواهیم، ​​تغذیه منظم جواب نمی دهد و اگر امیدواریم سرعت رشد عضلانی ناسالم را حفظ کنیم، باید چیز جدی تری اتخاذ کنیم. مکمل های غذایی از آنجا می آیند. با این حال، از آنجایی که آنها اغلب بدون دانش پزشکی مصرف می شوند (و برای داشتن اثر قابل مشاهده باید به مقدار زیاد مصرف شوند)، اثرات نهایی آنها دیگر نمی تواند مثبت باشد.

نتیجه

به طور خلاصه، مکمل ها خوب هستند، اما فقط تا زمانی که مردم از آنها به دلایلی که ایجاد شده اند استفاده کنند – برای مبارزه با کمبودهای تغذیه ای. بدنسازی یا نیاز عمومی به احساس سلامتی دلیل خوبی برای مصرف این قرص ها (حتی داروهای گیاهی) نیست. بدن ما یک مکانیسم ظریف است و نباید بیش از حد بدون دلیل موجه آن را سرهم کنیم.