آیا یوگا می تواند شما را مریض کند؟


احساس بیماری احساس بدی است. انگار تمام دنیا دور سرت می چرخد ​​و قصد توقف ندارد. ناراحتی باعث می شود که آن را مانند یک ابدیت جلوه دهد. ولی بعد از ورزش احساس استفراغ می کنم و یوگا؟ بنابراین، آیا یوگا می تواند شما را مریض کند؟ بله، و بیشتر از چیزی که فکر می کنید رایج است.

شاید فکر کنید، آیا یوگا قرار نیست شما را سالم تر کند؟ همه یوگی ها بعد از انجام یوگا بسیار مناسب و راحت به نظر می رسند، پس چرا من احساس تهوع دارم؟

در مورد قسمت اول کاملا حق با شماست. یوگا قرار است در ذهن و بدن شما احساس بهتری داشته باشد، اما پاسخ به آخرین سوال ممکن است یوگا شما را بیمار کند کار آسانی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا در صورت انجام یوگا ممکن است احساس تهوع داشته باشید. بسیاری از این عوامل موقتی هستند و به خودی خود از بین می روند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مداخله پزشکی، فیزیوتراپی یا اعمال خاصی دارند.

در این راهنما، فهرست کاملی از علل احتمالی این امر را ارائه خواهم کرد احساس بیماری در حین انجام یوگا. در پایان مقاله، نکاتی را در مورد نحوه انجام آن ارائه می دهم مدیریت تهوع در طول یوگا، یوگا علائم سمی را از بین می بردو چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد.

بیا شروع کنیم:

آیا یوگا می تواند شما را مریض کند؟ – دلایل و موارد یوگا

دلایل رایج احساس بیماری در هنگام تمرین یوگا:

احساس تهوع بعد از یوگا، یا در حین تمرین، ناشی از زیر; موضوعی نادرست که باید به آن رسیدگی شود. به یاد داشته باشید که یوگا احساس خوبی نسبت به خود و بدنتان است. اگر به هر دلیلی درد یا ناراحتی دارید، باید به زنگ های بدن خود گوش دهید – همیشه چیز مهمی به شما می گوید که ممکن است از آن غافل شوید. در اینجا عوامل کلی برای احساس اینکه دنیا حول شما می چرخد ​​آورده شده است.

  • قبل از کلاس یک وعده غذایی بخورید

بنابراین من یک وعده غذایی خوشمزه با مقدار زیادی پروتئین، فیبر و حتی سبزیجات تازه داشتم. فکر می کنید چه چیزی بهتر از غذا برای انجام یک تمرین خوب به شما انرژی می دهد، درست است؟ اشتباه! خوردن قبل از ورزش استرس مضاعفی بر سیستم گوارش شما وارد می کند. اگر سیر باشید، بدن شما سلامت شما را به جای غذایی که به تازگی خورده اید انتخاب می کند – مهم نیست که واقعا چقدر سالم باشد!

عضلات شکم به اندام معده شما فشار می آورند و سپس معده سیگنال هایی را برای تخلیه به مغز ارسال می کند – از این رو احساس تهوع و سنگینی می کنید.

دو ساعت قبل از کلاس یوگا از غذا خوردن خودداری کنید و حداقل نیم ساعت قبل از آن آب فراوان بنوشید.

هنگامی که شما به تازگی سفر یوگا خود را آغاز می کنید، عضلات شما هنوز انرژی ندارند. آنها ممکن است به دلیل نشستن معمولی و ورزش نکردن منظم ضعیف شده باشند. هنگامی که ورزش را شروع می کنید، مراحل اولیه انقباض عضلانی مانند یک عامل دردناک برای بدن شما به نظر می رسد. این امر به ویژه در مورد عضلات کوچکتر اطراف گردن و ناحیه شانه، که اغلب تحت تأثیر کارهای میز، نشستن برای ساعات طولانی پشت میز برای مطالعه، یا به دلایل دیگر قرار می گیرند، صادق است.

این ضعف عضلانی باعث هجوم خون به سر و گوش میانی می شود. و شما احساس سرگیجه، قند خون پایین و حتی حالت تهوع خواهید داشت.

بهترین درمان برای این بیماری، مصرف آهسته آن است. با تمرین خود به راحتی شروع کنید و به آرامی آن را توسعه دهید. به این ترتیب، شما یک قانون اساسی برای مراقبت از بدن خود و یک برنامه ورزشی جدید، بدون احساس بیماری دارید.

این نوع حالت تهوع اگر به پشت دراز بکشید و لحظه ای استراحت کنید باید برطرف شود. اگر اینطور است، به دنبال دلایل دیگر باشید.

ورزش و یوگا بدن را مجبور می کند تا از شر سموم خلاص شود. هنگامی که شما فعال هستید و سرعت تنفس بالایی دارید، سموم زیادی از کبد و روده به خون ترشح می شود تا بتوانید آنها را از پوست و از طریق غده عرق خود دفع کنید.

اگر اخیراً بیمار بوده اید، به طور منظم دارو مصرف می کنید، یا در طول فصل تعطیلات زیاد به غذاها و نوشیدنی ها افراط می کنید، ممکن است بدن شما مقداری از این سموم را جمع کرده باشد.

اگر چنین است، زمانی که سموم وارد خون شما می شوند و قبل از اینکه از طریق ادرار و عرق از بدن خارج شوند، باید کمی تسکین و حتی حالت تهوع را احساس کنید.

این نیز از طریق افزایش دی اکسید کربن و اکسیدان است. پس از تمرینات تنفس عمیق، یوگی های مشتاق اغلب احساس سرگیجه و حالت تهوع می کنند.

با هیدراته ماندن و شروع با یوگای ترمیمی به بدن خود کمک کنید تا از شر این سموم خلاص شود. مجدداً به آرامی تعداد و شدت ورزش خود را افزایش دهید تا از بروز احساسات ناخوشایند جلوگیری کنید.

  • ضربه روحی و جسمی

ضربه، چه احساسی و چه فیزیکی، با هورمون های بدن و سلامت عمومی تداخل می کند. هورمون ها مواد شیمیایی سنگینی هستند که اساساً سلامت، خلق و خو و حتی احساسات ما را تا حد زیادی کنترل می کنند. اگر اخیراً هر گونه ضربه ای را تجربه کرده اید یا با اثرات باقیمانده روبرو هستید، باید با حساسیت بالاتری با خود رفتار کنید.

شما در هر کاری از جمله یوگا به مراقبت، عشق و مهربانی بیشتری نیاز دارید. بنابراین آرام باشید و نفس عمیق بکشید تا از شر هر گونه تنش عضلانی و پیوستن و همچنین بلوک های احساسی خلاص شوید.

یوگای داغ یا انجام یوگا در دمای اتاق بالا می تواند یک تمرین بسیار سالم باشد. متابولیسم را افزایش می دهد، جریان خون را افزایش می دهد و به افزایش تعریق کمک می کند. به یاد دارید در مورد ترشح سموم در خون و تعریق چه صحبت کردیم؟ همین اصل در اینجا کار می کند. یوگا بیکرام برای یوگای متوسط ​​تا پیشرفته پیشنهاد می شود که بدن نسبتاً برای افزایش متابولیسم و ​​افزایش پروتئین کبد استفاده می شود.

دلیل دیگری برای حالت تهوع در طول یوگای گرم یا در یک مکان بسیار گرم افزایش دما وجود دارد – همان پدیده ای که می تواند در یک روز گرم تابستان اتفاق بیفتد. لباس های گشاد بپوشید که عرق شما را سریع خشک کند. یک حوله دم دست داشته باشید، خود را هیدراته نگه دارید، یک جلسه کوتاه تر یوگا بیکرام بیکرام بیاورید و حال شما خوب است.

  • تغییرات هورمونی و بارداری

تغییرات شدید هورمونی در بدن منجر به عوارض جانبی زیادی از جمله حالت تهوع می شود. این به ویژه برای مادران صادق است. بارداری سه ماهه اول و دوم در حالت کلی می تواند با حالت تهوع همراه باشد که ممکن است بر هر چیزی که شامل حرکات سریع بدن، تغییر حرف اضافه و گردش خون باشد، تأثیر بگذارد. همچنین مهم است که فقط یوگای مناسب بارداری را انجام دهید. مقاله من را در مورد بررسی کنید یوگا برای حالت تهوع در دوران بارداری. همیشه از پزشک خود بپرسید که آیا انجام فعالیت های بدنی برای اطمینان از سلامت خود و کودکتان ایده خوبی است یا خیر.

با این حال، بارداری تنها دلیلی نیست که ممکن است احساس تهوع داشته باشید، زیرا تغییرات هورمونی، یائسگی، عدم تعادل تستوسترون و استروژن، بلوغ نوجوانی و داروها می توانند اثرات مشابهی داشته باشند.

پرداخت کردن:

Bff Yoga Pose – ژست شریک

س. چه زمانی به پزشک مراجعه می کنید؟

من متداول ترین و نسبتاً بی ضررترین دلایل پشت f را ذکر کرده امحالت تهوع هنگام انجام یوگا. بنابراین، هر زمان که من سوالی می پرسم آیا یوگا شما را حالت تهوع می دهد؟ به خاطر داشته باشید – بیشتر این موارد خفیف هستند و پس از استراحت یا فقط دراز کشیدن احساس خوبی دارند. خب شاید بجز بارداری😉

اما مواردی وجود دارد که نسبتا بدتر هستند و نیاز به مراقبت پزشکی دارند. اگر احساس می کنید کسی این علائم را دارد یا حتی مشکوک هستید که ممکن است این شرایط را داشته باشید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید و معاینه شوید.

در حالی که ما گوش خود را به طور برجسته با اندام خارجی می شناسیم. به طور کلی قسمت خارجی فقط برای دریافت و جمع آوری صدا در نظر گرفته شده است. امواج صوتی از گوش میانی عبور کرده و به انتهای عصبی گوش داخلی می رسد.

اما وظیفه گوش میانی فراتر از عبور امواج صوتی از آن است. این مسئول تعادل، درک جهت ها، و اجازه دادن به مغز شما در مورد سقوط شما است. این برای ایجاد واکنشی برای ماندن است، مستقل از حواس دیگر مانند شنوایی، بینایی و لامسه.

در حال حاضر، اگر گوش میانی به دلیل ضربه، یا به دلیل شرایط دیگری مانند آسیب دیدگی، می تواند یک مشکل بزرگ باشد. چرکی مزمن، عفونت، التهاب، اختلال در تهویه و غیره، بدن شما ممکن است به اشتباه سیگنال های اغراق آمیزی را با کوچکترین حرکت ارسال کند. به عنوان مثال، اگر کمی سر خود را برای کشش حرکت دهید، که وضعیتی بی ضرر است، بدن شما ممکن است شما را در حال سقوط از صخره بداند.

این شرایط عموماً هموستاز نامیده می شوند و باید فوراً برطرف شوند. اگر دچار حالت تهوع، سبکی سر (سرگیجه)، غش کردن، یا سبکی سر (پیش غش) و از دست دادن تعادل شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. بسیاری از این شرایط را می توان با علم پزشکی پیشرفته امروزی ما درمان کرد، اگرچه نیاز به مراقبت دارند.

کیسه صفرا یک کیسه سبز رنگ کوچک در بالای کبد است که با آزاد کردن اسیدهای گوارشی در روده کوچک به هضم برخی غذاها و اسیدهای چرب کمک می کند. سنگ کیسه صفرا، ضعف و سایر بیماری ها می توانند باعث تهوع در حین ورزش و ضعف عمومی همراه با درد شکم، به ویژه بعد از غذا خوردن شوند. درد باید بیشتر در سمت راست معده و حتی پشت شانه راست باشد. احساس کسل کننده و خسته کننده بیماری کیسه صفرا معمولاً به احساسات ناخوشایند و ناخوشایند تبدیل می شود. بعد از یوگا احساس تهوع می کنید.

ممکن است فکر کنید که این شخص بی‌معنا است، اما صدای من را بشنوید. برخی از موارد مسمومیت غذایی دشوارتر از تصور کلی بیماری و اسهال است. ممکن است در ابتدا خفیف باشد و بسته به انواع باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها یا انگل های درگیر تا چند روز بعد علائم شروع شود.

اگر از بی اشتهایی، خستگی و گهگاه رنج می برید حالت تهوعبه خصوص در طول تمرینات و تمرینات یوگا، این احساسات می تواند یک پرچم قرمز باشد. و به یاد داشته باشید، مسمومیت غذایی شایع تر از چیزی است که فکر می کنید.

در حالی که انجام یوگا جریان خون را افزایش می دهد، التهاب موضعی می تواند در سیستم ایمنی بدن شما آشکارتر باشد. این خود را با علائمی مانند حالت تهوع، تعریق شبانه، سرگیجه، خستگی و حتی درد موضعی نشان می دهد. ممکن است ناشی از آنفولانزای معده، عفونت دستگاه تناسلی، مشکلات مثانه، زخم کبد و غیره باشد.

س. چگونه به مدیریت حالت تهوع در طول تمرین یوگا کمک می کنید؟

اگر حالت تهوع به دلایل خفیف‌تر است، تمرین مداوم کلید شماست. شما باید با هموار کردن مسیر قدم به قدم به بدن خود کمک کنید تا با یک روال جدید و سالم‌تر سازگار شود. با یوگای ترمیمی شروع کنید و همیشه به جز نیم ساعت قبل و بعد از تمرین، آب فراوان بنوشید.

با این حال، می توانید جرعه های کوچک بنوشید تا دهانتان خشک نشود، اما نه زیاد! بنابراین، در پاسخ به این سوال، آیا یوگا می تواند شما را مریض کند؟ را اضافه کرده ایم بهترین حرکات یوگا برای حالت تهوع هنگام تمرین یوگا برای جلوگیری از حالت تهوع.

  1. بادها کوناسانا (ژست پینه دوز)

اگر به دنبال موقعیت سریع هستید یوگا برای حالت تهوع در دوران بارداری، بادها کوناسانا یک ژست عالی است. این وضعیت نشستن یک موقعیت عالی برای شل کردن عضلات معده، ریه ها و گردن است که اغلب محرکی برای حالت تهوع هستند.

  1. آناندا بالاسانا (ژست کودک شاد)
آناندا بالاسانا

اگر در اواسط تمرین احساس تهوع داشتید، به پشت دراز بکشید و در حالت کودک قرار بگیرید. این به شما کمک می کند تا تمام عضلات شکم و ریه ها را شل کنید. علاوه بر این که بهتر نفس می کشید، می توانید چند ثانیه به ماهیچه های ساحلی نیز اجازه استراحت دهید.

  1. ویراسانا (ژست قهرمان)

این حالت نشستن بهترین حالت است ورزش برای حالت تهوع. همچنین قفسه سینه را باز می کند و فشار روی دستگاه گوارش را افزایش می دهد. ۱۰ نفس عمیق بکشید.

  1. Subta Virasana (ویراسانای درازکش)

اگر شما ورزش برای حالت تهوع، در حالی که زانوهای خود را جمع کرده اید، به آرامی به حالت Virasana فشار دهید. این یک حالت عالی برای حالت تهوع در حین منقبض کردن عضلات است.

  1. ویباریتا کارانی (پاها از دیوار بالاست)

می توانید این ژست را با یا بدون دیوار انجام دهید. مخصوصاً برای تسکین بیماری حرکتی ناشی از بارداری مفید است. خرید برای انواع دیگر حالت تهوع نیز موثر است. به سادگی دراز بکشید و پاهای خود را در زاویه ۹۰ درجه با باسن به دیوار تکیه دهید. و ریه را پر از نفس بگیرید.

پرداخت کردن

۸ بهترین کتاب یوگا تمرین خانگی – برترین ها

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که می توانید در خارج از کلاس یوگا برای مقابله با این اختلال آزاردهنده انجام دهید.

  • آب سرد را به آرامی و مکرر بنوشید
  • غذای سبک با مقدار زیادی غذاهای پر فیبر بخورید
  • از غذاهای سرخ شده یا شیرین خودداری کنید
  • آهسته غذا بخورید و لقمه های کوچک بخورید
  • از مخلوط کردن غذاهای سرد و گرم خودداری کنید
  • تکنیک های تنفسی را برای حالت تهوع امتحان کنید

امیدوارم این مقاله به سوالات شما پاسخ داده باشد. در هر صورت، بیشتر احساسات مرتبط با حالت تهوع در حین تمرین یوگا ناشی از مسائل کوچک است. و اگر شک دارید، همیشه به پزشک خود مراجعه کنید. به سلامتی خود اهمیت ندهید.