آیورودا برای بی خوابی – بهترین نکات، ترفندها و طب آیورودا f


در سبک زندگی پر استرس امروزی، بسیاری از افراد از مشکلات خواب، بی قراری، بی خوابی، آپنه خواب و سایر مسائل مرتبط شکایت دارند. فراموش نکردن استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند در طول روز نیز باعث بی خوابی بسیاری شده است. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به دنبال بهترین داروی آیورودا برای بی خوابی یا هر روش موثری هستند که می تواند به خواب عمیق و بدون وقفه آنها کمک کند.

آیورودا می تواند برخی از بهترین درمان ها را ارائه دهد و بی خوابی را با کمک گیاهان و مواد طبیعی بدون هیچ گونه عوارض جانبی درمان کند.

همانطور که همه می دانیم، آیورودا به مسائل مربوط به اصل تعادل دوشاهای بدن مانند واتا، پیتا و کافا می پردازد.بنابراین، طبق آیورودا، عدم تعادل در واتا دوشا می تواند ذهن شما را هوشیار کند و آرامش را برای شما غیرممکن کند. این بر خواب تأثیر می گذارد و شب های بی خوابی به شما می دهد.

چگونه مشکلات خواب را به طور طبیعی درمان کنیم؟

در اینجا چند نکته و ترفند ساده وجود دارد که می توانید برای داشتن یک خواب عمیق شبانه روی آنها تمرکز کنید:

  • از نوشیدنی های الکلی و کافئین خودداری کنید

الکل می تواند شما را خواب آلود کند، اما می تواند در خواب عمیق و آرام اختلال ایجاد کند. همچنین نوشیدنی های کافئین دار به عنوان محرک عمل می کنند و می توانند ذهن شما را هوشیار کنند. این در نهایت منجر به بی خوابی می شود و ممکن است برای مدت طولانی تری بیدار بمانید. بنابراین توصیه می شود نوشیدنی های قندی، کافئین دار و الکلی را کاهش دهید.

  • سعی کنید زمان غذا خوردن و رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

بسیاری از مردم عادت دارند شام را دیر بخورند و بلافاصله بعد از شام بخوابند. باید از این کار اجتناب شود زیرا روند هضم و همچنین الگوی خواب را مختل می کند. همچنین، باید در نظر داشت که خوردن غذاهای سرخ شده و به شدت فرآوری شده در شب نیز می تواند خواب را مختل کند و باعث اختلال در خواب شود.

  • برنامه خواب خود را حفظ کنید

زمانی که “برنامه ریزی” شده است که هر روز در ساعت معینی بخوابید، بدن شما عادت می کند که در همان زمان به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. بنابراین توصیه می شود زمان و ساعت خواب خود را تغییر ندهید و سعی کنید تا حد امکان به برنامه خود پایبند باشید، این عادت در دراز مدت به سلامت کلی و خواب سالم شما کمک می کند.

  • از گوشی‌های هوشمند، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و رایانه خودداری کنید

توصیه می‌شود حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب از تماشای همه نوع نمایشگر خودداری کنید، زیرا اشعه‌های آبی که از این صفحه‌ها بیرون می‌آیند زمان خواب را به تاخیر می‌اندازند. تماشای سریال‌ها، فیلم‌ها و دیگر کانال‌های آنلاین در اواخر شب و همچنین مرور در شبکه‌های اجتماعی در اواخر شب از عوامل اصلی بی‌خوابی هستند.

  • قبل از خواب از نورهای روشن خودداری کنید

نور مستقیماً چرخه خواب شما را قطع می کند. بنابراین، توصیه می شود هنگام خواب نورها را کم کنید یا فضای تاریک تری ایجاد کنید که به شما امکان می دهد سریعتر به خواب بروید.

  • ورزش سبک در طول روز

تغییرات سبک زندگی و ورزش های سبک در طول روز مانند پیاده روی و یوگا به شما کمک می کند تا آرام شوید و استرس را کاهش دهید، که می تواند بر کیفیت خواب شما نیز تاثیر بگذارد.

  • از گیاهان و مواد طبیعی که به خواب شما کمک می کنند، استفاده کنید

معدودی از گیاهان و مواد تشکیل دهنده ای که می توانند به آرامش و آرامش اعصاب شما کمک کنند آشواگاندا، ریشه سنبل الطیب و غیره هستند که به طور گسترده در رژیم های درمانی جایگزین مانند آیورودا استفاده می شوند و عوارض جانبی جدی ایجاد نمی کنند. چای نیز می تواند واقعا مفید باشد.

  • روی کاهش سطح استرس تمرکز کنید

همانطور که همه ما می دانیم که استرس می تواند برای سلامت کلی مضر باشد، بیایید تاثیر آن بر خواب را فراموش نکنیم. اگر استرس دارید، می توانید چند روز متوالی خواب قطعی را تجربه کنید. در اینجا، پیشنهاد می شود برای تسکین استرس، بر روی علت استرس تمرکز کنید. همچنین، تمرین یوگا و مدیتیشن می تواند با کاهش استرس در دراز مدت به شما کمک کند. برخی از ترکیبات آیورودا مانند آشواگاندا و دیگران واقعاً در کاهش استرس مفید هستند. پرانایاما، سوریاناماسکارا، تاداسانا، متسیسانا، ماندکاسانا، بوجانگاسانا، پادماسانا، پاشیموتاناسانا و شاواسانا همراه با تکنیک‌های آرامش عمیق مانند یوگا نیدرا نیز می‌توانند به شما کمک کنند. مراقبه متعالی را تمرین کنید.

مهم ترین گیاهان آیورودا که می توانند به درمان مشکلات خواب کمک کنند:

درمان آیورودا برای اختلالات خواب

بیایید با برخی از گیاهان و مواد طبیعی که می توانند تفاوت واقعی ایجاد کنند آشنا شویم.

تینوسپورای هندی این به تغذیه ذهن کمک می کند و به تقویت ایمنی کمک می کند، که با کمبود خواب طولانی مدت کاهش می یابد.

سنبل الطیب هندی سال هاست که به طور سنتی در آیورودا استفاده می شود زیرا زمان خوابیدن را کاهش می دهد و در عین حال خواب عمیق و آرام را بهبود می بخشد.

گیلاس زمستانی – پنیر باد این یک عنصر محبوب و قدرتمند در آیورودا است که به بدن شما کمک می کند تا به طور طبیعی با استرس سازگار شود و در عین حال ذهن را آرام می کند، از خواب عمیق تر حمایت می کند و باعث جوانی می شود.

گل رز کلم اثر خنک کنندگی بر روی سیستم عصبی و گوارش دارد و به خواب بی وقفه کمک می کند.

جاتامانسی این ماده به عنوان مقوی مغز عمل می کند و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالای خود با جلوگیری از آسیب سلولی به بهبود حافظه و عملکرد مغز کمک می کند. همچنین مغز را آرام می کند و اضطراب و همچنین بی خوابی را از بین می برد.

شنکبوشبی این یک گیاه چند ساله است که در آیورودا فواید سلامتی زیادی دارد. همچنین به آرامش ذهن و کاهش استرس کمک می کند و به آن مقوی مغز می گویند.

براهمی این گیاه که با نام باکوپا نیز شناخته می شود، یک گیاه عالی آیورودا است که می تواند به خواب راحت کمک کند. این به شما کمک می کند در دوره های آشفتگی عاطفی آرام شوید و حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

خواب شاداز نظر بالینی در مورد طب آیورودا برای اختلالات خواب تحقیق کرد.

درمان آیورودا برای اختلالات خواب

این ترکیبی از ۱۱ گیاه و مواد قدرتمند آیورودا است که خواب عمیق را تقویت می کند. به کاهش استرس و آرامش ذهن کمک می کند. همچنین هماهنگی بین ذهن و بدن را بهبود می بخشد. بر اساس اصل آیورودا با متعادل کردن واتا دوشا در بدن عمل می کند. بهترین بخش در مورد این فرمول این است که اعتیاد آور نیست و عوارض جانبی مضری ندارد.

خواب خوب - فرمول آیورودا برای خواب عمیق

دوز

توصیه می شود قبل از ساعت ۱۰ شب (در منطقه زمانی کافا) ۲ قرص خواب شادی آور مصرف کنید. خواب سعادتمندانه باید حداقل به مدت ۹۰ روز مصرف شود زیرا بر علت اصلی مشکل تأثیر می گذارد.

پرسش و پاسخ

س: بهترین داروی آیورودا برای خواب چیست؟

پاسخ: فرمول های زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین خریداری کنید، اماشب بخیر این یکی از بهترین داروهای آیورودا برای خواب و بی خوابی است. این گیاه با ترکیبات و گیاهان قدرتمند آیورودا تست شده برای آرامش و آرامش ذهن ساخته شده است. این به شما کمک می کند سریعتر بخوابید و به کاهش استرس کمک می کند.

س: چگونه به طور طبیعی اختلالات خواب را درمان کنیم؟

هوش مصنوعی در بالا برخی از نکات آسان را که می تواند به شما در مقابله با اختلالات خواب کمک کند، مورد بحث قرار داد. می توانید از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

س: چگونه می توانم در آیورودا بهتر بخوابم؟

A. Ayurveda گیاهان بسیار قدرتمند آیورودا و داروهایی را برای اختلالات خواب ارائه می دهد. درمان های اثبات شده کمی برای مشکلات خواب وجود دارد. Abhyanga (ماساژ روغن)، Samvahana، Medhya Rasayana و غیره می توانند مفید باشند. برخی از گیاهان و مواد تشکیل دهنده نیز وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد تعادل واتا دوشا در بدن کمک کرده و به آرامش شما کمک کنند. گیاهان و ترکیبات آیورودا مانند آشواگاندا، سنبل الطیب، جاتامانسی و غیره موثر و طبیعی هستند. همچنین می توانید استفاده کنیدشب بخیر این بهترین درمان آیورودا برای مشکلات خواب یا بی خوابی است.