استرس خوردن غذاهای راحت؟ عادات غذایی ناسالم خود را با این نکات ساده کنار بگذارید


آیا در خوردن غذا استرس دارید یا به طور مداوم به دنبال غذاهای راحت هستید؟ اگر به دنبال ترک عادات غذایی ناسالم خود هستید، این نکات تایید شده توسط متخصصان باید به شما کمک کند.

غذا، غذا، غذا؛ هر جا که می چرخیم این است.

و اگرچه اکثر ما می دانیم چه چیزی سالم است و چه چیزی غیر سالم، عادت به خوردن بیش از حد غلات ناسالم می تواند بسیار آسان باشد.

در واقع، تحقیقات انجام شده توسط برند سلامتی Healthspan نشان می‌دهد که راحت‌تر غذا خوردن رایج‌ترین عادت بد در کشور است، به طوری که ۲۷ درصد از آن‌ها اذعان داشتند که غذا در مواقعی که احساس اضطراب، استرس یا غمگینی می‌کنند، آنها را آرام می‌کند.

سایر عادات بد کشف شده مرتبط با غذا عبارتند از:

  • خوردن فست فود،
  • خوردن بیش از حد شکلات،
  • خوردن زیاد چیپس،
  • نوشیدن بیش از حد گازدار

به طرز آزاردهنده ای، این عادات ناسالم می توانند مانع از رسیدن به اهداف سلامتی و تناسب اندام ما شوند. شاید می خواهید وزن کم کنید، اما به نظر می رسد یک شکلات تخته ای ساعت ۳ بعد از ظهر همیشه پیشرفت شما را به هم می زند؟

یا شاید، یک عادت ناسالم شما را به سمت مارپیچی از عادات دیگر سوق دهد که سلامت روان شما را خراب می کند.

آرامش و استرس خوردن به عنوان یک عادت…

دکتر مگ آرول، روانشناس از طرف Healthspan توضیح می دهد: «عادت می تواند هر نوع رفتاری باشد که به طور منظم تکرار می کنیم، اغلب به طور خودکار بدون آگاهی از فرآیندهای شناختی که در پس زمینه انجام می شود و منجر به رفتار می شود».

او توضیح می دهد که غذا به راحتی می تواند با راحتی همراه باشد، به همین دلیل است که عادات غذایی ناسالم بسیار رایج است.

غذا به راحتی می تواند با راحتی همراه باشد

غذاهای پرچرب و قند مرکز پاداش مغز ما را فعال می‌کنند و غذاهای آرامش‌بخش مانند شکلات، انتقال‌دهنده‌های عصبی حس خوب را تقویت می‌کنند و اثر ضد افسردگی دارند.

پس جای تعجب نیست که بیش از یک سوم از افراد مورد سوال می گویند زمانی که احساس کسالت می کنند پرخوری می کنند و ۲۹ درصد دیگر در مواقع استرس زا به غذا روی می آورند.

اما خبرهای خوب هم هست! عادات غذایی ناسالم را می توان با عادات غذایی سالم جایگزین کرد. با این حال، به پشتکار نیاز دارد، زیرا تحقیقات نشان می دهد که تغییر یک عادت به طور متوسط ​​۶۶ روز طول می کشد.

استرس زن در خوردن عادات غذایی ناسالم

چه چیزی باعث ایجاد یک عادت غذایی ناسالم می شود؟

هر روز، مغز ما اطلاعات زیادی دریافت می کند و مجبور است تصمیمات بی پایانی بگیرد. بنابراین، برای کمک به صرفه جویی در زمان، مغز ما عادت هایی را به عنوان میانبر ایجاد می کند.

دکتر مگ توضیح می‌دهد: «ما هر روز حدود ۲۰۰ تصمیم رفتاری در مورد غذا و خوردن می‌گیریم، اما بیشتر این تصمیمات بر اساس عادات ما و خارج از آگاهی آگاهانه ما هدایت می‌شوند.

«اگر بخواهیم بر روی تک تک این تصمیمات تمرکز کنیم، به‌راحتی دچار اضافه بار می‌شویم و سقوط می‌کنیم، زیرا فقط ظرفیت شناختی محدودی داریم».

بنابراین، عادات ما به ما این امکان را می‌دهد که این ظرفیت را روی فرآیندهای تصمیم‌گیری دشوارتر و پیچیده‌تر متمرکز کنیم تا به ما اجازه دهند در دنیای پیچیده‌تر خود عمل کنیم.

ما هر روز حدود ۲۰۰ تصمیم رفتاری در مورد غذا و خوردن می گیریم

با توجه به اینکه بسیاری از ما می‌خواهیم به اهداف مختلف غذا، رژیم غذایی و کاهش وزن پایبند باشیم، دکتر مگ می‌گوید که برای حذف هر گونه عادت بد، پایداری تغییرات مهم است.

آنچه که ما از تحقیقات و تمرینات کوچک‌شناسی خودم می‌دانیم این است که وقتی یک رژیم غذایی یا برنامه غذایی بیش از حد محدودکننده باشد، احتمال حفظ طولانی‌مدت آن کمتر است. دکتر مگ اضافه می کند.

زمانی که ما غذاها را به سادگی حذف می کنیم یا آنها را شیطانی می سازیم، می توانیم با آنها مشغول شویم. بنابراین، یک برنامه غذایی که انعطاف پذیری داشته باشد، بسیار بیشتر موفق است و همچنین باعث کاهش خستگی می شود.

این به نوبه خود به این معنی است که تغییر عادات بد چندان سخت نیست.

استرس زن در خوردن غذای بد

چگونه یک عادت غذایی ناسالم را ترک کنیم …

تصور نکنید که عادت بد شما تا آخر عمر اینجاست. دکتر مگ می‌گوید که دانستن «حلقه عادت» ما مفید است، که مجموعه‌ای از رویدادهای مربوط به یک عادت است.

به ABC ها «رویداد فعال کننده»، «رفتار» و «نتیجه» فکر کنید.

دکتر مگ توضیح می‌دهد: «یک رویداد فعال‌کننده (سرنخ‌ها) می‌تواند یک کار به‌ویژه خسته‌کننده در محل کار باشد، که منجر به رفتار مرتبط با غذا خوردن بی‌معنا می‌شود که نتیجه آن از بین بردن احساس ناخوشایند کسالت (پاداش) است.

زمانی که هم رویدادهای فعال‌کننده و هم پیامدهای مربوط به عادتی را که می‌خواهیم تغییر دهیم بدانیم، می‌توانیم رفتار ناخواسته را با چیز دیگری جایگزین کنیم.

دکتر مگ موارد زیر را پیشنهاد می کند:

  • یک پیاده روی کوتاه،
  • تقسیم کار به روشی قابل مدیریت تر،
  • یا نگاه کردن به دلایل عمیق‌تر روان‌شناختی که چرا برخی از جنبه‌های کار بسیار ناخوشایند به نظر می‌رسند.

دکتر مگ می‌افزاید: «این روش به تغییر عادت طولانی‌مدت اجازه می‌دهد، زیرا ما همیشه نمی‌توانیم نشانه‌های اطرافمان را کنترل کنیم، اما می‌توانیم نحوه واکنش خود را به آنها کنترل کنیم».

گزینه سالم یا ناسالم استرس خوردن غذاهای راحت

لنگر انداختن یکی دیگر از تکنیک های مفید برای عادات است

یک لنگر برای ترک عادت مفید است، زیرا می‌توانیم از رفتارهای موجود برای پیوستن (لنگر) یک عادت جدید نیز استفاده کنیم. دکتر مگ می گوید: اینها به عنوان یادآورهای مفید در طول روز عمل می کنند.

دکتر مگ می افزاید که حمایت اجتماعی در حفظ عادات بهداشتی خوب نیز مهم است.

وقتی صحبت از مصرف مکمل ها به عنوان راهی برای حمایت از رژیم غذایی شما می شود، اغلب افراد عادت به مصرف آنها را سخت می یابند.

اما اگر عادت مصرف مکمل به عملی که قبلاً یک عادت است، مانند درست کردن چای صبحگاهی اتکا داشته باشد، به زودی بخشی از روتین شما می شود، زیرا عادت دیگر به عنوان نشانه ای برای عادت جدید عمل می کند.

عادت دیگر به عنوان نشانه ای برای عادت جدید عمل می کند

راب هابسون می گوید: “WFH به این معنی است که همه ما عادت هایی داریم که برای ما مفید نیستند، مانند غذا خوردن پشت میز، و این کم توجه ترین راه برای غذا خوردن است و در مواقع استرس نیز باعث تشویق می شود.” متخصص تغذیه ثبت شده که با Healthspan نیز کار می کند.

حتی اگر ده دقیقه طول بکشد دور شوید، کشش دهید، حرکت کنید سپس بنشینید و غذا بخورید، اما خمیده ننشینید. از همه اینها که بگذریم، آیا میکروب های موجود در صفحه کلید خود را می شناسید؟

از هر بخش از زندگی خود – کار، خانواده، دوستان – فردی را انتخاب کنید تا اعضای تیم شما باشد و به او اجازه دهید اهداف شما را بداند. بسیاری از مشتریان من با راه‌اندازی گروه‌های واتس‌اپ کار می‌کنم تا از یکدیگر پشتیبانی کنند و هر هفته اعلام حضور کنند.

مقابله با روزهای تعطیل..

طبیعی است که سر بخورید و به عادت بد خود برگردید، با این حال، دکتر مگ توضیح می‌دهد که تغییر عادت را باید به‌عنوان یک زمین با «شیب‌ها و لغزش‌ها» به جای یک منحنی خطی دید.

“همه ما “از واگن می افتیم” و این بخش مفیدی از روند است زیرا به ما امکان می دهد فکر کنیم، ببینیم چه چیزی کار می کند و چه چیزی خیلی خوب نیست، برنامه خود را تغییر دهیم و به جلو برویم.

“در صورت بروز خطا، با دقت و شفقت با خودتان رفتار کنید – و بدانید که اینها بخش اصلی فرآیند هستند”.

مطالب بیشتر Healthista:

محل کار غرق شده است؟ روانشناس نشان می دهد که چگونه می توان تعادل کامل کار و زندگی را پیدا کرد

۷ راه برای مدیریت طبیعی دردها و دردهای زمستانی – راهنمای استئوپات

۳ دستور العمل صبحانه سالم که شما را تا ناهار سیر نگه می دارد

سلامت روان کودکان – روان درمانگر کودک علائم کلیدی را که باید مراقب آنها بود را آشکار می کند

لب های زیبا می خواهید؟ به این ترتیب شما Pout کامل را بدست می آورید