بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن – رژیم غذایی میوه و سبزیجات

کاهش وزن مطمئناً یکی از موضوعاتی است که در برنامه های تلویزیونی و بین دوستان و همکاران در مورد آن صحبت می شود. مردم علاقه مند به کاهش وزن خود هستند – و آن را به سرعت کاهش دهند. یک روش محبوب کاهش وزن، برنامه رژیم غذایی میوه و سبزیجات است. در حالی که این کاهش وزن سریع را تشویق می کند، ممکن است شما را برای افزایش چربی بدون اقدامات مناسب قرار دهد.

روش کار

برنامه رژیم غذایی میوه و سبزیجات با پر کردن کالری کمتر شما را به کاهش وزن سریع تشویق می کند. هدف دستیابی به ۹ قسمت از سبزیجات و میوه ها در هر روز در مدت دو هفته یا بیشتر است، که پنج بخش از گروه سبزیجات و چهار بخش از گروه میوه های تازه است. در طی هفت تا چهارده روز شما به آرامی غذاهایی را که معمولا مصرف می‌کنید با میوه‌ها و سبزیجات تازه عوض می‌کنید. شما به خوردن ۹ وعده سبزیجات و میوه هر روز ادامه می دهید تا زمانی که به کاهش وزن مورد نظر خود برسید.

مزیت – فایده – سود – منفعت

مصرف سبزیجات و میوه های کم کالری به شما این امکان را می دهد که به دفعات بیشتر غذا بخورید و از تصادفات و وسوسه ها بین وعده های غذایی روزانه دوری کنید. با خرد کردن چوب هویج یا تکه‌های میوه از هوس غذایی جلوگیری کنید یا با بلعیدن زغال اخته منجمد گرما را از بین ببرید. وقتی سبزیجات و میوه ها هسته اصلی برنامه غذایی شما هستند، می توانید خیلی بیشتر بخورید و بیشتر بخورید. پس از رسیدن به هدف نهایی خود، با خوردن پنج تا هفت وعده سبزیجات و میوه در روز، می توانید کاهش وزن را حفظ کنید.

در واقع مزایای سلامتی نیز وجود دارد. سبزیجات و میوه ها سرشار از مواد مغذی و فیبر غذایی هستند. مصرف میوه و سبزیجات تازه برای کاهش کلسترول LDL و فشار خون شناخته شده است. تحقیقات نشان داده است که این غذاها احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها، سکته مغزی و مشکلات قلبی را کاهش می دهند.

معایب

سبزیجات و میوه ها به همان اندازه که موثر هستند، به اندازه غذاهای سرشار از کربوهیدرات یا پروتئین لذت بخش نیستند. ممکن است در عرض یک یا دو ساعت بعد از مصرف یک وعده غذایی فقط از سبزیجات و میوه‌ها احساس گرسنگی کنید، که این امر باعث می‌شود زیاده روی در مواد غذایی ممنوعه جذاب‌تر شود.

همه سبزیجات و میوه ها مزایای کاهش وزن یکسانی ندارند. همانطور که تراویس ون اسلوتن، بنیانگذار و سردبیر Men’s Total Fitness اشاره کرد، آووکادو سرشار از چربی است و موز و انگور فوق العاده سرشار از قند هستند. مصرف مسئولانه آنها اشکالی ندارد. با این حال، خوردن بیش از حد می تواند کاهش سریع وزن را از مسیر خارج کند. برای اینکه بیشترین بهره را از رژیم غذایی میوه و سبزیجات ببرید، میوه ها را نپخته و سبزیجات را به صورت نپخته یا بخارپز مصرف کنید. از جمله سس سالاد با کالری بالاتر، کره یا روغن تقریباً تمام مزایای خوردن انتخابی با کالری کمتر را از بین می برد.

با برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و خوردن غذا از قبل، خود را برای نتایج خوب آماده کنید. کیسه‌ها را با بخش‌هایی از میوه‌ها و سبزیجات نپخته پر کنید که تمیز، برش داده شده و برای مصرف آماده می‌شوند.

خودتان را فقط به سبزیجات و میوه ها محدود نکنید. انجام این کار درست مانند اطمینان از شکست شماست. با وارد کردن مقادیر کمی از نشاسته و پروتئین های مورد علاقه خود در رژیم غذایی خود از قربانی شدن به هوس های ناگهانی خودداری کنید.

با گنجاندن انواع مختلف، اراده خود را تقویت کنید. وقتی برای وعده صبحانه خود توت فرنگی دارید، برای وعده ظهر یک خربزه میل کنید.