تغذیه پروستات – به شما کمک می کند سبک زندگی فعال تر را بازیابی کنید

بسیاری از مردان متوجه نیستند که با افزایش سن، پروستات آنها نیز تغییر می کند. پروستات که در پشت مثانه قرار دارد، بخشی از دستگاه تناسلی مردان است. برای بسیاری از مردان، پیری پروستات می تواند منجر به اختلالات جدی در شیوه زندگی شود. چیزهای ساده ای که زمانی بدیهی تلقی می شدند به یک فعالیت دست و پا گیر تبدیل می شوند. پیری پروستات می تواند بر نحوه خواب، صمیمیت و عادات حمام شما تأثیر بگذارد. بسیاری از مردان احساس شکست می کنند و به نظر می رسد سبک زندگی ای که زمانی از آن لذت می بردند به دستشویی رفته است.

پزشکان می توانند داروهای پروستات را برای پیری پروستات تجویز کنند – که بسیاری از آنها دارای عوارض جانبی هستند. یکی از راه های طبیعی برای مراقبت از سلامت پروستات، شروع یک سبک زندگی سالم در اوایل زندگی است. تغذیه پروستات می تواند به حمایت از سلامت پروستات کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که این احتمال وجود دارد که سلامت ضعیف پروستات ممکن است به دلیل تغذیه ناکافی باشد. پزشکان بیشتر و بیشتر بر این باورند که سلامت پروستات را می توان از طریق تغذیه مکمل پروستات دستکاری کرد.

نکات زیر می تواند به حمایت از تغذیه پروستات کمک کند. به یاد داشته باشید، تغییرات سبک زندگی در اوایل زندگی می تواند به حمایت از سلامت پروستات در مراحل بعدی زندگی کمک کند.

  • مصرف میوه و سبزیجات خود را به حداقل ۵ وعده در روز افزایش دهید. مصرف گوشت قرمز و چربی های اشباع شده را محدود کنید.
  • از یک رژیم غذایی پر فیبر استفاده کنید. پوسته پسیلیوم فیبر مورد تایید FDA است. یا فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از مکمل های غذایی حاوی پسیلیوم استفاده کنید.
  • غذاهایی که به طور خاص به تغذیه پروستات کمک می کنند عبارتند از غلات کامل، دانه های سویا، علف گندم، آووکادو، نخل اره ای و دانه های کدو تنبل. گوجه‌فرنگی نیز، زیرا حاوی ماده مغذی به نام لیکوپن است که به سلامت پروستات کمک می‌کند. لیکوپن در گوجه فرنگی فرآوری شده بیشتر از گوجه فرنگی تازه وجود دارد.
  • اگر مصرف مایعات خود را محدود کنید، به خصوص بعد از شام، ممکن است بتوانید یک خواب شبانه بدون وقفه داشته باشید.
  • از کافئین، الکل و سایر محرک هایی که می توانند شما را در شب بیدار نگه دارند، خودداری کنید.
  • یک رژیم ورزشی منظم برای حمایت از سلامت کلی ضروری است. مطالعات هاروارد نشان می دهد که ورزش می تواند به طور خاص به سلامت و صمیمیت پروستات کمک کند. همچنین، از پزشک خود در مورد تمرینات خاصی به نام کگل که می تواند به محافظت از سلامت پروستات کمک کند، بپرسید. تمرینات کگل شامل کشش و شل شدن عضلات لگن است.
  • اگر اضافه وزن دارید، با پزشک خود در مورد چگونگی ایجاد یک برنامه مدیریت وزن مناسب برای شما مشورت کنید. مهم است که وزن خود را به وزن مطلوب متناسب با قد و سن خود برسانید. مردان دارای اضافه وزن بیشتر از سلامت پروستات رنج می برند.
  • روی در غلظت بالایی در پروستات یافت می شود. این ماده معدنی سلنیوم با پروستات سالم مرتبط است. ویتامین D همچنین به تغذیه پروستات کمک می کند.
  • روزانه یک مکمل پروستات حاوی بتا سیتوسترول مصرف کنید، یک استرول گیاهی که دارای خواصی است که می تواند به عملکرد سالم پروستات کمک کند. نخل اره حاوی بتا سیتوسترول است، اما به میزان کمتر. شما باید صدها قرص نخل اره را بخورید تا معادل قرصی باشد که حاوی ۶۰۰ میلی گرم بتا سیتوسترول خالص باشد. بتا سیتوسترول یکی از جنبه های مهم تغذیه پروستات در نظر گرفته می شود.

تخمین زده می شود که حدود دو سوم مردان بین ۴۰ تا ۶۰ سال از سلامت ضعیف پروستات رنج می برند. بررسی های منظم از سن ۴۰ سالگی توصیه می شود. عوامل اولیه ای که ممکن است نشان دهد که شما باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام دهید عبارتند از:

  • سابقه خانوادگی سلامت ضعیف پروستات
  • چاقی
  • قومیت (آمریکایی های آفریقایی تبار بیشتر مستعد ابتلا به سلامت ضعیف پروستات هستند)

تغذیه پروستات را می توان با مکمل های غذایی حاوی بتا سیتوسترول به عنوان ماده اصلی تکمیل کرد. مکمل های پروستات به طور فزاینده ای محبوب می شوند زیرا نتایج رضایت بخشی را بدون عوارض جانبی شناخته شده به کاربران ارائه می دهند. سوپر بتا پروستات ترکیبی علمی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید همراه با بتا سیتوسترول است. از نظر تغذیه ای از عملکرد سالم پروستات، مثانه و ادرار پشتیبانی می کند.