راهنمای غذاهای با تستوسترون بالا

اگر از افسردگی، کمبود اشتهای جنسی یا مشکل در عملکرد جنسی رنج می برید، ممکن است سطح تستوسترون پایینی داشته باشید. اگر واقعاً اینطور است، یکی از راه‌های رسیدگی به این مشکل این است که سعی کنید غذاهایی با تستوسترون بالا بخورید.

حفظ رژیم تستوسترون آسان است، به شرطی که از مواد غذایی خوب برای افزایش سطح تستوسترون خود آگاه باشید. غذاهای با تستوسترون بالا حاوی کیفیت خوبی از روی هستند. به همین دلیل، برخی از غذاها را آفرودیزیک نامیده اند.

واقعیت این است که گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی ممکن است به کاهش علائم کمبود تستوسترون کمک کند. در یک کارآزمایی، به ۲۲ مرد با سطح تستوسترون و تعداد اسپرم پایین هر روز به مدت ۴۵ تا ۵۰ روز روی داده شد. هم سطح تستوسترون و هم تعداد اسپرم افزایش یافت.

جای تعجب نیست که یکی از بهترین غذاهای با تستوسترون بالا هستند صدف صدف‌ها مدت‌هاست که به‌عنوان یک داروی مقوی قوی مورد تحسین قرار گرفته‌اند، و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دلیل آن ممکن است به دلیل وجود سطوح بالای روی باشد. صدف ها یک ماده غذایی عالی برای افزایش تستوسترون هستند که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر از طرفداران گوشت قرمز هستید، در حال حاضر از یک نوع غذای با تستوسترون بالا لذت می برید. گوشت قرمز همچنین سرشار از روی است، پس به لذت بردن از آن استیک ها ادامه دهید، زیرا آنها بخش بسیار خوبی از رژیم غذایی تستوسترون هستند.

پیشنهادهای دیگر برای دوستداران گوشت قرمز عبارتند از بازی وحشی، دنده، کباب، چراغ و گوشت خوک. خرید همه این غذاها راحت است و همه آنها غذای تستوسترون خوبی محسوب می شوند.

طیور همچنین حاوی مقدار زیادی روی است و یک گنجایش ایده آل در رژیم غذایی تستوسترون است. سینه‌ها، بال‌ها و ران‌های مرغ همگی سرشار از روی هستند، و در واقع، همراه با گوشت قرمز، مرغ بیشترین مقدار روی دریافتی یک آمریکایی معمولی را تشکیل می‌دهد.

غاز، بوقلمون و اردک نیز از مرغ هایی هستند که از مواد غذایی با تستوسترون بالا محسوب می شوند. و بخش خوبی از رژیم غذایی افزایش دهنده تستوسترون هستند. مرغ وحشی نیز یک انتخاب عالی است، و شما نباید از امتحان کردن بلدرچین یا قرقاول خجالت بکشید.

مواد غذایی با تستوسترون بالا نیز وجود دارد که گوشت محسوب نمی شوند. حبوبات بخش ایده آلی از رژیم غذایی افزایش دهنده تستوسترون هستند با محتوای بالای روی خود. آجیل همچنین دارای روی بالایی است و یک رژیم غذایی خوب است. در خانواده غلات، غلات کامل و غلات غنی شده سرشار از روی هستند و بنابراین انتخاب های خوبی هستند.

در نهایت، بسیاری از محصولات لبنی مواد غذایی افزایش دهنده تستوسترون هستند. شیر، ماست و پنیر لپه همگی حاوی روی هستند و اگر به دنبال مواد غذایی به اصطلاح تستوسترون هستید، ایده آل هستند.

در پایان، اگر از سطوح پایین تستوسترون رنج می برید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که غذاهای با تستوسترون بالا را در زندگی روزمره خود بگنجانید. تمرکز بر حصول اطمینان از اینکه رژیم تستوسترون خوبی دارید، یک راه ساده برای جلوگیری از مشکلات مربوط به تستوسترون پایین است.