راهکارهایی برای برخورد با اعضای ناامید خانواده در تعطیلات



اغلب، هنگامی که با یک فرد دشوار روبرو می شوید، راه حل آسان به نظر می رسد: به هر قیمتی از آنها دوری کنید. اما وقتی فردی عضو خانواده باشد، به این راحتی نیست. افراد سمی واقعا یک چیز هستنداما اگر خانواده شما به سادگی ناامید شوند چه؟

حتی اگر در زندگی بزرگسالی خود او را تحت فشار قرار داده اید (و اگر اینطور نیستید اشکالی ندارد)، اعضای خانواده معمولاً دقیقاً می دانند که برای دیوانه کردن ما چه بگویند یا بکنند، از زدن نام مستعار بد دوران کودکی تا مطرح کردن اشتباهات دوران جوانی. برای اظهار نظر در مورد انتخاب های زندگی مان

حتی اگر اعضای خانواده شما از افراد مورد علاقه شما در جهان هستند، به این معنی نیست که نمی توانند زیر پوست شما نفوذ کنند. گاهی اوقات نزدیک ترین افراد به ما در فشار دادن دکمه های ما بهترین هستند.

در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای مقابله با اعضای خانواده ناامید در طول تعطیلات (یا هر زمان از سال) استفاده کنید.

اگر می دانید احساس عصبانیت یا ناامیدی می کنید، اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که متوجه شوید

اگر متوجه شدید که از گفتگو با مادربزرگتان می ترسید، نگران هستید که خواهر و برادرتان موضوع خاصی را مطرح کنند، از کارهای والدینتان خجالت زده اند، یا از افکار خانواده تان ناراحت هستند، این افکار و احساسات را از خود دور نکنید – ما از آنها استقبال می کنیم. با آغوش باز.

این خودآگاهی از این واقعیت که از آنها ناامید خواهید شد در واقع یک مزیت بزرگ است، زیرا به این معنی است که می توانید زودتر از خود مراقبت کنید و احتمالاً از تشدید معمول عصبانیت و ناامیدی خود اجتناب کنید یا آن را کاهش دهید.

در اینجا چند راه برای تمرین خودمراقبتی پیشگیرانه وجود دارد تا بتوانید در هر جمع خانوادگی شگفت انگیز، آرام و جمعی شرکت کنید:

  • دریابید که واقعاً چه چیزی شما را شارژ و جوان می کند: لازم نیست یک هفته کامل را در یک اسپا رزرو کنید تا برای شام تعطیلات آماده شوید، اما چند روز یا حتی چند ساعت قبل از اینکه بدانید وارد یک موقعیت خانوادگی ناامید شده‌اید، به روش‌هایی که واقعاً مطابقت دارد از خودتان مراقبت کنید. نیازهای شما. در سفر با قطار خود یک کتاب خوب بیاورید به جای اینکه وقتتان را با ترس از گردهمایی سپری کنید، چیزهایی را از آپارتمانتان بردارید تا در اتاق خواب مهمان خانه والدینتان بگذارید تا احساس کنید در خانه هستید، یا به سادگی به پسر عموی مورد علاقه خود در آینده پیامک ارسال کنید. وقت بگذارید و برخی از فعالیت ها را برنامه ریزی کنید تا شما را از اعضای خانواده دور نگه دارد.

  • مواردی را که لیوان را پر نمی کنند حذف یا کاهش دهید: تو می توانی وقتی نوبت به خانواده می رسد محدودیت هایی را تعیین کنید (مهم نیست فشار چقدر سخت باشد). معمولاً ممکن است یک هفته تعطیلات را با هم بگذرانید، اما امروز ممکن است تمام چیزی باشد که واقعاً از عهده آن برآیید. شاید بتوانید قبل از اینکه الکل واقعاً جاری شود و گفتگو تشدید شود، بعد از شام از آنجا دور شوید. احتمالاً اصلاً لازم نیست در برخی از مجالس شرکت کنید! به جای اینکه فقط پیشنهادات خود را در یک رویداد دنبال کنید، یک هدیه با یادداشتی بفرستید که می گوید: “امیدوارم این هدیه جایگزین هدیه من شود.”

  • مراقبت از خود را در تمرین روزانه خود بگنجانید تا زمانی که شرایط سخت می شود آماده باشید: هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی برایتان جوان‌کننده‌تر است، با خود قرارداد ببندید تا به این روال‌ها پایبند باشید تا تبدیل به طبیعت دوم شوند. شاید هر روز برای هوای تازه شروع به پیاده روی کنید و حتی وقتی چند روزی را با خانواده سپری می کنید، بعد از صبحانه بیرون می روید تا بتوانید آن زمان را برای خود داشته باشید.

با استفاده از این استراتژی‌ها در مراحل اولیه، به جای اینکه در کمترین زمان ممکن از صفر به صددرصد ناامیدی بروید و احساس کنید از کنترل خارج شده‌اید، ممکن است بتوانید سرعت واکنش خود را کاهش دهید، متوجه آنچه واقعاً در حال وقوع است، شوید و حس کنترلی را دوباره به دست آورید. به شما کمک می کند کمتر احساس ناامیدی کنید – یا اصلاً ناامید نباشید!

یکی دیگر از کارهایی که وقتی شروع به ناامیدی می کنید می توانید انجام دهید این است که سعی کنید در یک چیز فیزیکی شرکت کنید

نه، منظور ما شما در چهره برادرتان نیستید. چیزی فیزیکی که شما را به بدنتان متصل می کند!

به عنوان مثال، آلیسا پترسل، مدیرعامل MyWellbeing دوست دارد انگشت اشاره و شست خود را به هم فشار دهد و به نوعی علامت OK باشد و روی جایی که ناخن با پوست می‌شود تمرکز کند. تمرکز توجه او بر روی چیزی واقعاً خاص به او کمک می کند به جای اینکه در افکارش غوطه ور شود، بدن فیزیکی خود را محکم کند.

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • پاهایتان را محکم روی زمین نگه دارید و روی جایی تمرکز کنید که پاهایتان با زمین تماس دارند. روی احساس زمین زیر پای خود تمرکز کنید.

  • ماهیچه های خود را سفت کنید، چه با فشار دادن شانه ها به سمت گوش و سپس رها کردن یا گره کردن مشت و تمرکز بر احساسی که در شانه ها یا بازوی خود دارید.

  • روی نفس خود تمرکز کنید. به سادگی دم و بازدم کنید و روی هوای خنکی که در بینی شما جریان دارد و هوای گرم خارج می شود تمرکز کنید و به احساسی که روی بینی خود دارید توجه کنید.

تمرکز روی بدن می‌تواند خود را در بدنتان لنگر بیاندازد و از افکارتان دور شوید و به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را به جای تشدید آن‌ها زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید، آرام کنید.

اما اگر توسط یکی از اعضای آزاردهنده خانواده شوکه شدید و قبل از اینکه بتوانید در مقابل خود مقاومت کنید، ناامیدی شروع به ایجاد کرد، چه؟

یک قدم دورتر! به جای قلدری یا قلدری کردن در لحظه، اتاق را ترک کنید (یا گپ بزنید یا تماس بگیرید) و کمی برای خود وقت بگذارید.

به صورت رایگان در یادداشتی در تلفن یا دفترچه یادداشت به اشتراک بگذارید و همه چیز را از سیستم خود دریافت کنید. به این ترتیب افکار و احساسات شما از درون پنهان نخواهند بود، اما همچنین به فردی که در آن لحظه احساس ناراحتی می کنید چیزی نخواهید گفت که ممکن است بعداً پشیمان شوید.

اگر فکر می کنید ممکن است کمک کند، سعی کنید با فردی که از او عصبانی هستید صحبت کنید

هنگامی که در یک مکان آرام قرار گرفتید، می توانید سعی کنید بازخوردهایی را به عضو ناامید خانواده خود بدهید. آنها ممکن است متوجه نباشند که آنچه می گویند شما را آزار می دهد. شاید آنها بودن از عمد آزاردهنده است، اما آنها نمی دانند که چقدر به رابطه شما آسیب می رساند.

سعی کنید یادداشت هایی مانند:

  • وقتی از انتخاب های شغلی من انتقاد می کنید، احساس می کنم سخت کوشی من بی نتیجه بوده است. در حال حاضر از کارم راضی هستم و حتی اگر موافق نباشید، از حمایت شما قدردانی می کنم.

  • هر دوی ما می دانیم که در این مورد موافق نیستیم و فکر می کنم اگر در مورد آن صحبت کنیم، فقط عصبانی می شویم. به جای آن می‌خواهم در مورد تعطیلاتی که امسال گرفتید بشنوم و می‌توانم درباره سفری که سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم به شما بگویم.

  • متوجه شده‌ام که وقتی به خانه می‌رسم، عادت داریم به مشاجره‌هایی که در دوران کودکی‌مان عادت داشتیم، برگردیم. شما خیلی بزرگتر هستید و می دانم که شما هم دارید. امیدوارم بتوانیم قبل از گفتن چیزی که برای هم معنی دارد مکث کنیم و به این فکر کنیم که آیا واقعاً نیاز به گفتن دارد یا خیر.

اگر به نظر می رسد یکی از اقوام قصد دارد وارد دعوا شود، بیش از حد درگیر زندگی شما شده است یا با هر چیزی که شما می گویید موافق نیست، آن را بازتابی از اینکه شما هستید، در نظر بگیرید. و چه کسی می داند؛ اگر آنها زمان کمی برای خود اندیشی داشته باشند، ممکن است همراه شوند.

اگر یکی از اعضای خانواده واقعاً سمی است، ممکن است زمان قطع رابطه باشد

او گفت: «وقتی نوبت به تعیین میزان (یا اصلاً) یک فرد می‌رسد که می‌تواند یک عزیز سمی را در زندگی خود نگه دارد، من مردم را تشویق می‌کنم تا ارزیابی صادقانه‌ای از تأثیر آن رابطه بر زندگی‌شان داشته باشند. مگ گیتلین، درمانگر و عضو انجمن MyWellbeing.

“شاید ابتدا یک سری آزمایش انجام دهیم تا ببینیم محدودیت ها و کاهش انتظارات چقدر موثر هستند. اگر این کار بیهوده ثابت شود، مهم است، اما مطمئناً آسان نیست – ممکن است نتوانید با یکی از اعضای انجمن رابطه نزدیک برقرار کنید. من به مشتریانم یادآوری می کنم که افراد زیادی هستند که زندگی عالی دارند و با والدین «جانشین» یا سایر افرادی که از نزدیک از آنها حمایت می کنند روابط برقرار می کنند.

قطع رابطه در یک رابطه مسموم می تواند بسیار دشوار باشد. چگونه بفهمیم زمان مناسب است؟ مگ گفت شاید زمان آن فرا رسیده باشد که:

  • شما هر چیزی را که می توانید تصور کنید، مانند اجرای مرزهای قوی و انتظارات واقع بینانه، امتحان کرده اید، و به نظر نمی رسد که هیچ پیشرفتی داشته باشید.

  • زمانی که به طور قابل توجهی بر روابط شما تأثیر منفی می گذارد یا شما را از ایجاد روابط سالم با نزدیک ترین حامیان خود باز می دارد.

  • زمانی که تأثیر وضعیت سلامت روانی یا رفتار آزاردهنده آنها را نمی توان با استفاده از هر تاکتیکی که در درمان بررسی می شود مهار کرد.

در پایان روز، شما فقط بر خودتان مسلط هستید

در حالی که ما اغلب دوست داریم گفتار و اعمال اطرافیانمان را کنترل کنیم، به یاد داشته باشید که بهتر است خود را کنترل کنیم. ما نحوه رفتار و واکنش خود را نسبت به اتفاقات خوب و بد کنترل می کنیم، بنابراین وقتی با اعضای مشکل خانواده سر و کار دارید، روی خودتان تمرکز کنید.

و به یاد داشته باشید که در بسیاری از موقعیت ها، افراد در پاسخ به چیز دیگری به شیوه ای دشوار عمل می کنند. بنابراین ممکن است فکر کنید که خواهرزاده‌تان بدون دلیل از دستگیره پرواز می‌کند، اما او عصبانی است زیرا فکر می‌کند شما او را در مورد ظاهرش وسوسه می‌کنید. اگر شما متفاوت رفتار کنید، او نیز چنین خواهد کرد.

اگر با استرس دست و پنجه نرم می کنید، باید راه های بهتری برای جلوگیری از تشدید احساسات خود بیابید، یا فقط به کسی نیاز دارید که به شما در پردازش افکار و احساساتتان کمک کند، یک درمانگر یا مربی می تواند به شما کمک کند.

کنار آمدن با اعضای ناامید خانواده سخت است، اما چه در حال تمرین خودآگاهی باشید، چه خود را در بدن فیزیکی خود تثبیت کنید، افکار خود را روی کاغذ بیاورید (یا دیجیتال)، تلاش کنید با آنها صحبت کنید یا متوجه یک رابطه باشید. با کار کردن و تصمیم به ترک، می توانید با اطمینان احساس کنید که به نیازهای خود اهمیت می دهید – این چیزی است که از همه مهمتر است.