رژیم غذایی برای مردان مبتلا به کم کاری تیروئید

کمبود انرژی، افزایش وزن و یبوست تنها تعدادی از علائم متعددی است که میلیون ها مرد را مبتلا به کم کاری تیروئید می کند. کم کاری تیروئید به شرایطی گفته می شود که غده تیروئید کمتر از نیاز خود هورمون ترشح می کند. گفته می شود که این به دلیل عوامل متعددی ایجاد می شود که مشکل تیروئید خود شایع ترین دلیل آن است.

با تعداد زیادی از مردان که هر ساله تحت تأثیر قرار می گیرند، علم نیز درمان ها و درمان های متعددی را ایجاد کرده است. از رویکردهای طبیعی برای عادی سازی تولید هورمون گرفته تا شگفتی های دارویی برای رسیدگی به علت اصلی مشکل، این گزینه ها به راحتی در دسترس عموم قرار دارند. با این حال، جنبه ای که به بیشترین توجه نیاز دارد و احتمالاً نادیده گرفته شده است، رژیم غذایی است که یک فرد مبتلا به کم کاری تیروئید باید رعایت کند.

در این مقاله، یاد خواهید گرفت که برنامه غذایی خود را بر روی کدام غذاها متمرکز کنید و از کدام غذاها صرف نظر کنید تا به تیروئیدتان کمک کند تا به حالت عادی بازگردد. رژیم های غذایی توصیه شده برای مردان مبتلا به کم کاری تیروئید به شرح زیر است:

ید. فعالیت کم تیروئید به معنای سطح پایین ید است، بنابراین خوردن غذاهای سرشار از این ویتامین به شدت توصیه می شود. خوشبختانه نمک یددار تقریباً در همه جای دنیا استفاده می شود. ماهی، میگو، جلبک دریایی و سایر غذاهای دریایی مانند مرغ و تخم مرغ منابع عالی هستند. شیر و فرآورده های آن مانند پنیر نیز سرشار از ید هستند. منابع دیگر عبارتند از ماست، نان، لوبیا، سیب، آلو، کشمش و ذرت.

سلنیوم. احتمالاً زیاد با آن آشنا نیستید. وقتی صحبت از تبدیل هورمون های تیروئید به اشکال مفید آنها می شود، این ماده معدنی نویسنده است. عملکرد تیروئید را تقویت می کند و آن را به یک بازیکن کلیدی در این شرایط تبدیل می کند.

این آنتی اکسیدان در مغزها یافت می شود و آجیل برزیلی بالاترین میزان را دارد. سلنیوم همچنین در برنج، گندم، قارچ، پنیر، ذرت، غذاهای دریایی و برخی از گوشت های بدون چربی مانند گوشت گاو و مرغ یافت می شود.

فیبر. با توجه به افزایش مداوم وزن که منجر به کم کاری تیروئید شده است، مصرف فیبر برای کاهش کالری دریافتی ضروری است. نه تنها وزن مناسبی را حفظ می کنید، بلکه می توانید با یبوست خداحافظی کنید. منابع سرشار از فیبر عبارتند از آجیل، موز، نارگیل، هویج، لوبیا، اسفناج، گیلاس، میوه های خشک و گندم کامل. “سبزها” یک منبع عالی فیبر هستند.

بدون آبجو و کربوهیدرات کربوهیدرات ها شامل ذرت و سیب زمینی است. از غذاهای خام، از جمله میوه ها و سبزیجات تا حد زیادی باید اجتناب شود.

لازم به ذکر است که این غذاها نیز باید در حد اعتدال مصرف شوند. یکی از راه های اطمینان از این امر، خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر در طول روز است.