رژیم غذایی شما در سال ۲۰۲۱ چگونه باید باشد؟


پس از یک سال ماندن در خانه و عدم فعالیت اجتماعی، رادیکا با سونیا ملاقات کرد. تفاوت یک سال قرنطینه برای این دو دوست حیرت انگیز بود. اما نتایج به اندازه شب و روز متفاوت بود. رادیکا چاق شده بود و از درد مفاصل و بی حالی شکایت داشت. از طرف دیگر سونیا مثل همیشه درخشان به نظر می رسید. او تناسب اندام داشت و آرام به نظر می رسید. بعد از رسیدن به همدیگر، فیل داخل اتاق را خطاب قرار دادند. چه کاری می‌توانستند هر دوی آنها به گونه‌ای متفاوت انجام دهند که چنین تفاوتی در دیدگاه آنها ایجاد کند؟

رادیکا ابتدا داستان خود را به اشتراک گذاشت. او که تصمیم گرفته بود از رستوران ها غذا سفارش ندهد، با غذاهای ناسالم زیادی جبران کرد. همیشه در خانه بودن، تعداد وعده های غذایی در روز افزایش یافت. وعده های غذایی بین وعده های غذایی پر کالری بود. بعد از شام، دسر و شب های آخر هم سرو می شد. او فکر می‌کرد از حبس شدن در خانه‌اش بهترین استفاده را می‌برد، اما متوجه آسیب‌هایی که به خود و خانواده‌اش وارد می‌کرد، نبود.

آملانت تریفالا نکات آیورودا آیورودا طب آیورودا آیورودا

هم اکنون خریداری کنید

همانطور که رادیکا صحبت می کرد، متوجه شد که چقدر توخالی به نظر می رسد. اما آنها با هم دوست بودند و هیچ دلیلی وجود نداشت که او کمتر از صداقت باشد. سونیا صحبت کرد. روز او به همان سادگی بود که می آیند. غذای کاملاً خانگی، اما با دقت به مقدار روغن، پنیر و شکلات موجود در آن. او وعده های غذایی را همراه با زمان تنظیم می کرد. گرسنگی خارج از ساعات غذا شامل مصرف یک مشت آجیل و یک لیوان دوغ یا چای سبز بود. سونیا تا حد امکان از کالری های خالی پرهیز کرد و هفته ای یک بار به خود اجازه تقلب داد. او همچنین پنج روز در هفته از خانه ورزش می‌کرد و ویدیوهای آنلاین تماشا می‌کرد. او از نحوه کنترل قرنطینه خوشحال بود و تصور منصفانه ای داشت که چگونه باید از خود مراقبت کند.خود مراقبتی بالاخره انتقادی بود

از آنجایی که مشغول هستیم و در زندگی روزمره خود مسابقه می دهیم، زمانی را برای مراقبت از خود اختصاص نمی دهیم. واقعاً جای تعجب نیست که بسیاری از ما خسته و خسته هستیم. چند کار ساده که می توانیم برای بهبود کیفیت زندگی خود انجام دهیم چیست؟ بدن ما تمایل دارد با هر چیزی که تازه و حیاتی است رشد کند. رژیم غذایی حاوی حداقل ۷۵ درصد غذای خام فواید سلامتی بی شماری را به همراه دارد که با کاهش وزن و سم زدایی شروع می شود.

درک اهمیت رژیم غذایی همیشه اولین قدم برای یک زندگی سالم است. سونیا در مورد رژیم غذایی خام و چگونگی پذیرش طبیعی آن صحبت کرد. مطالعه کنید تا در مورد اهمیت مواد مغذی بیشتر بدانیدسلامت کل نگر.

چرا غذاهای خام؟

اساساً رژیم گیاهخواری و رژیم غذایی خام باعث افزایش خوردن و نوشیدن غذاهای سالم می شود. غذاها و آب میوه های طبیعی حاوی حداکثر مقدار فیبر موجود در محصولات طبیعی هستند. پردازش منجر به از دست دادن فیبر می شود. فیبر. گرمای بیش از حد غذا همچنین باعث از بین رفتن آنزیم هایی می شود که به هضم و جذب غذا کمک می کنند. این باعث کاهش ارزش غذایی آن نیز می شود.

فواید رژیم غذایی خام

فواید مواد غذایی خام شامل پوست بهتر، افزایش انرژی، هضم قوی تر، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های شدید مانند دیابت و بیماری های قلبی است.

رژیم غذایی خام حاوی مقدار کمی چربی اشباع شده یا بدون آن است و سدیم کمی دارد. همچنین سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم است. رژیم غذایی خام یک عامل سم زدایی بسیار عالی است.

ما می توانیم چند کار را انجام دهیم تا مطمئن شویم که سالم بمانیم و یک برنامه غذایی مناسب ایجاد کنیم.

نکات آیورودا برای سلامتی

آشپزی در خانه

با مواد طبیعی و کنترل حرارت روی غذا می توانیم مواد مغذی را حفظ کرده و از تخریب مواد معدنی جلوگیری کنیم. نقش تغذیه در حفظ سلامتی بالاست.

مراقب رژیم غذایی باشید.

رژیم غذایی ما استقامت، قدرت و ایمنی ما را مشخص می کند. مراقب آنچه می خورید باشید و از غذاهایی که می توانند به بدن شما آسیب برسانند اجتناب کنید.

تقویت گوارش

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید و سبزیجات تخمیری و زنجبیل بخورید تا سیستم گوارشی قوی‌تر داشته باشید.

مواد مغذی هم در هضم و هم در سلامت کلی نقش دارند.

مواد مغذی باعث افزایش باکتری های خوب در دستگاه گوارش شده و تعادل باکتری ها را در روده ها به ارمغان می آورد. اهمیت رژیم غذایی را نمی توان اغراق کرد، به خصوص با توجه به همه گیری اخیر. نقش تغذیه در حفظ سلامتی حیاتی است.

آیورودا و غذای خام

آیورودا تعادل خوبی بین غذاهای پخته و خام را توصیه می کند. در حالی که هضم غذاهای خام ممکن است سخت تر باشد، می توان از پختن چیزهایی که لزوماً نیاز به پختن ندارند اجتناب کرد. از یک رژیم غذایی غنی که شامل میوه ها، آجیل و سالاد باشد اطمینان حاصل کنید. گیاهان و ادویه ها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

نکات آیورودا بعد از هر وعده غذایی

تمرین‌هایی وجود دارد که تمرین‌کنندگان آیورودا با جدیت دنبال می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که رژیم به طور مؤثر و مؤثر توسط بدن جذب می‌شود. اینها شامل تغذیه سالم و فقط سه بار در روز است. رژیم غذایی آیورودا بر خوردن غذاهای کامل برای بهبود سلامت کلی و افزایش کاهش وزن تاکید دارد.

رژیم غذایی مناسب برای سال ۲۰۲۱

سونیا در مورد آنچه برای او بهترین کار را انجام داد صحبت کرد. او با خوردن سبزیجات خام اما کمی پخته شده، توانست بهترین های هر دو دنیا را با هم جمع کند. سالادها یک وعده غذایی نیستند، بلکه یک همراه هستند زیرا پروتئین ندارند.

صبحانه: یک لیوان شیر/قهوه با میوه یا اسموتی با نان تست

ناهار: یک فنجان برنج، ۳/۴ فنجان عدس، ۱ فنجان سبزیجات و ½ فنجان کشک

تنقلات، خوراک مختصر: یک مشت پنیر سوتی و ۱ لیوان آب نارگیل/پنیر فتا با کلم بروکلی

شام: ۱ فنجان سبزیجات هم بزنید و یک لیوان دوغ / ۲ پاراتا و ¼ فنجان راتا سبزیجات.

سونیا نیز به آیورودا اعتقاد زیادی داشت. یکی از مکمل‌های اصلی سلامتی که هضم او را تضمین می‌کرد، Amlant و Triphala ماهاریشی آیورودا بود.

آمالانت و تریفالا

همانطور که درآیوروداافراد مبتلا به پیتا دوشا نامتعادل بیشتر در معرض اسیدیته و سوزش سر دل هستند. ماهاریشی آمالت و تریفالا تعادل اسید گوارشی را در معده کنترل می کنند و به طور موثر اثرات نامطلوب پیتا دوشا را از بین می برند.

مزایای ماهاریشی املانت

  • عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد
  • از هیپراسیدیتی و اختلالات پپتیک اسیدی پیشگیری و درمان می کند.
  • تعادل اسید را به طور طبیعی حفظ می کند.

مزایای Maharishi Triphala

  • دستگاه گوارش را پاکسازی و تقویت می کند
  • کبد، روده و خون را سم زدایی می کند
  • حذف “Ama” را تنظیم می کند.
  • ادرار را تصفیه می کند
  • سلامت دستگاه ادراری را ارتقا می دهد
  • ۱۳ آگنیس (آنزیم های گوارشی) را تقویت می کند.
  • از جذب مواد مغذی پشتیبانی می کند

اگر دوست دارید قدم های آیورودا را دنبال کنید و در مورد نقش تغذیه در حفظ سلامت بیشتر بدانید، یک تماس مشاوره رایگان با ما رزرو کنید. ما خوشحالیم که در این سفر به شما کمک می کنیم.

نظرات قبل از نمایش تایید می شود.