طب آیورودا برای بی خوابی – به طور طبیعی از شر بی خوابی خلاص شوید!


امروزه بی خوابی به یک کلمه بسیار رایج تبدیل شده است که افراد زیادی از آن رنج می برند. بی خوابی وضعیتی است که در آن فرد نمی تواند به طور طبیعی بخوابد. کیفیت خواب نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و فرد نمی تواند خواب عمیق خوبی داشته باشد.

برخی از علل شایع بی خوابی عبارتند از عادات بد خواب، استرس، اضطراب، افسردگی، بیماری جسمی، بیماری روانی، عوارض جانبی داروها، مشکلات عصبی و غیره.

همه ما می توانیم حداقل یکی از دلایل بالا را مرتبط کنیم و شب های بی خوابی را تجربه کرده ایم. با توجه به عوامل بسیار زیادی که بر وضعیت جسمی و روانی ما تأثیر می گذارد، برنامه های کاری شلوغ، روابط پیچیده و غیره، چرخه خواب ما به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد و در کمترین زمان به یک عادت تبدیل می شود. ما اغلب خوابمان را پشت سر می گذاریم و روی دردسرهای روزانه ای که برایمان پیش می آید تمرکز می کنیم.

استرس مداوم و سایر شرایط سبک زندگی نیز می تواند به بی خوابی کمک کند. این وضعیت عمدتاً در بزرگسالان بین ۲۱ تا ۶۰ سال در حال افزایش است و در صورت نادیده گرفتن می تواند منجر به یک بیماری مزمن شود.

مهم ترین نکات سبک زندگی برای درمان طبیعی بی خوابی و داشتن یک خواب خوب شبانه

سعی کنید برنامه خواب خود را حفظ کنید

هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید، بدن شما را برای خواب بهتر برنامه ریزی می کند. شما می توانید تعیین کنید که چه زمانی ممکن است احساس خستگی و خواب آلودگی کنید. این به شما کمک می کند تا به آرامی هر روز در ساعت مشخصی بخوابید.

یک محیط خواب گرم و راحت ایجاد کنید

اتاق خواب شما باید مکانی آرام و آرام برای خواب باشد. دما، نور و شرایط مناسبی را به انتخاب خود ایجاد کنید که به شما امکان می دهد سریعتر به خواب بروید. به عنوان مثال، اگر تشک شما به اندازه کافی برای ستون فقرات شما حمایت نمی کند، باید آن را عوض کنید. برداشتن تلویزیون، لپ تاپ و غیره نیز می تواند به شما در ایجاد فضایی آرام در شب کمک کند. محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب نیز به شما کمک زیادی می کند.

ورزش های سبک را به طور منظم انجام دهید

گنجاندن نوعی ورزش متوسط ​​در رژیم روزانه بسیار مفید خواهد بود. ورزش هایی مانند پیاده روی، دویدن، شنا، حرکات کششی و غیره در از بین بردن استرس از بدن و همچنین بهبود گردش خون موثر هستند. از انجام ورزش های سنگین خیلی نزدیک به زمان خواب خودداری کنید زیرا باعث می شود ساعت ها شما را بیدار نگه دارد.

مصرف کافئین را کاهش دهید

کافئین یک محرک است و شما را هوشیار نگه می دارد. بنابراین، اگر از بی خوابی رنج می برید، مصرف آن را کاهش دهید.

از خوردن وعده های غذایی سنگین در شب خودداری کنید

بسیاری از غذاهای سرخ شده و فرآوری شده یا الکل، به خصوص در اواخر شب، می تواند الگوی خواب شما را مختل کند. سعی کنید بین شام و زمان خواب ۲ تا ۳ ساعت فاصله داشته باشید که به شما کمک می کند سریعتر بخوابید.

سیگار و نوشیدن الکل را ترک کنید

هم سیگار کشیدن و هم نوشیدن می تواند به خواب آسیب برساند. نیکوتین موجود در سیگار یک محرک است و می تواند شما را هوشیار کند. به این ترتیب خوابیدن به موقع بسیار دشوار است. به همین ترتیب، الکل می تواند شما را خواب آلود کند اما خواب عمیق شما را مختل می کند.

تکنیک های آرامش بخش مانند مدیتیشن را امتحان کنید

موسیقی ملایم، حمام گرم و مدیتیشن می تواند ذهن شما را آرام کند. به این ترتیب می توانید خود را برای یک خواب راحت آماده کنید.

دفترچه روزانه داشته باشید

می توانید شروع به نوشتن احساسات خود در یک دفترچه روزانه کنید. این به شما کمک می کند تا احساسات خود را مرتب کنید و چیزهای خود را از قبل اولویت بندی کنید. رفتن به یک خواب خوب، خواب خوب را تضمین می کند.

از دمنوش گیاهی استفاده کنید و ماساژ اسانس بگیرید

کارهای ساده مانند ماساژ سر می تواند بسیار آرامش بخش باشد. همچنین، برخی از چای ها وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند قبل از خواب آرام شوید.

شیر گرم

در آیورودا گفته می شود که مصرف شیر گرم می تواند به شما یک خواب آرام بدهد. فقط یک لیوان شیر گرم قبل از خواب می تواند برای شما معجزه کند. اگر دوست دارید، می توانید زردچوبه یا گیاهان دیگر را به آن اضافه کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

خواب شاد چیست و چگونه می تواند کمک کند؟

شب بخیر این یک داروی آیورودا برای بی خوابی است که به خواب عمیق کمک می کند. این ترکیب آن را برای اختلالات خواب بسیار موثر می کند. بر اساس اصول آیورودا، واتا دوشا را برای بدن متعادل می کند و به آرامش ذهن کمک می کند. فقط ۲ قرص خواب آرام قبل از خواب، خوابی عمیق و بدون وقفه را تضمین می کند.

این یک فرمول غیراعتیادآور و بدون اعتیاد است که با مواد طبیعی و گیاهان ساخته شده است. آن شامل۱۱ گیاهان قدرتمند گلاب، جاتامانسی، آسگاندا، گیلوی ساتوا، سانث، مرچ کالی، پیبال، مولیتی و غیره.

شب بخیر هیچ عارضه جانبی ندارد و می توان آن را در طولانی مدت با خیال راحت مصرف کرد. بهترین داروی گیاهی برای بی خوابی است.

پرسش و پاسخ

س: بهترین داروی گیاهی برای بی خوابی چیست؟

ج: یکی از بهترین داروهای گیاهی برای بی خوابیشب بخیر. طبیعی است و عوارضی ندارد. به طور طبیعی باعث خواب عمیق و بدون وقفه می شود.

س: آیا آیورودا می تواند به درمان بی خوابی کمک کند؟

پاسخ: بله، آیورودا داروهای طبیعی و فرمولاسیون هایی را ارائه می دهد که می توانند بی خوابی را به طور طبیعی درمان کنند.

س: دوز خواب با سعادت چقدر است؟

الف – روزانه دو عدد قرص قبل از خواب مصرف شود.

نظرات قبل از نمایش تایید می شوند.