قسمت ۱ – ۷ راه برای بهبود سلامت پروستات در ۹۰ روز

قسمت ۱:

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالاً مرد هستید و این بدان معناست که احتمالاً پروستات دارید! (این غده ای به شکل گردو است که درست در جلوی راست روده شما قرار می گیرد و مهم است زیرا مایع سفید رنگ غنی از مواد مغذی را تولید می کند که حاوی اسپرم شما است.) بنابراین، این چیزی است که برای مراقبت از پروستات خود باید بدانید!

۱. به جای واکنش نشان دادن، فعال باشید! اگر چشمان خود را ببندید و تصور کنید که صاحب ماشین مورد علاقه خود هستید، ممکن است یک جگوار باشد. شاید فراری، مرسدس بنز یا پورشه باشد. هی، شاید هولدن اوت باشد! حالا بیایید بگوییم قانونی وجود دارد که شما فقط یک ماشین در طول عمرتان دریافت می کنید، این می تواند هر ماشینی باشد که می خواهید اما باید برای همیشه برای شما دوام بیاورد. خوب، احتمالاً مطمئن خواهید شد که از آن نهایت استفاده را می‌کنید، اما احتمالاً می‌خواهید از آن نیز به خوبی مراقبت کنید، درست است؟ برای اطمینان از عملکرد بهینه و حفظ فاصله مورد نظر، آن را به طور منظم سرویس کنید، آن را با سوخت مناسب پر کنید و هر از چند گاهی فشار تایر را بررسی کنید. این ایده خوبی نخواهد بود که قبل از بررسی سطح روغن منتظر روشن شدن چراغ روغن در فراری خود باشید، اما اگر این کار را انجام دهید مطمئناً آن را نادیده نخواهید گرفت.

خودروهای اسپرت و بدنه شباهت‌های زیادی با هم دارند، بسیار با ارزش هستند، تعمیر آن‌ها در صورت خرابی گران تمام می‌شود، اما با کمی TLC، شما را به مکان‌های عالی می‌برند و در طول مسیر به شما هیجان‌های باورنکردنی می‌دهند. با این حال، برخلاف خودروها، بدنه ها غیر قابل تعویض هستند. قبل از اقدام، صبر نکنید تا مشکل پروستات داشته باشید، نیازی نیست که هرگز این نوع درد، ناراحتی یا تهدید را تجربه کنید. شما یک مرد هستید، می خواهید مانند یک ماشین اسپورت درجه یک عمل کنید، نه مانند یک ماشین خراب!

اصطلاحاتی که پزشکان زمانی که مشکلی پیش می‌آید یا پروستات شما در وضعیت عالی قرار ندارد استفاده می‌کنند:

– پروستیت (پروستات ملتهب، ناراحت کننده اما معمولاً تهدید کننده زندگی نیست و باید به عنوان یک هشدار شناخته شود)

– BPH (هیپرپلازی خوش خیم پروستات) (به معنای سرطان نیست، وضعیت “ناراحت کننده” که می تواند منجر به علائم جدی شود)

– سرطان پروستات (معمولاً پروستات با جراحی برداشته می شود، این می تواند بر ادرار و عملکرد جنسی تا پایان عمر تأثیر بگذارد).

لیست زیر را بررسی کنید، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید همین الان برای مراقبت از آن دارایی بسیار ارزشمند، پروستات خود انجام دهید! اگر از قبل مشکل پروستات دارید، ما به اصل آن می پردازیم و بدن شما را به شما باز می گردانیم، به خصوص نکات تغذیه ای در قسمت ۲.

سرطان پروستات، زمانی که به موقع تشخیص داده شود و درمان شود، معمولاً تهدید کننده زندگی نیست، بنابراین از معاینه آن نترسید. و همین امروز عاشق این وسیله نقلیه (هوایی که در آن زندگی می کنید) شروع کنید، کاری را که قبلاً انجام نداده اید انتخاب کنید و از آنجا شروع کنید.

حمایت و درمان:

۲. فراری خود را سرویس کنید!

یک آمار مهم برای دانستن و اولین قدم آسان، مراجعه به پزشک و درخواست آزمایش خون است. شما می خواهید سطح هموسیستئین خود را آزمایش کنید. سطوح بالای هموسیستئین پیش بینی کننده قوی خطر بیماری، سرطان، دیابت، بیماری قلبی و مجموعه ای از بیماری های دیگر است. (آزمایش سریع است و به محض اطلاع نسبتاً آسان می توان آن را “تعطیل” کرد یا خاموش کرد). اگر بالا هستید (میزان ایده آل ۶ یا کمتر)، احتمالاً کمبود چند ماده مغذی دارید: روی، ویتامین های B (به ویژه B2، B6، B12 و فولات) و چیزی به نام TMG (تری متیل گلیسین). .

شما می توانید تمام این مواد مغذی را از غذاها، سبزیجات سبز به ویژه سبزیجات برگدار، کلم بروکلی و غلات کامل دریافت کنید، برای Bs، TMG در کلم بروکلی وجود دارد، بنابراین مقدار زیادی مصرف کنید، می توانید روی را در دانه های کدو تنبل (پپیتاس) و صدف ها پیدا کنید، اما اگر هموسیستئین ۹ یا بالاتر، ایده خوبی است که برای کاهش آن با یک مکمل غذایی شروع کنید. اگر گیاهخوار هستید، بهتر است مکمل B12 (به صورت زیر زبانی – یعنی زیر زبان!) مصرف کنید. کمبود این مواد مغذی بر کل سیستم شما از جمله پروستات تأثیر می گذارد.

یکی دیگر از آزمایشات خون مفید (که احتمالاً پزشک به طور خودکار انجام می دهد) سطح هورمون شما است: مطمئن شوید که تستوسترون، پرولاکتین و استرادیول شما در محدوده طبیعی قرار دارند.

۳. از سوخت مناسب استفاده کنید!

سوخت مناسب شامل انواع غذاهایی است که مملو از مواد مغذی هستند. اینها معمولاً غذاهایی هستند که به شکل اصلی خود نزدیکتر می شوند. به دنبال غذاهای کامل، جو و موسلی به جای سایر غلات فرآوری شده، میوه های کامل روی مربا و آب میوه باشید.

مطالعات نشان می دهد که روی (موجود در غذاهای دریایی و دانه ها، مانند پپیتاس)، سلنیوم (موجود در آجیل مانند آجیل برزیلی)، اسیدهای آمینه (پروتئین)، لیکوپن (موجود در گوجه فرنگی و هندوانه)، ایزوفلاون ها، برخی از مواد مغذی کلیدی برای سلامت پروستات هستند. (موجود در سویا)، ویتامین های گروه B (سبزیجات برگ سبز، لوبیا، غلات، مرغ)، آنتی اکسیدان ها (به ویژه ویتامین های E و C) و گیاه نخل اره ای هستند.

بخش ۲ حاوی نکات تغذیه ای دقیق تر است.

۴. آنچه را که برای اجرا و اجرای روان نیاز دارد به بدن خود بدهید. در اینجا چند مکمل حمایتی برای بهبود سلامت پروستات آورده شده است!

– اره نخل

– ویتامین E و سلنیوم (۱۰۰۰-۱۲۰۰ IU ویتامین E، ۲۰۰-۴۰۰ میکروگرم سلنیوم به عنوان کلات اسید آمینه)

– روغن بذر کتان (یک قاشق غذاخوری در روز)

– ویتامین C (2000 میلی گرم استر C یا انواع غیر اسیدی در روز)

– B6 (25-50 میلی گرم پیریدوکسین) اثر سرکوب کننده پرولاکتین دارد.

– B کمپلکس، TMG و روی (اگر هموسیستئین بالایی دارید، یک کتاب عالی به نام H Factor نوشته پاتریک هولفورد وجود دارد).

۵. یک چرخش منظم داشته باشید!

احتمالاً یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از سرطان پروستات، خودارضایی منظم است! تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که بیش از پنج بار در هفته انزال می‌کنند، یک سوم کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات در آینده هستند! (M://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3072021.stm)

۶. اجسام خارجی را داخل موتور قرار ندهید. از سموم و عوامل استرس زا دوری کنید!

– الکل برای بدن شما سمی است. مصرف خود را به ۱۲ نوشیدنی استاندارد در هفته محدود کنید، اما حتی بهتر از آن، اگر می توانید، خود را به چالش بکشید تا ۴ نوشیدنی در هفته بنوشید!

– کافئین، حداکثر از یک قهوه یا چای در روز لذت ببرید، به طور ایده آل قهوه و چای سیلان را به یک یا دو در هفته محدود کنید. در عوض، از دمنوش های گیاهی، به خصوص چای سبز و چای رویبوس لذت ببرید. نوشیدنی‌های گازدار مانند کولا (از جمله انواع رژیمی یا صفر) و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مانند ردبول را به‌عنوان خوراکی‌های کمیاب در نظر بگیرید.

– غذاهای فرآوری شده معمولاً حاوی مواد شیمیایی، افزودنی ها و مواد مصنوعی سرطان زا هستند (باعث سرطان می شوند) که می خواهید از آنها اجتناب کنید، بنابراین به جای غذاهای فرآوری شده، از غذاهای کامل با مواد مغذی استفاده کنید.

۷. خواندن علائم را بدانید!

علائمی که باید به آنها توجه کرد وقتی همه چیز ۱۰۰٪ نیست:

– ادرار یا انزال دردناک

– مشکل در ادرار کردن در صبح

– درد پایین کمر

– میل مکرر به ادرار کردن

– جریان ضعیف ادرار

– وقتی که ادرارتان تمام شد و احساس کردید که باید بروید اما «نمی‌توانید»

– مقدار کمی خون در ادرار

– شما بالای ۵۰ سال سن دارید (که شما را در رده سنی “پرخطر” قرار می دهد)

با پیروی از این ۷ نکته برای بهبود سلامت پروستات خود، می توانید نه تنها پروستات سالم تر، بلکه یک مدل ورزشی سالم تر، پرانرژی تر، انعطاف پذیرتر و کم مصرف تر از خود داشته باشید!