محل کار غرق شده است؟ روانشناس نشان می دهد که چگونه می توان تعادل کامل کار و زندگی را پیدا کرد


مضطرب یا استرس در محل کار؟ ممکن است در محل کارتان غرق شده باشید. روانشناس دکتر جان اسمیت توصیه هایی را در مورد یافتن تعادل کامل بین کار و زندگی ارائه می دهد

گاهی اوقات ممکن است انگیزه برای بلند شدن و شروع کار نداشته باشید – به خصوص که صبح‌های تاریک و سرد بسیاری را به راحتی از رختخواب بیرون نمی‌کشد.

همچنین ممکن است احساس ترس، نگرانی، مضطرب یا تحریک پذیر داشته باشید. داشتن لحظاتی از این مورد انتظار می رود، و اکثر مردم راه هایی برای مدیریت آنها پیدا می کنند.

هنگامی که به طور مداوم بیش از حد کار می کنید، به زودی از نظر احساسی و جسمی خسته می شوید

با این حال، زمانی که این احساسات به احساس غیرقابل کنترل تبدیل می‌شوند، می‌توان آن را به عنوان «غلبه» توصیف کرد.

هرازگاهی ممکن است مجبور شوید برای رسیدن به یک ضرب الاجل یا تکمیل یک پروژه به شدت کار کنید. با این حال، این باید به صورت پراکنده باشد و عادی نباشد.

هنگامی که به طور مداوم بیش از حد کار می کنید، به زودی از نظر عاطفی و جسمی خسته می شوید و خطر فرسودگی شغلی را افزایش می دهید.

این تأثیر کوتاه مدت و بلندمدت قابل توجهی بر سلامت روحی و جسمی شما خواهد داشت و بهبودی طولانی مدت طول می کشد.

چه چیزی می تواند باعث شلوغی محل کار شود؟

هر چیزی که باعث شود شما احساس غمگینی کنید، برای همه فردی خواهد بود.

به طور کلی، ممکن است وظیفه‌ای که به شما محول شده است را درک نکنید، ضرب‌الاجل‌های زیادی دارید، منابع کافی برای انجام کارتان را به طور مؤثر ندارید، یا با همکارانتان تنش‌هایی در روابط دارید.

برای کمک به برخی از این موارد، می‌توانید فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید ایجاد کنید تا وظایفی را که باید انجام دهید، اولویت بندی کنید. بپرسید که آیا دیگران می توانند از شما برای رعایت ضرب الاجل ها یا شناسایی منابعی که ممکن است کمک کنند، حمایت کنند.

وقتی کارتان تمام شد، هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، سعی کنید تا زمانی که سر کار برگشته اید ایمیل ها را چک نکنید یا به پیام ها پاسخ ندهید – محدودیت های خود را حفظ کنید.

تایمر ساعتی بیش از حد در محل کار

نشانه هایی از غرق شدن که باید مراقب آنها بود…

احساس غرق شدن در یک مقیاس است، به این معنی که نشانه های ظریفی وجود دارد که باید قبل از تشدید آن به دنبال آن باشید.

به عنوان مثال، ممکن است احساس متفاوتی نداشته باشید، اما در ذهن خود، به طور مرتب به یک جنبه چالش برانگیز از کار فکر می کنید.

داشتن لحظات طاقت فرسا، مانند احساس استرس، تحریک پذیری، اضطراب یا نگرانی زمانی که به کار یا حضور در محل کار فکر می کنید، نشانه هایی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.

اطلاع رسانی به کسی اولین قدم مهمی خواهد بود

در حالی که، اگر دوره‌های طولانی‌تری از این احساس دارید، یا احساس پریشانی دارید و به حملات پانیک، گریه کردن یا شلاق زدن شفاهی تبدیل می‌شوید – دراز کردن و اطلاع دادن به کسی اولین قدم مهمی برای کمک به شما برای حمایت خواهد بود.

همچنین، اگر کسی اذعان کرد که شما غرق شده اید و از شما حمایت می کند، این را بپذیرید.

تعادل کامل کار و زندگی چگونه به نظر می رسد؟

تعادل کامل کار و زندگی هدفی برای دستیابی نیست. بلکه چیزی است که همیشه باید به آن توجه کنید زیرا اولویت های زندگی و کاری شما تغییر می کند. آنها ساکن نیستند

واقعیت این است که گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید بیشتر روی کار تمرکز کنید و در زمان‌های دیگر روی زندگی خانگی، که تضمین می‌کند که کار در هر بخش از زندگی شما شروع نمی‌شود و ذهن شما را زیاد به خود مشغول نمی‌کند.

این باید مرتباً در دستور کار شما قرار گیرد، بنابراین شما به طور دوره‌ای نظارت می‌کنید که آیا تعادل از حالت عادی خارج شده است و چگونه می‌توانید به آن رسیدگی کنید.

گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید که بیشتر روی کار تمرکز کنید و گاهی اوقات به زندگی خانگی

با احساسی که به طور منظم دارید ارتباط برقرار کنید، زیرا این نشان می دهد که چه زمانی به تعادل مطلوب رسیده اید.

به عنوان مثال، اگر احساس آرامش، شادی و لذت بیشتری می کنید و با زندگی کاری و شخصی خود ارتباط برقرار می کنید، ممکن است نشان دهنده این باشد که به نقطه تعادل رسیده اید (یا در حال رسیدن به آن هستید).

چند دقیقه وقت بگذارید و کارهایی را که در کار و زندگی انجام می‌دهید بنویسید که به شما کمک می‌کند این احساس را داشته باشید، بنابراین ممکن است سازماندهی بهتری داشته باشید و بتوانید زمان بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید.

محل کار غلبه زن بیش از حد کار پشت میز

نکاتی در مورد چگونگی آرام شدن در صورت احساس خستگی:

شناسایی عواملی که به شما کمک می‌کنند احساس غمگینی کنید، بسیار کمک خواهد کرد. به این ترتیب، می توانید مستقیماً به آن رسیدگی کنید.

شایان ذکر است که علیرغم پرداختن به این موارد، شما همچنان لحظاتی از احساس غرق شدن را خواهید داشت – همه اینطور هستند.

بنابراین، برای کمک به این موضوع، زمانی که احساساتی را که به وجود می‌آیند، تشخیص دادید، لحظه‌ای وقت بگذارید و نفس بکشید: کاملاً از طریق بینی خود و بازدم طولانی‌تری داشته باشید تا زمانی که آرام شوید (این کاملاً محتاطانه است).

به طور منظم استراحت کنید، حتی اگر فقط پنج تا ده دقیقه باشد

زمان خود را به بخش های قابل توجه و قابل کنترل تقسیم کنید، بنابراین گذراندن یک روز کامل احساس استرس می کند. روی صبح تمرکز کنید اگر بیش از حد به نظر می رسد، آن را به ساعتی کاهش دهید.

به طور منظم استراحت کنید، حتی اگر فقط پنج تا ده دقیقه باشد، و اگر می توانید، سعی کنید کمی هوای تازه داشته باشید.

به یکی از عزیزان خود بگویید که باید استراحت کنند

این ممکن است مانند یک موضوع دشوار به نظر برسد، به خصوص زمانی که اعضای خانواده یا دوستان شما احساسات شدید دارند.

بخشی از داشتن روابط محبت آمیز و قابل اعتماد به این معناست که گاهی اوقات گفتگوهای دشواری داشته باشید. لحظه ای را انتخاب کنید که قرار نیست مزاحم شما شود.

اگر این غیرعملی است، ممکن است زمانی را در ساعات کاری «رزرو» کنید.

به جای داشتن برنامه در ابتدای گفتگو، آنها باید استراحت کنند، سعی کنند با همدلی موقعیت خود را درک کنند. سعی کنید مکالمه را با کلمه “شما” شروع نکنید.

در عوض آنچه را که متوجه شده اید توصیف کنید، به عنوان مثال، “در چند ماه گذشته، شنیده ام که بیشتر در مورد کار و فشارهایی که با آن روبرو هستید صحبت می کنید.” واقعاً سخت به نظر می رسد، و من متوجه شده ام که شما خودتان نیستید. چه حسی برای شما داشته است؟

سعی کنید مکالمه را با کلمه “شما” شروع نکنید

سعی کنید فضای امنی را برای آنها ایجاد کنید تا بتوانند بدون احساس حمله به اشتراک بگذارند. همچنین، تقویت کنید که تماشای مبارزه آنها دشوار است زیرا آنها را دوست دارید و می خواهید حمایت کنید.

می توان از آنها پرسید که در این زمان به چه چیزی نیاز دارند. همچنین، به پاسخ آنها گوش دهید و طیف وسیعی از پیشنهادات را ارائه دهید که ممکن است مفید باشد.

دکتر جان اسمیت محل کار غرق شده است

دکتر جان اسمیت یک روانشناس مجرب است که در زمینه سلامت روان در محیط کار تخصص دارد. او بنیانگذار www.healthyyoultd.co.uk است

مطالب بیشتر Healthista:

منوراژی: راهنمای متخصص زنان برای خونریزی شدید قاعدگی

ناخن های شکننده؟ احساس نفخ می کنید؟ ۷ نشانه که نشان می دهد پروتئین را به درستی هضم نمی کنید

نمیتونی بخوابی؟ این ۲۰ غذای سالم می تواند درمان باشد

۵ راه برای احساس بیداری و هوشیاری هر روز صبح

این کلید سکس عالی است