مروری بر مکمل های غذایی برای مردان

مکمل‌های غذایی، تغذیه‌ای را فراهم می‌کنند که مردم معمولاً در رژیم غذایی خود از آن غافل می‌شوند. مردان برای تغذیه مناسب به مکمل های غذایی و اجزای ضروری برای مبارزه با خستگی و پرانرژی نیاز دارند. عادات غذایی ناسالم و تغییر سبک زندگی، جذب مواد مغذی را دشوار می کند. با افزایش سن، مردان با مشکلات مختلفی مانند بیماری های قلبی عروقی، ریزش مو و بزرگی پروستات مواجه می شوند. مصرف مکمل ها به همان اندازه که برای زنان مهم است برای مردان نیز مهم است. این مکمل های غذایی بسیار مهم هستند و می توانند نقش مهمی در ایمنی و زندگی سالم همه مردان ایفا کنند.

کلسیم

مردان زمانی که کلسیم مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کنند به مکمل های کلسیم نیاز دارند. سطوح بالای کلسیم در مردان نیز به کنترل وزن آنها کمک می کند. دوز ایده آل برای کلسیم روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم است. ۳ وعده غذای غنی از کلسیم در روز بهترین راه برای تقویت بدن است.

ویتامین E.

ویتامین E به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است. به مبارزه با علائم پیری کمک می کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. ویتامین E نیز از ریزش مو جلوگیری می کند. جریان خون و اکسیژن رسانی به پوست سر را افزایش می دهد. ویتامین E برای کاهش خطر مشکلات قلبی، بیماری های چشمی و سرطان شناخته شده است. مصرف غذاهای غنی از ویتامین E مانند آجیل و روغن ضروری است. مکمل های ویتامین E می توانند به دریافت دوز مورد نیاز روزانه ۴۰۰ IU و حفظ سلامت بدن کمک کنند.

اسید فولیک

کارشناسان استفاده از اسید فولیک را برای کاهش خطر بیماری قلبی توصیه می کنند. جریان خون را افزایش می دهد و از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند. سطح هموسیستئین را کاهش می دهد که می تواند منجر به لخته شدن خون و افزایش خطر حمله قلبی شود.

اسید فولیک برای درمان بیماری آلزایمر نیز استفاده می شود. مکمل های اسید فولیک برای مردان در سنین بالا ضروری است و دوز توصیه شده ۵۰۰ میلی گرم در روز است.

امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ فواید زیادی برای سلامتی دارند. این به کاهش خطر حملات قلبی در مردان کمک می کند. کلسترول را متعادل می کند و فشار خون بالا را کاهش می دهد. روغن ماهی منبع کامل این اسیدها است. امگا ۳ جریان خون را تنظیم می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همچنین برای درمان ریزش مو و بهبود بینایی مفید است. همچنین امگا ۳ برای سلامت روان مفید است.

استفاده از مکمل های امگا ۳ بسیار توصیه می شود زیرا افراد مقادیر خطرناکی از امگا ۳ را در رژیم غذایی خود مصرف نمی کنند. می توانید مکمل های امگا ۳ مانند روغن کبد ماهی یا مکمل های ماهی سالمون را دریافت کنید.

مهم است که یک رژیم غذایی متعادل و مغذی داشته باشید تا سالم و فعال بمانید.