مولتی ویتامین ضروری – ۸ نوع مولتی ویتامین با مزایای عمده

همیشه خوب است که انواع عالی مولتی ویتامین های ضروری موجود در بازار را درک کنید و از چه چیزی تشکیل شده است. برخی از بهترین مولتی ویتامین ها عبارتند از:

  • مولتی ویتامین های کودک: این نوع مولتی ویتامین ها برای رفع نیازهای نوزادان در حال رشد طراحی شده اند. آنها نقش مهمی در حمایت از کودکانی دارند که رژیم غذایی متعادلی نمی‌خورند یا صرفاً غذای انتخابی دارند. مولتی ویتامین کودک باید حاوی مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی در مقادیر مناسب باشد (باید بیش از حد مصرف شود). دوز کامل باید نه کمتر یا بیشتر از ۱۰۰٪ مواد معدنی و ویتامین ها را در اختیار کودک قرار دهد.
  • مولتی ویتامین های مردانه: آنها به گونه ای طراحی شده اند که فرمولاسیون ویتامین ها و مواد معدنی را در اختیار مردان قرار دهند تا قوی و سالم بمانند. مولتی ویتامین برای مردان باید فسفر ۷۰۰ میلی گرم، ویتامین C 90 میلی گرم، ویتامین E 15 میلی گرم، کلسیم ۱۰۰۰ میلی گرم، منیزیم ۴۱۰ میلی گرم، نیاسین ۱۶ میلی گرم، ویتامین B6 1.3 میلی گرم، ویتامین B12 2.4 میلی گرم، اسید فولیک ۴۰۰ میلی گرم و ریبوفلاوین ۳ باشد. میلی گرم حاوی با این حال، باید از پزشک خود در مورد میزان این ویتامین ها و مواد معدنی مشاوره بگیرید.
  • مولتی ویتامین های دوران بارداری: آنها برای مادران باردار مولتی ویتامین های ضروری را برای تغذیه آنها و نوزادان در حال رشدشان در رحم فراهم می کنند. هدف این مولتی ویتامین ها مکمل مادران باردار است که از تهوع صبحگاهی رنج می برند. این فرمولاسیون برای اطمینان از دریافت اسید فولیک کافی برای مادران قبل از فکر کردن به بارداری و حدود ۶۰۰ میکروگرم در زمانی که در نهایت باردار شدند طراحی شده است.
  • مولتی ویتامین های قدیمی; سالمندان مقدار بسیار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای قوی و سالم ماندن را دریافت می کنند. اگرچه برخی از سالمندان ویتامین مصرف می کنند، برخی از آنها با شرایط پزشکی مواجه هستند که خوردن را برای آنها دشوار می کند. اکثر سالمندان مقادیر مورد نیاز ویتامین D را دریافت نمی کنند و انواع ویتامین های دیگر دچار کمبود هستند.
  • مولتی ویتامین برای زنان: سلامت زنان به سادگی منحصر به فرد است، به همین دلیل است که نیاز آنها به مولتی ویتامین بیشتر از مردان است. مثلا. زنانی که در حال زایمان هستند به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارند زیرا سطح خون آنها با هر زایمان کاهش می یابد. آهن، کلسیم و اسید فولیک باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.
  • مولتی ویتامین آنتی اکسیدان: اهمیت این نوع مولتی ویتامین جزء جدایی ناپذیر بدن زنان است. به خنثی کردن حرکات رادیکال های آزاد در بدن زن کمک می کند. این رادیکال‌های آزاد در نهایت پیکربندی سلول‌های حیاتی بدن مانند غشای سلولی را از بین می‌برند و مختل می‌کنند. آنتی اکسیدان ها به اتصال آلاینده های بدنام کمک می کنند و در نتیجه مضرات آنها را از بین می برند.
  • فولات: بخشی از رشد اولیه سیستم عصبی مرکزی است و تصور می شود که ماده مغذی مورد استفاده برای ساخت RNA و DNA است که اساس سلول ها را تشکیل می دهند. فولات همچنین برای جلوگیری از تغییرات DNA شناخته شده است، بنابراین به توقف سرطان کمک می کند. مشکل بسته شدن ناقص ستون فقرات بررسی می شود.
  • ویتامین B6: به لیست مولتی ویتامین های ضروری ملحق می شود که معمولاً پیریدوکسین نامیده می شود و نقش آنها پشتیبانی از متابولیسم و ​​بالا بردن توپ برای عملکرد عالی مغز است. این کمبودی است که از کم خونی استقبال می کند و استفاده بیشتر می تواند سمی باشد.