وقتی مجبورید همه برنامه های خود را لغو کنید چه می کنید؟



تا الان باید بهش عادت کرده باشیم:

آزمایش هم اتاقی من مثبت شد، بنابراین من بیرون هستم.

بابت مشکل پیش آمده پوزش می طلبیم، اما مهد کودک تا دو هفته آینده تعطیل است.

پرواز بعدی کنسل شده است. هزینه بلیط شما به اعتباری تبدیل شده است که می توانید بعداً از آن استفاده کنید.

ببخشید دیگه نمیتونیم ناهار بخوریم فکر می کنم سال آینده شما را ببینم (???)

پس از ماه‌ها و حتی سال‌ها برنامه‌های از هم پاشیده، عدم اطمینان و انزوا، ممکن است به نظر برسد که هر نقص یا لغو جدید جای تعجب ندارد. اما علیرغم بازپرداخت، لغو پاسخ‌های پاسخ و زمان‌بندی مجدد، به نظر نمی‌رسد کار آسان‌تر باشد. در هر صورت، به نظر می‌رسد درد کسل‌کننده دانستن هر «فکر می‌کنم آن را به زوم می‌بریم» بیشتر از همه آسیب می‌زند. پس وقتی چیزهایی که مشتاقانه منتظرشان هستیم کنار گذاشته شده و مجبوریم همه برنامه هایمان را لغو کنیم، چه کنیم؟

وقتی مجبورید برنامه های خود را لغو کنید، ناراحت شدن اشکالی ندارد

خشم، تلخی یا هر احساس دیگری که ممکن است احساس کنید.

او گفت: «اول از همه مهم است که غم و اندوه و ناامیدی خود را در مورد لغو برنامه ها اعتراف کنید. دانیل سیبر، درمانگر و عضو انجمن MyWellbeing. همه ما از زمان شروع این بیماری همه گیر در یک گرداب احساسی از عدم اطمینان، وحشت، ناامیدی و امید بوده ایم و غیرممکن است که دوباره احساس نکنیم فرش از زیر ما کشیده می شود.

در این فصل تعطیلات گذشته، هرگز تصور نمی‌کردم که برنامه‌های امسال کاملاً یکسان به نظر می‌رسند (نشستن در آپارتمانم یا سفرهای فیزیکی دورتر یک روزه در منطقه خاکستری خنک متروی شهر نیویورک). تا هفته گذشته، خانواده من آماده بودند که از سراسر ایالات متحده سفر کنند و یک خانه بزرگ را با هم اجاره کنند تا نوزاد جدیدمان را ملاقات کنند. با یک چشم به اخبار و چشم دیگر به گپ گروهی خانواده، برای بزرگنمایی اضطراری جمع شدیم و Airbnb را برای سی دقیقه لغو کردیم تا از بازپرداخت کامل پول صرف نظر کنیم. شوک لغو برنامه های تعطیلات مورد انتظار ناگهان بسیاری از ما در چند روز بعد در گریه ماندیم. به تلاشم ادامه دادم تا خودم را از آن رها کنم، اما دیدن جنبه روشن آن بسیار سخت بود.

“به خود اجازه دهید احساس غمگینی کنید!” او گفت لیلی اوستلر، درمانگر و عضو انجمن MyWellbeing. “اکنون که به نظر می رسد یک میلیارد دور افزایش کووید را داریم و در حال برنامه ریزی برای لغو کووید هستیم، انگیزه ای وجود دارد که مثبت بمانیم یا به هر حال خوشحال باشیم. این ناشی از تمایل به پذیرش واقعیت جهان و انتظار آن است که ادامه بده.”

با این حال، در زندگی واقعی، ما به خودمان اجازه می‌دهیم که احساس ناامیدی کنیم. به خودمان اجازه می‌دهیم احساس ناراحتی کنیم. پس همین موضوع در اینجا نیز صادق است. شما مجاز هستید که غمگین، دیوانه، ناامید و ناامید باشید. در این احساسات بنشینید. طبیعی است!البته شما احساس می کنید!آنها به شما صدمه نمی زنند و نمی کشند. ضروری است که آنها را احساس کنید تا بزرگتر و بزرگتر و مضرتر نشوند. من نمی گویم اجازه دهید شما را مصرف کنند اما آنها را بپذیرید و بپذیرید. زندگی می‌تواند دردناک، ناامیدکننده و خسته‌کننده باشد. کووید به شدت آن را برجسته می‌کند. هنگامی که به خود اجازه می‌دهید این احساسات را بپذیرید، می‌توانید مطابق با آن سازگار شوید و نقاط روشن زندگی خود را پیدا کنید.

بعد از اینکه احساسات خود را احساس کردید، می توانید سعی کنید همه چیز را در چشم انداز قرار دهید

اما عجله نکنید. قرار دادن چیزها در چشم انداز آسان نیست، به خصوص زمانی که بخشی از درست کردن همه چیز باشد آخرین سال ممکن است شامل برخی از “همیشه سال آینده وجود دارد!” در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • به زمانی در زندگی خود فکر کنید که عدم اطمینان را به خوبی مدیریت کرده اید. بعد از آن برای خو گرفتن چه کردید؟ از چه نقاط قوت یا مهارت هایی استفاده کردید؟ نتیجه چه بود؟ چقدر طول کشید تا زندگی به حالت عادی بازگردد یا دوباره احساس خوبی داشته باشید؟

  • به تمام عدم قطعیت های تاریخ بشر فکر کنید. یک دوره زمانی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید یا به اجداد خود فکر کنید. چه مشکلاتی را پشت سر گذاشتند؟ برخی از کارهای ممکن که آنها برای کنار آمدن انجام دادند چیست؟ فکر می کنید الان چه خواهند کرد؟ در صد سال آینده، نسل‌های آینده با چه بلاتکلیفی مواجه خواهند شد؟ برای غلبه بر آن چه کاری می توانند انجام دهند؟

  • به مونولوگ درونی خود و اینکه چگونه به حس دیدگاه شما کمک می کند فکر کنید. بله، همه چیز نامشخص است (و احتمالاً بد)، اما آیا اتفاقی که برای شما می افتد بدترین اتفاق در تاریخ جهان است؟ کلماتی که ما استفاده می کنیم اهمیت دارند! به جای بدترین اتفاقی که برای هر کسی در تاریخ جهان رخ داده است، می توانید چیزی شبیه به اتفاقی که می افتد نامشخص و دشوار است و منطقی است که من عصبی هستم، اما این یک روز یا یک ساعت است و من X دارم که مشتاقانه منتظر فردا هستم.

اگر درد لغو برنامه‌ها برای به دست آوردن حس دیدگاه در لحظه خیلی شدید به نظر می‌رسد، اشکالی ندارد.

نکته این است نه برای کاهش احساسات خود – اصلا. احساسات شما کاملا درست است.

دانیل گفت: “بسیاری از مشتریان من در مورد ناامیدی خود ابراز گناه کرده اند، زیرا ممکن است دیگرانی در اطراف آنها وجود داشته باشند که وضعیت بدتری دارند، به ویژه آنهایی که عزیزانشان را از دست داده اند یا روابط تیره ای با خانواده دارند.”

“خوب است که در این مرحله از همه گیری همه گیر، دو ذهن در مورد زندگی خود داشته باشیم: قدردان سلامتی خود باشیم و همه چیز خوب و تا حدودی عادی باشد، در حالی که احساس غمگینی و اشتیاق برای اجتماعات و تعاملاتی داریم که ممکن است دو سال آن را بدیهی فرض کنیم. پیش.”

اما بعد از یک گریه خوب (یا دو… یا سه) اگر به شما کمک می کند کمی آرامش را در چشم انداز پیدا کنید، آن را امتحان کنید.

وقتی برنامه های بزرگ شما منفجر می شود، چیزهای کوچک را بزرگ کنید

لیلی گفت: «اگر با شریک یا خانواده خود در داخل خانه قفل هستید، رویدادی ترتیب دهید تا با هم شام بپزید یا یک شب فیلم در تعطیلات داشته باشید. “من به شکرانه آن رابطه و لحظه با هم می نشینم. آگاهی را به لحظه حال بیاورید و برای بزرگ کردن این لحظات تلاش کنید!”

“شاید پرواز شما لغو شده باشد یا نتوانید خانواده یا سفر خود را ببینید، اما در این لحظات هنوز چیزهای خوبی وجود دارد. اگر می خواهید کمی کوچکتر شوید، این کار را انجام دهید – هنگام پا گذاشتن پا به نور درخشان صورت خود نگاه کنید. بیرون برای پیاده روی یا با خیال راحت در رختخواب باشید. شکرگزاری را در هر لحظه پیدا کنید و واقعاً حاضر باشید.»

انرژی خود را صرف ایجاد فعالیتی کنید تا جایگزین برنامه های لغو شده شما شود

این روزها پیدا کردن انرژی می تواند سخت باشد، به خصوص زمانی که ماه ها و حتی سال ها را صرف پیمایش و ایجاد راه های جدید برای زندگی و برقراری ارتباط کرده ایم.، اما برنامه ریزی محوری شما لازم نیست شما را خسته کند. ممکن است یک چیز کوچک باشد.

ماریا پارکر، رئیس رشد در MyWellbeing گفت: «چیزی را پیدا کنید که واقعاً مشتاقانه منتظر آن هستید که با برنامه‌های جدید شما همسو باشد. چه در حال تماشای فیلم کریسمس مورد علاقه خود به تنهایی باشید (بدون قضاوت!)، رقصیدن با شریک زندگی خود، بازی با حیوان خانگی خود یا چیز دیگری، یک سنت تعطیلات جدید را فقط برای شما (و شاید عزیزان نزدیکتان) ایجاد کنید.

به عنوان مثال، خانواده من قصد داشتند خانه شیرینی زنجبیلی را با هم در خانه تعطیلات اجاره ای بزرگ خود (سوپ) تزئین کنند، اما وقتی گردهمایی کامل خانوادگی ما لغو شد، من یک بسته آب نبات در Target خریدم، چند نفر از شیرینی زنجفیلی از نانوایی محلی ها، و تزئین شده من و شوهرم سه شیرینی داریم که برای ما دو نفر و دختر بچه جدیدمان است. ما این کار را در حین تماشای تلویزیون انجام دادیم و نگاه کردیم…خب اجازه دهید بگوییم که قرار نبود ستاره بیکر را ببریم انتخاب بزرگ بریتانیا هفته شیرینی. اما می‌توانم ببینم که سال آینده این کار را دوباره انجام می‌دهیم، بدون توجه به برنامه‌های نهایی‌مان.

لیلی گفت: “به سنت های تعطیلات نگاه کنید و سعی کنید آنها را دوباره تصور کنید.” “اگر مجبور بودید خود و خانواده‌تان را از هم جدا کنید، اگر با هم بودید چه می‌کردید؟ سعی کنید این کار را به طور جداگانه در حین استفاده از زوم یا تلفن انجام دهید. عکس‌های متنی ارسال کنید. فناوری ارتباطی قابل اعتماد در این مدت زمانی که لازم است. به یاد داشته باشید که افراد را در آغوش بگیرید. چه کسی را در آغوش بگیرید. آیا می توانید با خیال راحت و لحظاتی تماس فیزیکی داشته باشید!”

به جای اینکه مدام احساس کنم که زندگی در حال مکث است – این “عادی جدید” که همه مدام در مورد آن صحبت می کنند – و یک روز به همه چیزهایی که “عادی بود” برمی گردیم، متوجه می شوم که این لزوماً ممکن است درست نباشد. آنقدر چیزها تغییر کرده اند که بازگشت به همان حالتی که بوده امکان پذیر نیست. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید سنت‌های جدیدی را که اکنون ایجاد می‌کنید در همه چیزهایی که در آینده می‌آیند، بگنجانید.

ماریا گفت: «یک سال پیش، در روز کریسمس فهمیدم که نمی‌توانم در جشن‌های خانوادگی شرکت کنم، زیرا سرماخوردگی داشتم که مادربزرگم ممکن بود به آن مبتلا شود. “خواهرم تولد خانواده را رد کرد تا با من باشد. ما برای دیدن یک نمایش نور تعطیلات در یک پارک محلی سفر کردیم، از Huagi Wawa سوار ماشین شدیم و جواهرات آنلاین خریدیم. ما آن را سیستماس نامیدیم. آن سال بهترین تولد من بود. همیشه، و ما هنوز هم هر سال SYSTEM را جشن می گیریم.”

همچنین اشکالی ندارد که اصلاً برنامه جدیدی نداشته باشید

اگر تنها برنامه شما برای یک فصل تعطیلات وارونه این است که از آن بگذرید، این نیز اشکالی ندارد. معمولاً فشار زیادی برای «عالی» کردن تعطیلات وجود دارد، اما اگر چند سال گذشته چیزی به ما آموخته است، این است که هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و گاهی اوقات موفقیت فقط به معنای انجام آن از روز به روز است.

آنچه مهم است این است که آنچه را که تغذیه می کند، محافظت می کند و برآورده می کند، انجام دهید شما هستید در حالی که شما را ایمن و سالم نگه می دارد. و این تعادل می تواند مشکل ساز باشد.

اگر در حال حاضر با همه تغییرات مداوم دست و پنجه نرم می کنید – و منطقی است که هستید – پشتیبانی مورد نیاز خود را پیدا کنید

از محاسبه خطرات روزانه ساده‌ترین کارها گرفته تا تبدیل شدن به یک ویروس‌شناس آماتور، در چند سال گذشته بسیار سخت بوده است، و این واقعیت که زندگی ما همچنان در اطراف ما در نوسان است، زیرا هر حس عادی بیشتر و بیشتر می‌شود، می‌تواند احساس خستگی کند.

اولویت دادن به خودمراقبتی و راهبردهای مقابله ای سالم در این دوران مهم است، و اگر در تلاش برای ایجاد این سیستم های حمایتی برای خود یا غلبه بر عدم اطمینان هستید، یک درمانگر یا مربی می تواند به شما کمک کند. صرف نظر از زندگی یا اتفاقی که برای برنامه های شما می افتد، مراقبت از خود در این فصل تعطیلات و فراتر از آن بسیار مهم است.