چرا بعد از یوگا احساس بیماری می کنم؟ (عوارض و فواید جانبی) ۲۰۲۲


تعجب می کنید که چرا بعد از یوگا احساس تهوع می کنید؟

یوگا فواید زیادی دارد. همه ما این را به عنوان یک واقعیت پذیرفته ایم. علاوه بر این، مطالعات زیادی برای حمایت وجود دارد فواید یوگا از نظر علمی. اما مانند هر چیز دیگری در زندگی، یوگا و فواید آن یک ماده سیاه و سفید نیست. همچنین یک سایه خاکستری در وسط وجود دارد. درصد کمی از تمرین کنندگان یوگا، به ویژه در مراحل اولیه آن. اما خبر خوب این است که یوگا دلیل این مشکلات نیست و معمولاً ناشی از یک مشکل اساسی است.

وقتی مشکل کشف شد، چرا بعد از یوگا احساس بیماری می کنم؟? دیگر نگران اثرات منفی تلاش برای سالم بودن نیستید. اگر خود را در میان افرادی می بینید که بعد از تمرین یوگا احساس راحتی نمی کنند، به جای درستی آمده اید.

بیایید عوارض جانبی یوگا را جمع بندی کنیم و سپس با درک آن به انتهای آن بپردازیم با شروع تمرین یوگا چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟.

در اینجا برخی از مسائلی که ممکن است در هنگام تمرین یوگا تجربه کرده باشید آورده شده است:

  • افزایش اسید لاکتیک در عضلات و در نتیجه احساس خارش یا خستگی بسیار
  • حالت تهوع ناشی از خوردن یک وعده غذایی چرب
  • شما در رژیم غذایی کم تغذیه هستید یا سعی می کنید با کم خوردن وزن خود را کاهش دهید
  • شما برای مدت طولانی سم زدایی نکرده اید و در مورد غذاها و نوشیدنی های ناسالم تسلیم وسوسه شده اید.
  • یا در حال سم زدایی هستید و خونتان غلیظ تر از حد معمول است
  • چندی پیش یک شوک عاطفی را تجربه کردم
  • هورمون ها و میکروب های معده به دلیل چرخه قاعدگی

می توانی چک کنی:

بهترین تشک یوگا فرش- (مشک یوگا بدون لغزش)

اثرات ناخوشایند پس از یوگا

اگر مبتدی هستید، باید قبل از هر گونه قضاوتی به بدن خود زمان بدهید. شما می توانید به سادگی تنظیم کنید و هیچ مشکلی وجود ندارد. با این حال، این راهنما به شما کمک می کند تا رایج ترین مشکلات پس از یوگا و نحوه رفع آنها را کشف کنید.

پس از خود بپرس، آیا بعد از یوگا باید صدمه ببینم؟ اسید لاکتیک یک محصول جانبی طبیعی سوختن قند و انرژی در سلول های ماهیچه ای است. اما مقدار زیادی اسید لاکتیک زمانی تولید می‌شود که ماهیچه‌ها به دلیل آن ضعیف یا خسته شوند یوگا تهاجمی. اگر یوگای جدید انجام می‌دهید، داروهایی مصرف می‌کنید که دارای اثرات شل‌کننده عضلات هستند یا به هر دلیل دیگری بدن خود را تحت تمرین رها کرده‌اید. عضلات ضعیف بسیار رایج هستند. این ترکیبات بی حال می توانند باعث شوند بدن شما احساس درد و بی استخوانی کند.

این یک وضعیت بسیار موقتی است و می توانید با شروع یوگای ترمیمی و تمرین مداوم از شر آن خلاص شوید.

این رایج تر از چیزی است که فکر می کنید. اگر بعد از انجام یوگا دائماً احساس تهوع دارید، لطفا مقاله من را در این زمینه بخوانید آیا یوگا می تواند شما را مریض کند؟. این می تواند به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

گرم کردن اتاق تمرین و متابولیسم با هم ممکن است در ابتدا برای همه مفید نباشد. این دماها ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود بعد از یوگای داغ واکنش دیوانه وار سردرد بیکرام یوگا این یکی دیگر از عوارض جانبی رایج است و همچنین به دلیل درجه حرارت بالا ایجاد می شود. لباس‌هایی بپوشید که تنفس می‌کنند و هیدراته می‌مانند تا بهتر رفتار کنید.

بعد از ورزش احساس استفراغ می کنید؟ اگر قبل از تمرین غذا میل کرده اید، جریان عضلانی می تواند به گرگرفتگی معده تبدیل شود – بنابراین بعد از احساس یوگا. حداقل دو ساعت قبل از تمرین از غذا دوری کنید. اما حتما ۳ یا ۴ ساعت قبل از یک وعده غذایی مغذی برای تامین انرژی کافی لذت ببرید. به یاد داشته باشید که انرژی کم می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

  • رژیم غذایی فاقد کالری:

هنگام ورزش، همه می خواهند به وزن ترش طلایی و سریع برسند! اما اگر سعی کنید خیلی سریع این کار را انجام دهید، نتیجه خیلی عالی نخواهد بود. هنگامی که رژیم غذایی فاقد کالری داشته باشید و همچنین با ورزش شدید همراه شوید، سلامتی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. علائم ممکن است حالت تهوع و سرگیجه در طول یوگا، خستگی عمومی که در حین تمرین بدتر می شود، احساس لرزش و غیره.

متعادل کردن رژیم غذایی و گزینه های غذایی کامل کلیدی است!

کم آبی می تواند هماهنگی، عملکرد ماهیچه ها را مختل کند و حتی باعث مشکلات روانی شود! حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. و اگر مثل من عاشق قهوه هستید، دو فنجان اضافی برای اثرات ادرارآور نوشیدنی های کافئین دار اضافه کنید.

در طول روز هیدراته بمانید و در حین ورزش جرعه های کوچک آب بنوشید و این مشکل حل می شود.

الکل، غذای سرخ شده، کافئین (مجرم!)، شکر، شما آن را نام ببرید! انواع غذاها و نوشیدنی هایی که در دسته فست فودها قرار می گیرند باعث تجمع سموم در کبد و کیسه صفرا می شوند. هنگام تمرین یوگا با بدنی مملو از سموم، واکنش می تواند به بدی درد کبد، خستگی و احساس کمبود اکسیژن باشد.

چرا بعد از یوگا احساس بیماری می کنم؟ راه حل؟ سم زدایی!

اگر یک روال سم زدایی را دنبال می کنید و یوگا انجام می دهید، این برای شما خوب است! اما ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. در حالی که یوگا به فرآیند سم زدایی کمک می کند، ممکن است همچنان برخی علائم همراه با خستگی بیشتر و احساس کمی استراحت را احساس کنید!

صبور باشید و به سم زدایی و تمرین ادامه دهید و شما آماده اید.

بیایید در مورد هورمون ها صحبت کنیم. ممکن است به دلیل استرس، داروها یا تشریفات ماهانه بدن از تعادل خارج شده باشد. این که آیا آنها می توانند باعث شوند که احساس کنید نه تنها بهترین نسخه از خودتان هستید، نفس عمیق و یوگا همچنان می توانند به شما در مدیریت این موج های شیمیایی کمک کنند.

تروما نه تنها در ذهن، بلکه در بدن نیز اتفاق می افتد. یوگا به سم زدایی شما کمک می کند، اما همچنان به روش های عجیبی عمل می کند. ممکن است احساس تهوع، ضعف و حتی تشنج داشته باشید.

با خندیدن با صدای بلند، جیغ زدن در هوای آزاد و حتی گریه کردن، به اصل مشکل بپردازید و به خود اجازه دهید آزاد باشید. تنفس و تمرینات ذهنی بسیار مفید شناخته شده است،

ممکن است علائم دیگری را احساس کنید که من در اینجا به آنها اشاره نکرده ام. اما برای خودتان وقت بگذارید و به بدنتان گوش دهید. و من به شما اطمینان می دهم، شما باید بتوانید آنچه را که اشتباه است بشنوید! شما همچنین می توانید با تمرین به خودتان کمک کنید حالت تهوع در یوگا، و اقدامات احتیاطی فوق را انجام دهید.
برخی مسائل ممکن است عمیق تر باشند. در صورت احساس درد مزمن در هر نقطه از بدن، سرگیجه و همچنین حالت تهوع که از بین نمی رود، با پزشک خود مشورت کنید.