چگونه تصمیم بگیرید که کدام تصمیمات سال نو برای شما مناسب است – MyWellbeing



آن زمان از سال است—زمانی که دعوت‌نامه‌ها برای تعیین تصمیمات سال نو شروع به پر کردن صندوق‌های ورودی، فیدهای خبری و اغلب سر ما می‌کنند. آیا اصلاً باید تصمیمات سال نو را تعیین کنیم؟ آیا باید سیستم را بشکنیم و نادقیق شویم؟ آیا دلال خوشحالی وجود دارد؟

اکثر مردم در رسیدن به تصمیمات سال نو خود “شکست” می یابند و در حالی که ما طرفدار جدی تصمیمات سال نو به معنای سنتی نیستیم، ما هر فرصتی را که برای فکر کردن و ایجاد اهداف می دهیم دوست داریم.

فرض کنید می خواهید تصمیم یا هدفی را تعیین کنید. شما احساس انگیزه می کنید، اما می دانید که در گذشته، همیشه آن را دنبال نمی کردید. چگونه می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید؟

به خود یادآوری کنید که تصمیمات سال نو به معنای تغییر شدید هویت شما نیست

شما همانطور که هستید عالی هستید! اگر می‌خواهید اهداف یا راه‌حل‌هایی تعیین کنید، کاملاً خوب است، اما قبل از شروع غواصی، به احساس ارزشمندی خود فکر کنید.

گاهی اوقات، وقتی تصمیم می گیریم، کمی زیاده روی می کنیم: می خواهیم وزن کم کنیم، پول بیشتری به دست آوریم، شریک زندگی خود را پیدا کنیم یا رابطه خود را بارها و بارها بهبود دهیم. با طولانی تر شدن لیست، امکان انجام همه این کارها کاهش می یابد – همانطور که اعتماد به نفس ما نیز کاهش می یابد. اگر چیزهای زیادی وجود دارد که فکر می کنیم باید تغییر دهیم، آیا به این معنی است که اکنون که هستیم به نوعی ناقص هستیم؟

عدد! اغراق در لیست تصمیمات سال نو راهی است که به خود بگوییم ما کافی نیستیم، اما کافی هستیم. این بدان معنا نیست که ما یاد نمی گیریم، رشد نمی کنیم و تغییر نمی کنیم. معنی آن این است که ما نمی خواهیم به خودمان بگوییم، اگر X، Y، Z را انجام دهم، در نهایت نسخه کامل خودم خواهم بود –شما نسخه ای از خودتان هستید که قرار است در این لحظه حق با شما باشد.

قبل از اینکه لیست تصمیم خود را تهیه کنید، کمی خود اندیشی کنید

مطمئن شوید که دلیل تصمیم گیری خود را می دانید و از مقایسه خود با دیگران خودداری کنید. تصمیمات شما تنها با شماست!

به جای تمرکز بر تغییر خود یا کاری که فکر می کنید ممکن است اشتباه انجام دهید، بررسی کنید که چه کاری را درست انجام می دهید. در حال حاضر چه چیزهایی را می خواهید درباره خود و زندگی خود جشن بگیرید؟ برخی از کارهایی که در گذشته انجام دادید که باعث رضایت شما شد و باعث شد احساس زمینی داشته باشید چیست؟ و چه الگوهایی را از طریق این چیزها می بینید؟ اینها ممکن است حوزه‌های تمرکز شما باشند، بنابراین به جای اینکه ده‌ها تصمیم در زمینه‌های مختلف بگیرید، می‌دانید که تنها دو یا سه حوزه از زندگی‌تان می‌تواند برای شما بسیار تأثیرگذار و رضایت‌بخش باشد.

از میان این موضوعات، یک منطقه تمرکز را برای تصمیم خود انتخاب کنید

فقط یکی!؟ آره! هنگامی که ما اهدافی را تعیین می کنیم، باید باهوش باشیم – که مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و با زمان محدود است. زمانی که به هدفی دست یابید، همیشه می‌توانید هدف دیگری را تعیین کنید، اما ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به هر هدفی که به آن دست می‌یابیم احترام می‌گذاریم، با دادن زمان و توجهی که شایسته آن است، و در این فرآیند به خود احترام می‌گذاریم.

مدیر عامل ما، آلیسا پترسل، در یکی از چت های کوچک ما توضیح می دهد که چگونه به نظر می رسد:

  • فرض کنید می خواهید مدیتیشن را یاد بگیرید و بگویید که در طول سال هر روز یک ساعت مدیتیشن خواهید کرد.

  • اگر قبلا هرگز مراقبه نکرده اید، احتمالاً خود را برای ناامیدی آماده کرده اید!

  • در عوض، معقول ترین هدف این است که تا پایان سال به مدت یک ساعت در روز، دو بار در هفته مدیتیشن کنید.

  • برای حرکت به سمت این هدف، با چیزی آنقدر کوچک شروع کنید که انجام ندادن آن احمقانه باشد.

  • هر روز صبح قبل از بلند شدن از رختخواب، ده ثانیه مدیتیشن کنید.

  • پس از تبدیل شدن به طبیعت دوم، ده دقیقه در روز را برای گوش دادن به مراقبه هدایت شده اختصاص دهید.

  • ادامه دهید تا هدف اصلی خود را که یک ساعت دو بار در هفته است به مراحل کوچک و تدریجی تقسیم کنید که می توانید به آنها برسید و در طول سال جشن بگیرید که به سمت آن هدف نهایی کار می کنند.

ممکن است به نظر برسد که ما در حال تعیین محدودیت برای خودمان هستیم، اما کاری که واقعا انجام می دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم که عمل کنید ما به اهداف خود می رسیم، بنابراین به جای شکست انگیزه ادامه کار خواهیم داشت.

به جای تصمیم گیری های سخت و سریع، می توانید به سادگی روی خوب بودن تمرکز کنید

همانطور که به سال دیگری پر از عدم اطمینان نزدیک می شویم، مهم تر از همیشه این است که با خود و دیگران مهربان، مهربان و صبور باشیم. به جای تمرکز لیزر روی اهداف و بهبود، کافی است فقط روی خوب بودن تمرکز کنید.

اگر خسته، فرسوده و خسته هستید، تمرکز بر خوب بودن ممکن است سخت ترین «هدف» به نظر برسد. پس کم شروع کنید و راحت باشید. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • با بدن خود ملایم باشید. کاهش وزن، ورزش بیشتر و بهتر غذا خوردن حدود یک سوم تصمیمات سال نو را تشکیل می دهد. در حالی که خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است، همچنین مهم است که بدن خود را در آغوش بگیریم، از غذا لذت ببریم و مثبت بمانیم. ورزش برای سلامت روان شما عالی است، اما مهم این است که کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند و برای شما مفید است.

  • ذهن خود را تغذیه کنید. به میزان مصرف رسانه ها و اخبار اجتماعی خود توجه کنید، مهارت جدیدی را یاد بگیرید یا مهارتی را که قبلاً دارید بهبود ببخشید یا به سادگی هر روز کمی وقت بگذارید و کاری انجام ندهید.

  • مراقبت از خود را تمرین کنید. مراقبت از خود می تواند مانند این باشد که هر هفته یا ماه یک ساعت را برای مراقبت از فهرست کارهایی که باید انجام دهید اختصاص دهید تا نگران آن نباشیم. ممکن است به نظر برسد که داریم برای آن پزشک (یا درمانگر!) که به تعویق انداخته ایم، قرار ملاقات می گذاریم. این می تواند به معنای کنار گذاشتن پول برای پرداخت صورتحساب کارت اعتباری یا شروع پس انداز برای یک سفر باشد. مراقبت از خود هر کاری است که انجام می دهید و فنجان شما را پر می کند.

به علاوه، زمانی که احساس سلامتی و راحتی می کنید، به احتمال زیاد می توانید توجه خود را به هدف گذاری معطوف کنید، اگر این همان کاری است که شما انتخاب می کنید!

اگر می‌خواهید اهدافی را تعیین کنید یا روی تصمیم‌گیری سال نو کار کنید، اما برای شروع تلاش می‌کنید، کار با یک درمانگر یا مربی می‌تواند به شما کمک کند.

سال جدید زمان بسیار خوبی برای شروع به فکر یافتن یک درمانگر یا مربی است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما یک برنامه گام به گام برای پیدا کردن یک درمانگر یا مربی سال نو داریم. راهنمای نهایی برای شروع درمان یا آموزش، و ما خدمات مطابقت برای پیدا کردن بهترین درمانگر یا مربی برای شما.

مطمئن نیستید که آیا از درمان سود خواهید برد؟ اگر اصلاً به آن فکر کنید، احتمالاً این کار را خواهید کرد و امتحانش ضرری ندارد.

وقتی صحبت از تصمیمات سال نو می شود، مهمترین چیز این است که آنچه را که اکنون برای ما مناسب است انجام دهیم

اگر زمانی را برای تأمل در خود اختصاص دهیم، حوزه‌هایی از زندگی‌مان را که به ما احساس موفقیت می‌دهد را درک کنیم، یک هدف سالانه واقع‌بینانه تعیین کنیم و گام‌های افزایشی را برای رسیدن به آن هدف برداریم، به احتمال زیاد به سال نوی خود خواهیم رسید. قطعنامه ها

و اگر در جایی قرار نگیریم که اهداف بزرگی را تعیین کنیم و بخواهیم روی سلامتی تمرکز کنیم، این نیز ایده آل است. مهمترین چیز این است که مراقب سال نو باشید.