کاهش وزن برای مردان – چگونه به درستی BMI (شاخص توده بدن) خود را پیدا کنید!

اصطلاح “رژیم غذایی” هرگز در میان مردان به خوبی پیش نیامده است. تحقیقات نشان داده است که این به معنای زنانگی و منفی بودن است، به همین دلیل است که تولید کنندگان محصولات کاهش وزن مردان را به روشی بسیار متفاوت از بازار کاهش وزن زنان هدف قرار می دهند.

در اصل تقریباً یک موضوع “تابو” در بین مردان بود، تنها اخیراً مخاطبان مرد شروع به صحبت در مورد مسائل مربوط به وزن خود کرده و به طور مثبت بر تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی روزانه خود تمرکز کرده اند.

برای اینکه مردان واقعاً بخواهند پوند کم کنند، مهمترین قدم اول محاسبه BMI – نشانگر توده بدن – با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر قد شما (بر حسب متر) است.

در حالت ایده آل شما باید اندازه گیری بدن را بین ۱۸.۴ تا ۲۴.۸ هدف قرار دهید.

با این حال، ممکن است درصد عضلانی بالایی داشته باشید و BMI شما ممکن است بدون اینکه واقعاً اضافه وزن داشته باشید، بالاتر باشد. بنابراین دور کمر خود را اندازه بگیرید تا مشخص شود که آیا نیاز به کاهش چند پوندی دارید یا خیر.

اندازه گیری ۹۴ سانتی متر (۳۷ اینچ) به معنای افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی است، در حالی که ۴۰ اینچ (۱۰۲ سانتی متر) نشان دهنده خطر بالای سلامتی است.

توده بدن ایده آل در سنین ۲۰-۳۹ سال باید بین ۹-۲۰٪ باشد، بین ۴۰-۵۹ سال ۱۲-۲۲٪ باید هدف قرار گیرد، در حالی که بین سنین ۶۰-۷۹ سال ۱۳-۲۵٪ توده بدن باید باشد. در سالم ترین حالت در نظر گرفته شود

اگر احساس می کنید که به درستی آن را دریافت نمی کنید، بیشتر باشگاه ها می توانند چربی بدن شما را اندازه گیری کنند.

هنگامی که BMI خود را پیدا کردید، در اصل اولین قدم مهم را برای حل مشکل وزن خود برداشته اید.

خواه به دنبال تقویت عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس خود هستید، یا مشکل وزن شما جدی تر است و از چاقی رنج می برید، از همان قدم اول با گنجاندن تمرکز BMI خود در برنامه تمرینی کاهش وزن خود، به این خطر سلامتی رسیدگی کنید. اساساً مثبت ترین راه است.