۵ ترفند برای پیشگیری و درمان ترک پا


پوشیدن صندل و کفش های باز و پیاده روی در ساحل از جمله فعالیت هایی است که پاهای ما را در معرض حرارت زیاد و سطوح داغ قرار می دهد و می تواند باعث خشکی پوست، پیدایش لکه های تیره و مشکلات مختلفی شود که ظاهر و سلامت پا را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این حال، با رعایت برخی نکات بهداشتی و مراقبتی می توان این مشکلات را به راحتی حل کرد.

متخصصان توصیه می کنند در فصل بهار و تابستان از پاهای خود مراقبت کنید تا مطمئن شوید که در تمام طول سال سالم می مانند.

در ادامه که در روزنامه ایندیپندنت منتشر شده است، به چند نکته ضروری برای بهبود مراقبت از پا و حفظ سلامت این موجود مهم و پرمشغله می پردازیم:

محافظت در برابر آفتاب

وقتی ضد آفتاب را روی بدن می زنیم، بیشتر ما پاهای خود را فراموش می کنیم که اشتباه بزرگی است. هنگامی که شاخص UV بالا باشد، آفتاب سوختگی یا لکه های تیره می تواند در عرض چند دقیقه روی پوست در معرض دید ایجاد شود.

محافظت در برابر آفتاب فقط مربوط به پوست نیست. ناخن ها همچنین از ترکیبات پروتئینی ساخته شده اند که به محافظت بیشتری نیاز دارند و به اندازه پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیر هستند.

هنگامی که در معرض عوامل خارجی مانند آفتاب، هوای بسیار خشک، رطوبت زیاد، شن یا آب نمک قرار می گیرید، پوست اطراف ناخن های شما بیشتر مستعد خشکی می شود که به ناخن ها آسیب می رساند.-ناخن ها و سلامت کلی پا.

آبیاری عمیق

در تابستان، ما به طور طبیعی تمایل داریم زمان بیشتری را در خارج از خانه بگذرانیم. این بدان معنی است که ما ممکن است بیشتر از حد معمول از پاهای خود استفاده کنیم و ممکن است سریعتر از حد معمول خشک شوند. پاشنه‌ها بیشتر وزن ما را تحمل می‌کنند، بنابراین پوست روی آن‌ها معمولاً سریع‌تر ساییده می‌شود و از بین می‌رود.

به همین دلیل است که مرطوب کردن پاها، به خصوص پاشنه پا، باید به طور منظم بخشی از برنامه روزانه شما باشد. این کاری نیست که فقط زمانی انجام دهید که احساس خشکی یا پینه می کنید.

همچنین برای حفظ رطوبت کرم ها، ماسک ها و روغن ها حتما بلافاصله پس از شستشو از آنها استفاده کنید زیرا پوست در هنگام خیس بودن بهترین مواد را جذب می کند.

تا حد امکان از راه رفتن با پای برهنه خودداری کنید

راه رفتن با پای برهنه در اطراف خانه، استخر یا در شن و ماسه در تابستان ممکن است سرگرم کننده باشد، اما می تواند منجر به صدمات جدی شود. هنگامی که پا برهنه هستید، پاهای شما گرمای سطح را سریعتر جذب می کند، که می تواند در عرض چند ثانیه باعث آفتاب سوختگی و قرمزی شود.

پاهای خود را خشک نگه دارید

پاها نقش مهمی در تنظیم دمای بدن ما دارند. به همین دلیل تمایل به تعریق دارند و اگرچه این تعریق کاملا طبیعی است، اما می تواند مشکلات زیادی از رشد باکتری ها گرفته تا پینه، بوی نامطبوع و قارچ ایجاد کند.

اگر کفش های بسته می پوشید، همیشه سعی کنید جوراب بپوشید تا مقداری از رطوبت را جذب کند. اگر ترجیح می دهید در ماه های گرم از جوراب استفاده نکنید، استفاده از پودر پا می تواند کمک کننده باشد.

کشش مهم است

هر دو هفته یک یا دو بار سطح زبر پاهای خود را لایه برداری کنید تا از شر سلول های خشک سطح پوست خلاص شوید که باعث زبری و زبری پاهای شما می شود.

گزینه های مختلفی برای لایه برداری پا وجود دارد. لایه‌بردارهای فیزیکی، مانند سنگ‌های پوکه طبیعی و مصنوعی، گزینه‌های خوبی هستند تا زمانی که آنها را تمیز نگه دارید.

هنگام استفاده از سوهان یا سنگ پا برای از بین بردن خشکی پوست یا پینه، به یاد داشته باشید که هنگام کار بر روی پوست نرم فشار کمتری وارد کنید و در هنگام برخورد با پینه فشار بیشتری وارد کنید، به پوست خود آسیبی نخواهید رساند.

یکی دیگر از گزینه های خوب یک بسته لایه بردار است. ماسک های جورابی که به کاهش پینه کمک می کند تا لایه برداری طبیعی پوست را تسهیل کند. این فرآیند چند روز طول می کشد و اولین نشانه های لایه برداری حدود روز سوم ظاهر می شود و تا ۱۰ روز ادامه دارد.