۹ نشانه و نشانه کمبود ویتامین B6


کمبود B6 ممکن است بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و گاهی اوقات به افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری و افزایش احساس درد کمک می کند ( ۱۶ ).

به این دلیل که B6 در ساخت چندین انتقال دهنده عصبی مانند سروتونین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) نقش دارد. سروتونین و گابا هر دو به کنترل اضطراب، افسردگی و احساس درد کمک می کنند.

نقش B6 در مبارزه با چنین مسائل خلقی در شرایط مختلف آزمایش می شود.

به عنوان مثال، در حدود نیمی از افراد مبتلا به اوتیسم، مکمل B6 به کاهش مشکلات رفتاری کمک می کند، احتمالاً به این دلیل که به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کند ( ۱۷ ).

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف روزانه ۵۰ تا ۸۰ میلی گرم مکمل B6 ممکن است به علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مانند بدخلقی، تحریک پذیری، اضطراب و افسردگی کمک کند ( ۱۸ ، ۱۹ ).

یکی از دلایل احتمالی B6 که ممکن است به PMS کمک کند این است که به ساخت سروتونین کمک می کند که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. دانشمندان در حال انجام تحقیقات بیشتری هستند تا بفهمند آیا زنانی که PMS را تجربه می کنند ممکن است واقعاً کمبود ویتامین و مواد معدنی داشته باشند ( ۱۹ ، ۲۰ ، ۲۱ ).

خلاصه تغییرات خلق و خوی مانند تحریک پذیری، اضطراب و افسردگی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که B6 شما کم باشد. به این دلیل که B6 برای ساخت پیام‌رسان‌های عصبی که به کنترل خلق و خوی شما کمک می‌کنند، مورد نیاز است.



rdiet.ir