NaturalNewsBlogs نمک – مزیت تفریق بر جمع


نمک خوراکی معمولی از دو ماده معدنی تشکیل شده است: سدیم و کلرید. سدیم مفهوم بدی دارد که معادل آسیب رساندن به سلامتی است. با این حال، بدن برای عملکرد صحیح اعصاب و عضلات به مقداری سدیم نیاز دارد. سدیم به ارسال سیگنال های الکتریکی بین سلول های بدن کمک می کند. بدن همچنین برای حفظ تعادل مایعات به سدیم نیاز دارد. مشکل این است که اکثر مردم در ایالات متحده بیش از نیاز بدن سدیم مصرف می کنند. کلیه ها مسئول میزان سدیم در بدن هستند. اگر سدیم دریافتی بیش از آن چیزی باشد که کلیه ها می توانند از شر آن خلاص شوند، انباشتگی شروع می شود. این تجمع منجر به فشار خون بالا می شود. دستورالعمل های غذایی توصیه می کند که بزرگسالان بیش از ۲.۳ گرم سدیم در روز مصرف نکنند که تقریباً یک قاشق چای خوری است. انجمن قلب آمریکا بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز را توصیه نمی کند. بدن هر روز از طریق تعریق و هنگام رفتن به دستشویی، سدیم خود را از دست می دهد.

آمریکایی ها قربانی رژیم های غذایی سرشار از نمک شده اند. بیشتر سدیم از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده به دست می آید. حتی بدون نمک سفره اضافی، این غذاها بیش از توصیه های روزانه هستند. خوردن خیلی کم یا زیاد سدیم می تواند مشکلاتی ایجاد کند. علائم هر دو بیماری عبارتند از: خستگی، گرفتگی عضلات، سردرد، تورم، حالت تهوع و تنگی نفس. برخی شرایط می توانند باعث عدم تعادل سطح سدیم شوند. برخی از داروها مانند دیورتیک ها می توانند میزان مایعات را در بدن کاهش دهند. دیابت یا مشکلات کلیوی نیز می تواند باعث عدم تعادل شود. مایعات داخل وریدی یا بیماری جدی نیز می تواند باعث عدم تعادل شود.

بیشتر مردم از غذاهایی که نمک زیادی دارند مانند سیب زمینی سرخ کرده یا ذرت بو داده می دانند. سایر غذاهایی که نمک در آنها پنهان کرده اید سبزیجات کنسرو شده و نان هستند. یک هات داگ می تواند ۷۰۰ میلی گرم سدیم داشته باشد. یک فنجان از برخی غلات مانند کورن فلکس می تواند حاوی ۲۰۰ میلی گرم باشد. یک فنجان می تواند حاوی حدود ۷۰۰ میلی گرم آب گوجه فرنگی باشد. سس کچاپ حاوی حدود ۱۵۰ میلی گرم در هر قاشق غذاخوری است. اکثر مردم در هر وعده غذایی بسیار بیشتر از آن استفاده می کنند. وعده های غذایی منجمد مانند پیتزا یا میت لوف سرشار از سدیم هستند. یک فنجان سس اسپاگتی حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم است. یک تورتیلای معمولی حاوی حدود ۳۰۰ میلی گرم است. پنیر همچنین دارای سدیم بسیار بالایی است. این موضوع در مورد کنسرو ماهی تن نیز صادق است.

فشار خون بالا ناشی از سدیم اضافی می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی شود. اینها عبارتند از بیماری قلبی، تصلب شرایین (سخت شدن عروق و تصلب شرایین)، بیماری کلیوی و سکته مغزی. نمک سفره را حذف کنید و غذاهای تازه را انتخاب کنید. ارضای جوانه های چشایی در حالی که سلامتی را فدا می کند هرگز مشکل خوبی نیست. حتما برچسب های تغذیه را بخوانید و از مجموع روزانه خود آگاه باشید. اعتدال کلید است. کاری نکنید که کلیه ها بیشتر از آنچه باید کار کنند.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1857760/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2629129/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25519688

هر کس

مگان جانسون مک کالو صاحب یک استودیوی تناسب اندام در Oceanside CA به نام Every BODY’s Fit است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم بهداشتی است، در حال حاضر کاندیدای دکترای سلامت و عملکرد انسانی است و مربی و مربی ارشد NASM است. او همچنین یک بدنساز طبیعی حرفه ای، مدل تناسب اندام، مربی تناسب اندام و مربی ورزش گروهی AFAA است.