NaturalNewsBlogs گیاهخواری در مقابل وگان: مقایسه گوشت


غذا بخشی از زندگی ما است و می تواند بر خلق و خو، زمان، شکل بدن و سلامت عمومی ما تأثیر بگذارد. وقتی صحبت از آنچه در دهانمان می‌گذاریم، گزینه‌ها بی‌پایان هستند، و برای برخی این تصمیم، گوشت را از تصویر خارج می‌کند. مردم ممکن است بشقاب خود را بر اساس مذهب، سلامتی خود یا به عنوان بخشی از اعتقادات محیطی خود بسازند. دو نوع غذا خوردن به گزینه های محبوب بدون گوشت تبدیل شده است، اما تفاوت بین این دو رژیم اغلب اشتباه درک می شود. زمانی که صحبت از رژیم های گیاهخواری به میان می آید، مقایسه ای غیر گوشتی وجود دارد.

گیاه خواری

افرادی که از رژیم گیاهخواری سنتی پیروی می کنند، گوشت ذبح شده یا هر نوع فرآورده حیوانی ذبح شده را نمی خورند. این شامل ماهی، صدف و مرغ است. این باعث حذف غذاهایی می شود که بیشتر از سبزیجات، میوه ها، غلات، آجیل و دانه ها تشکیل شده اند. اینکه خود را گیاهخوار می‌دانید در واقع می‌تواند به روش‌های مختلفی تعریف شود. رژیم گیاهخواری زیرمجموعه ای از رژیم گیاهخواری است. در اینجا تفکیک است:

  1. گیاهخواری: هرگز محصولات حیوانی نخورید.
  2. بشقاب پرنده وگان: تنها محصول حیوانی که می خورند تخم مرغ است.
  3. لاکتو گیاهخوار: محصولات حیوانی نخورید اما لبنیات مصرف کنید.
  4. وگان های شیر و تخم مرغ: محصولات حیوانی نخورید اما لبنیات و تخم مرغ مصرف کنید.

گیاه خواری

برخی وگانیسم را شکل سخت گیاهخواری می دانند. ظلم به حیوانات یکی از دغدغه‌های مردمی است، اما مسلماً به دلایل مختلفی خوردن به این روش یک انتخاب شخصی است. هیچ گونه فرآورده حیوانی به هر شکل، شکل و شکلی مصرف نمی شود. این شامل عسل (از زنبورها)، آب پنیر (پروتئین لبنی) و کازئین (پروتئین لبنیات) است که محصولاتی هستند که به راحتی در بسیاری از منابع غذایی یافت می شوند. باقی مانده های دیگر عبارتند از ژلاتین (کلاژن حیوانات)، آلبومین (سفیده تخم مرغ)، پپسین (آنزیم گوارشی از محصولات حیوانی) و کوشینال (رنگدانه قرمز حشرات).

چرا گوشت

هر دو رژیم غذایی از محصولات حیوانی اجتناب می کنند، اما باور پشت این انتخاب ممکن است متفاوت باشد. این می تواند هر کدام از آنها برای سلامتی باشد. این می تواند یکی از آنها برای محیط زیست باشد. گیاهخواران مایلند به خوردن محصولات حیوانی ادامه دهند. برخی از گیاهخواران هنوز فقط تا زمانی که حیوانات در شرایط مناسب زندگی می کنند، حیوانات را از محصولات می خورند. این برعکس گیاهخواران است. به طور کلی، گیاهخواران کاملاً مخالف استفاده از حیوانات برای هر چیزی که مربوط به انسان است مانند لباس، سرگرمی یا علم هستند. مهم نیست که حیوانات در کجا و چگونه بزرگ می شوند.

خط خوراک

انتخاب یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه ها، غلات، آجیل و دانه ها باعث ایجاد یک رژیم غذایی پر از غذاهای غنی از مواد مغذی می شود. این اقلام سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر هستند. این اقلام همچنین دارای چربی اشباع شده و البته کلسترول پایینی هستند که در حد اعتدال مصرف شوند. آجیل و آووکادو اضافی چربی بدن را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، کمبود برخی از مواد مغذی وجود دارد. آنها شامل ویتامین D، آهن، روی، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی از قبل و اطمینان از اینکه سطوح مناسب درشت مغذی ها به نسبت مناسب برآورده می شوند، هنگام انتخاب این رژیم ها مهم است. به عنوان مثال، آجیل ها حاوی پروتئین هستند، اما استفاده از آنها برای تامین نیازهای پروتئینی می تواند منجر به مصرف بالای چربی شود. خوردن غلات زیاد منجر به مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها می شود. این بدان معنی است که مانند هر برنامه غذایی، ما باید مراقب آنچه می خوریم، به خصوص مقدار آن باشیم. گیاهخواران و وگان ها قطعا غذاهای تمیز می خورند. بشقاب خود را با آنچه که برای بدن و باورهای شما مفید است پر کنید و به یاد داشته باشید که ورزش را برای تکمیل انتخاب های سالم اضافه کنید.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22717188

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21139125

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4073139/

هر کس

مگان جانسون مک کالو صاحب یک استودیوی تناسب اندام در Oceanside CA به نام Every BODY’s Fit است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم بهداشتی است، در حال حاضر کاندیدای دکترای سلامت و عملکرد انسانی است و مربی و مربی ارشد NASM است. او همچنین یک بدنساز طبیعی حرفه ای، مدل تناسب اندام، مربی تناسب اندام و مربی ورزش گروهی AFAA است.