اشتباهی که می‌تواند سرنوشت لیگ را عوض کند


حیدر سلیمانی درباره اتفاقی که در دقیقه ۳۱ بازی صنعت نفت آبادان – سپاهان رخ داد و باشگاه اصفهانی معتقد به برخورد توپ به دست مدافع رقیب بود، اظهار داشت: زمانی که مهاجم سپاهان شوت می‌زند، دست مدافع صنعت نفت به‌صورت غیرمتعارف بیش از حد باز است. یک زمانی دست به توپ می‌خورد، اما صحنه به نحوی رقم خورد که مدافع نفت تعمداً دست به توپ زد و مانع ورود توپ به دروازه شد؛ بنابراین باید داور در این صحنه خطای هند و پنالتی اعلام می‌کرد و به مدافع میزبان کارت زرد نشان می‌داد.

وی در مورد صحنه منجر به گل دوم صنعت نفت آبادان که محمد دانشگر روی زمین افتاد و در حین مسابقه با آمبولانس به بیمارستان اعزام شد، تصریح کرد: در آن صحنه بازیکن صنعت نفت روی مدافع سپاهان خطا کرد. در آن صحنه مهاجم میزبان با کمک دست چپ خود، مدافع رقیب یعنی دانشگر را شارژ می‌کند و عامل برهم زننده تعادل مدافع سپاهان می‌شود.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در مورد تأثیرگذار بودن اشتباهات محمدحسین زاهدی‌فر در نتیجه دیدار صنعت نفت – سپاهان هم گفت: اشتباه نخست زاهدی‌فر روی نتیجه بازی تأثیرگذار بود و چه بسا که با اعلام پنالتی سپاهان می‌توانست به گل برسد، اما در صحنه دوم نمی‌توان گفت که اشتباهش تأثیرگذار بود.

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تجربه بالای داوری محمدحسین زاهدی‌فر، وی چنین اشتباهاتی را مرتکب شد، گفت: زاهدی‌فر در گذشته جزو داور‌های خوب ما بود و قضاوتش را می‌پسندیدم، اما در یک یا دو سال اخیر در بحث قضاوت‌ها تقریباً ضعیف عمل می‌کند. به نظرم فدراسیون فوتبال باید برای داورانی که در لیست داوران ملی حضور دارند و دیگر شانسی برای حضور در سطح بین‌المللی ندارند و بی‌انگیزه شدند، تدابیری بیندیشد یا اینکه آن‌ها را از لیست خارج کند.



منبع