خیلی کمتر = اضافی با رژیم کتوژنیک

Free photo above view delicious meals still life این رویکرد میتواند به انتخابهای غذایی سالمتر و ارتباط بهتر با غذا منجر شود و به کاهش وزن کمک کند. ارتباط روزه داری و رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم کتوژنیک روش موثری برای کاهش وزن و چاقی هست. برای اینکه کاهش وزن نداشته باشم چه توصیه ای دارید؟ غذاهایی که در این برنامه غذایی گنجانده شدهاند، برای دستگاه گوارش و کنترل دیابت شما مناسب بوده متابولیسم بدن (سوخت و ساز) را افزایش میدهند. دکتر رابرت سی اتکینز، که در سال 1972 با ابداع رژیم اتکینز که یک رژیم کم کربوهیدرات بود کار خود را شروع کرد.

موضوع زمانی وخیم تر شد که دکتر Mark Hegsted در سال 1977 به عنوان رئیس بخش تغذیه در USDA انتخاب شد، او یکی از دانشمندان هاروارد بود که از صنعت قند حقوق می گرفت؛ و در این سمت او آنچه را که بعداً به دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها تبدیل شد را توسعه داد که بر اساس آن چربی اشباع شده دشمن شد و شکر بی تقصیر بود، اما در کنار این تلاش ها برای محبوب کردن شکر و ترسناک کردن مصرف چربی ها، دانشمندانی بودند که همچنان بر روی رژیم های کم کربوهیدرات و پرچرب تحقیق میکردند.

به طور کلی رژیم پالئو بر روی گوشت، ماهی، سبزیجات و میوه ها تمرکز دارد و به اجتناب از محصولات لبنی و غلات تاکید دارد. دو یا سه بار در روز از غذاهای پروتئینی مانند گوشت، طیور، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا، آجیل و دانهها استفاده کنید. در سال 1964، رابرت کامرون یک جزوه 1 دلاری به نام “رژیم غذایی مرد مشروب خوار” منتشر کرد که بر اساس مصرف گوشت، چربی و مقادیر فراوان الکل بود که تنها در دو سال 2.4 میلیون نسخه از آن به 13 زبان ترجمه شد.

انجمن قند مبلغی معادل 50000 دلار به محققان دانشگاه هاروارد در سال 1967 برای بررسی تحقیقات در مورد قند، چربی و بیماری قلبی پرداخت کرد. اسناد داخلی صنعت قند منتشر شده در JAMA Internal Medicine در سال 2016 نشان میدهد که آنها تأثیر زیادی بر تحقیقات تغذیه داشته اند. اما این کار ممکن است به بعضی آنها صدمات جسمی بزند. درهرحال، به مادران شیرده توصیه میکنیم از آنجاییکه شما نهتنها برای خود بلکه برای کودکتان هم غذا میخورید، تا زمانی که شیردهی را به پایان نرساندهاید، رژیم نگیرید تا هر زمان که لازم بود تمام مواد مغذی موردنیاز خود و کودکتان را دریافت کنید.

پایه های رژیم کتو را در روزه داری میتوان دانست. امکان دارد که رژیم کتو عوارض ناخوشایندی در بدن به وجود آورد و برای برخی از وضعیتها و بیماریهای جسمانی مشکلآفرین شود. در دهه 1960، هرمان تالر کتابی به نام “کالری ها حساب نمیشود” را منتشر کرد و توضیح داد که چرا رژیم های غذایی پرچرب و پرکالری به کاهش وزن برخی افراد کمک می کند.

در اواخر دهه 1960 تمرکز بر بیماری قلبی و کاهش چربی اشباع شده و کلسترول بود، بنابراین علاقه به مطالعه موضوع روزه داری به صفر رسید، و گرسنگی را در تناقض با سلامت مطرح کردند. عوامل خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله بیماری قلبی، صرع و آلزایمر، سردرد، آسیب عصبی، بیماری پارکینسون، اوتیسم، مولتیپل اسکلروزیس و دیابت را کاهش میدهد. از تغییر متابولیسم بدن پشتیبانی می کند و آن را از استفاده از کربوهیدرات ها دور می کند و به سمت چربی و کتون ها برای انرژی میبرد.

بنابراین آنچه به نظر منطقی می رسد این است که همیشه حد اعتدال را نگه داشته و به اندازه خوردن از همه چیز را جایگزین حذف یک ماده غذایی و رژیم های سفت بهترین دکتر کتوژنیک و سخت کنیم. بنابراین اگر در این رژیم با ریزش مواجه شدید، بهتر است از مکملهای ویتامین و …

اگر روزاهداری متناوب داشته باشید، افزایش انسولین کنترل میشود. توجه داشته باشید که برخی از غذاهای دریایی مانند میگو، خرچنگ و صورتخور حاوی کربوهیدرات هستند و باید مقدار مصرف آنها را کنترل کنید. قهوه مانند چای نوشیدنی محبوب بدون کربو و کالری است که میتوانید بهصورت گرم یا سرد میل کنید. چای سرشار از آنتی اکسیدان است و کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد. طبق بررسی علمی که توسط شخصی به نام مسیج باناک استاد دانشگاه پزشکی لودز لهستان انجام گرفت، افرادی که کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف می­ کنند و یا از رژیم­ های بسیار کم کربوهیدرات استفاده می­ کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می­ گیرند.

رژیم کتوژنیک استاندارد را طبق دستور آن انجام دهید و آن را به سبک زندگی خود تبدیل کنید. شرکتهای تولید آب نبات به محققان پول میدادند تا مطالعاتی را انجام دهند که ادعا میکند کودکانی که آب نبات میخورند وزن کمتری نسبت به آنهایی که نمیخورند، دارند. از طرف دیگر این شرایط در مدت زمان طولانی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش خواهد داد.

مخلوط تخم مرغ را روی سوسیسها بریزید و به مدت 20 تا 25 دقیقه تا زمان سفت شدن مافینها در فر بگذارید. ریتر میگه که وعدههای پیشنهادی روزانه بسته به میزان فعالیت شما بسیار متفاوته ، برای مثال ورزشکاران به کربوهیدرات بیشتری احتیاج دارند، اما یک قانون خوب یک تا سه وعده در روزه. اگر میخواهید بدانید رژیم کتوژنیک چیست، باید بگوییم که مفهوم رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet)، تغییر مرجع سوخت اولیه بدن از گلوکز به چربی است؛ و بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز (Ketose) میشود، که نتیجه آن کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

اسم علمی این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیسه. به عبارت دیگر، در رژیم کتو از سیستم چربی سوزی خود بدن برای کمک به کاهش وزن افراد استفاده میشود. ممکن است منجر به درمان قطعی موارد خفیف بیماری شده و در سایر موارد نیز مفید باشد. این رژیم که با عنوان رژیم کتو شناخته میشود، یک برنامه غذایی ساده است که بر روی غذاهایی که مقدار زیادی چربی سالم، مقادیر کافی پروتئین و مقادیر کم کربوهیدرات را فراهم می کنند تمرکز دارد. وی قصد خود از نگارش این کتاب را در پاراگراف آخر فصل اول بیان کرد: امیدوارم وقتی این کتاب را خواندید شما را متقاعد کرده باشم که شکر واقعاً خطرناک است.

تابهحال درباره ممنوعیت استفاده از رژیم کتو در دوران بارداری و شیردهی مطلبی عنوان نشده است. هر کدام به تنهایی یک میان وعده خوشمزه درست می کنند، اما می توانید آنها را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک خوراکی سریع کتو درست کنید. در روزهای اولیه این رژیم، بدن وارد حالت کتوزیس می شود که فرد ممکن است علائمی شبیه به آنفولانزا متخصص کتوژنیک را تجربه کند. او متوجه شد که رژیم کتوژنیک به بدن اجازه می دهد تا بسیاری از خواص درمانی روزه داری را در حین خوردن غذا تجربه کند. رژیم کتوژنیک همچنین به بسیاری از افراد کمک میکند تا وابستگی خود را به داروهای تجویزی مانند انسولین کاهش دهند.

مایونز مواد مغذی خوبی مانند پروتئین، خاکستر، کالری، آب، چربی، اسیدهای چرب، ویتامین، کربوهیدرات و مواد معدنی دارد. او اصطلاح رژیم کتوژنیک را برای کاهش کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی به عنوان وسیله ای برای افزایش کتون در خون ابداع کرد. برای درک بهتر این موضوعات بهتر است که در ادامه این مطالب با من و رژیم همراه باشید تا به نتیجه گیری کلی در این مورد برسید…

بنابراین بهجای عجله برای کاهش وزن، صبور باشید و با آرامش جلو بروید. بنابراین حتما قبل از شروع رژیم هایی که در سایت ها و شبکه های مجازی مختلف در اختیارتان قرار می دهند حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید و یا مشکل و بیماری خاصی دارید، پیش از شروع رژیم، حتما با پزشک معالج متخصص کتوژنیک خود مشورت کنید.

اما به دلیل وجود شرایط خاص فرد در این دوران، بهتر است پیش از شروع رژیم، با پزشک معالج خود مشورت کنید. و به طور پیش فرض برای کاهش وزن مفید است. یکی از رژیم های غذایی که در سالهای اخیر در حال محبوب شدن است رژیم کتوژنیک است، رژیمی که ابداع آن به سال 1921 برمیگردد و حدود 100 سال پیش برای درمان بیماران مبتلا به صرع بکار گرفته شد. این شامل چهار فیلم کوتاه است که به جنسیت زنانه میپردازد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بهترین دکتر برای کتوژنیک.