مرد چینی به دلیل ترساندن ۱۱۰۰ مرغ به زندان افتاد



در گزارشی در رسانه‌های چین اعلام شده که مردی در چین به جرم ترساندن حدود ۱۱۰۰ مرغ تا سرحد مرگ در میانه دشمنی خود با همسایه اش به زندان محکوم شده است. به گزارش “چاینا دیلی” مردی که رسانه‌های دولتی چین تنها با نام خانوادگی “گو” او را معرفی کردند به مزرعه پرورش مرغ “ژونگ” همسایه اش رفت و با استفاده از چراغ قوه باعث شد صد‌ها مرغ او بمیرند چرا که آنان را وحشت زده کرده بود.

به گزارش به نقل از یاهونیوز، دشمنی این دو همسایه از آوریل ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد زمانی که گو بدون اجازه او درختان ژونگ را قطع کرد و سپس همسر ژونگ نیز اقدامی تلافی جویانه انجام داد و گو را عصبانی کرد.

در نتیجه، گو شبی به داخل ملک ژونگ رفت و با تابیش نور چراغ قوه به مرغ‌های ژونگ باعث وحشت زدگی آنان شد. در نتیجه تاباندن نور و وحشت ناشی از آن ۵۰۰ مرغ تلاش کردند تا فرار کنند، اما به دلیل ازدحام جمعیت و له شدن ناشی از آن جان شان را از دست دادند. پلیس گو را بازداشت کرده و از او خواست تا سه هزار یوان یا حدود ۴۳۶ دلار به ژونگ غرامت پرداخت کند.

با این وجود، این موضوع او را از تکرار کارش منصرف نکرد. گو برای بار دوم به ملک ژونگ بازگشت و باعث شد تا این بار ۶۴۰ مرغ دیگر بمیرند.

به گزارش چاینا دیلی مقام‌های چینی تخمین زده اند که حدود ۱۱۰۰ مرغ به ارزش حدودا ۱۳۸۴۰ یوان یا ۲۰۱۵ دلار جان شان را از دست داده اند. دادگاهی در شهرستان هنگ یانگ در استان هونان مرکز چین روز سه شنبه حکم داد که گو عمدا به ژونگ خسارت وارد کرده است. گو به شش ماه زندان و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است.