یکی از بهترین 5 مثال از رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ایرانی رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. رعایت رژیم کتو با کاهش وزن، تعادل هورمونی، کاهش سطح انسولین و کاهش نسبت هورمون LH به FSH در بهبود PCOS موثر است. علاوه بر این، یک بررسی دیگر نشان داد که افزایش سطح کتون با استفاده از مکملها، ممکن است ریکاوری عضلانی را تسریع کند و تجزیه پروتئین را به دنبال تمرینات استقامتی کاهش دهد. اگرچه رژیم کتوژنیک ممکن است برای فعالیتهای شدید مناسب نباشد، اما برخی مطالعات نشان دادهاند که احتمالا عملکرد ورزشکاران استقامتی را ارتقا میدهد.

Post w​as gener ated ​by GSA C​on᠎tent G᠎enerator᠎ D emov ersi​on !

از طرف دیگر، برخی تحقیقات دیگر نشان دادهاند که درست برعکس، رژیم کتو بر عملکرد ورزشکاران استقامتی به دلیل اختلال در مصرف انرژی و تسریع خستگی، تاثیر منفی دارد. رژیمهای متفاوتی با کربوهیدرات پایین وجود دارند و تحقیقات نشان دادهاند که این رژیمها باعث کاهش وزن و بهبود سلامتی میشوند. در شروع مرحله ادامه کاهش وزن مصرف 15 تا 40 گرم کربوهیدرات مجاز است و عمده آن از سبزیجات تامین می شود. لازم به ذکر است که در رژیم کتوژنیک، مصرف سبزیجات با کمترین مقدار کربوهیدرات ممکن میسر است و باید با دقت به استفاده از موادی مانند روغنهای سالم و ادویههای بدون کربوهیدرات توجه کنید. توت فرنگی: ممکن است توانسته باشید با مصرف مقدار بسیار کمی از انواع توتها (4/1 فنجان) مانند توتفرنگی، از شر چربیهای اضافه خلاص شوید.

این هم بعنوان رژیم غذایی کتوژنیک (کتو) بسیار کم کربوهیدرات شناخته شده است. رژیم اسکارزدیل به دلیل انتقاد متخصصان تغذیه به اندازه گذشته محبوب نیست. برای پیش گیری از نا متعادلی آب و املاح معدنی هم می توانید نمک را در رژیم تان به اندازه مناسبی مصرف کنید. شواهد نشان میدهند که کاهش مصرف کربوهیدرات به این اندازه میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد، در بهبود سلامت قلب مؤثر باشد و به تنظیم قند خون کمک کند. انتخاب رژیم در ماه رمضان روشی عالی برای کاهش وزنه. یکی از بهترین گروههای مواد غذایی که شما میتوانید آن را به رژیم کتوژنیک خود اضافه نمائید؛ ماهی و میگو میباشد.

در برخی از مطالعات، این رژیم غذایی به عنوان درمان مکمل و درکنار شیمی درمانی و رادیوتراپی پیشنهاد شده است. یکی از عوارض اولیه­ ی این رژیم غذایی “کتو فلو” است که با یبوست، خستگی، کاهش قند خون، تهوع، استفراغ، سردرد همراه است. با این رژیم لاغری، کاهش سطح قند خون و سطح انسولین را تجربه میکنید. این مشکل معمولا بعد از چند هفته که از رژیم کتو بگذرد برطرف میشود و نیازی به افزایش کربوهیدرات در رژیم غذایی نیست. با وجودی که همراهی گیاهخواری و رژیم غذایی کتوژنیک کار سختی است، اما غیرممکن هم نیست. نان، غلات و ماکارونیها به رژیم غذایی اضافه میشوند.

Data w as created  by GSA Co nt en​t  Ge᠎nerator DE MO .

شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. در برنامه غذایی مقدار زیادی سبزیجات وجود داشته و همچنین مصرف چربی­ ها محدودیت ندارد. به عنوان مثال در برخی مصرف اسیدهای چرب چندشاخه غیراشباع امگا 6 (سویا، ذرت، دانه پنبه، آفتاب گردان) و در برخی دیگر چربی­ های غنی از تری گلیسریدهای زنجیره متوسط مانند روغن نارگیل، روغن MCT و چربی هایی که به راحتی به کتون تبدیل می­ شوند توصیه می­ شود. براساس دستورالعمل­ ها در سال 2020 تا 2025، دریافت 20 تا 35 درصد انرژی از چربی با تاکید بر چربی های سالم در زنان و مردان توصیه شده است.

همچنین پیشنهاد شده که بزرگسالان 45تا 65 درصد از کالری مورد نیاز خود را از کربوهیدرات و 10 تا 35 درصد را از پروتئین به­ دست آورند. علاوه بر لیست مواد غذایی مجاز در رژیم، مقادیر مورد نیاز نیز در pdf قرار داده شده است. و همینطور، رژیم مد روز به دلیل ایجاد محدودیت کالری به همراه رژیم غذایی مدیترانهای، برای چاقی و دیابت نیز مؤثر هستند. آکنه دلایل مختلفی دارد که احتمالا به رژیم غذایی و میزان قند موجود در برنامه­ ی غذایی مرتبط است. بنابراین برای رسیدن به نتیجه قطعی در تاثیر مثبت رژیم کتوژنیک بر عملکرد ورزشکاران استقامتی، نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که چربی هر گرم در مقایسه با کربوهیدرات یا پروتئین، حاوی کالری بیشتری است. با این حال، تعداد منابع غذایی گیاهی حاوی چربی، از مواد غذایی گوشتی و لبنیات کم­تر است. بنابراین بهتر است از مکملها استفاده شود. رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم در روز کاهش می دهد و طبق بررسی گذشته نیاز به افزایش متوسط دریافت پروتئین و چربی دارد. کتوزیس یا کتوز یک مدلِ متابولیک(سوخت و ساز) است و زمانی اتفاق میافتد که با کاهش مصرف کربوهیدرات، گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است محدود شده و در عوض از چربی به عنوان سوخت استفاده میشود. مطالعات نشان می­ دهد که کتوز موجب کاهش تشنج در بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان می ­شود. Data was c reated  by G SA Con᠎tent Ge​ne​rator ​DE᠎MO.

وجود این مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه، علاوه بر تأمین انرژی شامل کاهش وزن نیز می شود. بنابراین، اگر به دنبال کاهش وزن با رژیم کتوژنیک هستید، تنظیم فاصله میزان کالری دریافتی و میزان کالری که میسوزانید، همچنان ضروری است. در طی این فازها، رژیم گیرنده باید حداقل 8 فنجان آب در شبانه روز میل کند، روزانه یک عدد قرص مولتی ویتامین بخورد و ورزش کند تا سرعت کاهش وزن افزایش پیدا کند. همچنین این رژیم غذایی در بین ورزشکاران هم محبوبیت دارد. با این حال، در همین مطالعات، کاهش در سایر معیارهای عملکردی ورزشکاران هم گزارش شد. اصول این رژیم بر پایه کاهش میزان کربوهیدرات مصرفی و افزایش مصرف چربی ها می باشد، که شباهت بسیار زیادی را با رژیم غذایی اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات (لوکرب) دارد.

آنها میتوانند راهنماییهای مفیدی درباره مدیریت عوارض جانبی رژیم کتوژنیک به شما بدهند. اما نباید فراموش کرد که هر شخص بدنی منحصر به فرد دارد و نیازها و تحملپذیری آنها نیز متفاوت است. او توضیح میدهد: «من دوست ندارم رژیمهای غذایی را تبلیغ کنم، زیرا بیشتر مردم آنها را موقتی میدانند. 2. رژیم کتو دورهای : همانطور که از نام آن پیداست، در این روش دورههایی با مصرف بیشتر کربوهیدرات وجود دارد. رژیم کتو چگونه کار می­ کند؟ این رژیم با هدف درمانی به کار گرفته شده و سبب کاهش وزن می­ شود. اگر اسم رژیم کتوژنیک را شنیدهاید احتمالا فواید آن برای کاهش وزن و لاغری سریع هم به گوشتان خورده است. This po᠎st was wri tt en ᠎by GSA Content Gener at or᠎ D emov ersi on.

برای این­که کتوز با کتواسیدوز اشتباه نشود، به کتوز ناشی از رژیم غذایی کتوژنیک، کتوز تغذیه­ ای گفته می­ شود. در رژیم کتو بدن وارد شرایط کتوز شده و از چربی برای سوخت استفاده می­ کند. پژوهش­ ها نشان می ­دهد که رژیم غذایی کتوژنیک در پیشگیری و حتی درمان سرطان نقش دارد. اگر سرطان دارید و به دنبال تغییرات رژیم غذایی هستید، این یک تبدیل ضروری است که باید با پزشک خود انجام دهید. علاوه بر موارد ذکر شده، در سال های اخیر از رژیم غذایی کتو برای درمان سردرد، نوروتروما، پارکینسون، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، بیماری های میتوکندریایی، آسیب مغزی، اتیسم و میگرن استفاده می­شود.

میکروبیوم در همه چیز از عملکرد سیستم ایمنی گرفته تا سلامت روان نقش دارد.» در واقع، در یک مطالعه طولانی مدت، یبوست به عنوان یک عارضه جانبی بسیار شایع در کودکانی که برای درمان صرع تحت رژیم های غذایی کتوژنیک قرار گرفتند، ذکر شد. واقعا رژیم کتو دوای درد میگرن است؟ وعدههای غذایی مبتنی بر تخممرغ نیز مانند املت یا تخممرغ و بیکن یک گزینه عالی است. این موضوع سبب شد تا جیم آبراهامز، «بنیاد چارلی» را پایهگذاری کند تا علاوه بر ترویج این روش درمانی، برای پژوهشهای آتی نیز پول رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی تهیه کند. در شرایط دیابت اسیدوز، کتون­ ها سبب تغییر PH، و اسیدی شدن خون می ­شوند. رژیم غذایی کتوژنیک براساس پروتکل­ های وزارت کشاورزی امریکا (USDA) تغییر یافته است.

یکی دیگر از روشهای عبور از فلات کتوژنیک، تغییر ساعت غذا خوردن است. در انواع مختلف رژیم غذایی کتو میزان کربوهیدرات مصرفی از 20 تا 50 گرم در روز متفاوت است. مطالعه دیگری روی ۲۲ ورزشکار نشان داد که پیروی از رژیم کتوژنیک، باعث افزایش چربیسوزی در یک دوره ۴ هفته ای میشود. اما مطالعه دیگری هم روی ۲۰ ورزشکار استقامتی، در شرایط پیروی از رژیم کتوژنیک انجام شد که نتیجه مشابهی داشت: پیروی از رژیم کتو به مدت ۱۲ هفته چربیسوزی در حین ورزش را افزایش داد و عملکرد ورزشکار را بهبود بخشید. اما هر رژیم غذایی کم کربوهیدراتی کتو نیست. هر کسی نمیتواند از این رژیم غذایی استفاده کند. زمانی که شما بیش از حد چاق هستید احتمالا مبتلا به عوارضی مثب دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی هم هستید به همین خاطر حتما برای پیروی از رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر پزشک پیش بروید.

می­ توان با بررسی سطح کتون ادرار از طریق نوار ادراری، مطمئن شوید تا به میزان کتوز مورد نظر خود رسیده­ اید. در ادامه 8 مورد از دستورات غذایی که میتونید از اونها برای وعده صبحانه کتوژنیک استفاده کنید، آورده شده. در کتوژنیک میزان مواد غذایی مهم نیست و میتونید وعده غذایی بیشتری مصرف کنید! البته به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک بیشتر شامل چربی است و این احتمالا توضیح میدهد که چرا چربی بیشتری در طول ورزش میسوزد. اگر نمیدانید رژیم کتو چیست صفر تا صد رژیم و راهنمای ساده برای تازهکارها را بخوانید. با این حال، در هفته ­ی اول علائم کتو فلو وجود دارد که به مرور برطرف خواهد شد. محدودیت مصرف انواع کربوهیدرات وجود دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از حبوبات در رژیم کتوژنیک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.