دولت رئیسی ادامه رو سیاست‎های غلط قبلی بوده است



صادق کوشکی، فعال اصولگرا در گفتگو با هم‌مهین درباره عملکرد دولت سیزدهم توضیحاتی داده است که در ادامه می‌خوانید:

دولت آقای رئیسی هرچند که در مقایسه با دولت آقای روحانی فعالیت و تحرک بیشتری دارد و دغدغه بیشتری برای کمک به مردم دارد، اما متاسفانه بسیاری از سیاست‌های غلط دولت‌های قبل را عملاً ادامه داده است. یعنی سیاست‌های غلط دولت‌های قبل در حوزه اقتصاد و فرهنگ متاسفانه ادامه پیدا کرده است و موجب تداوم زیان‌ها و آسیب‌های موجود در کشور شده است. یعنی بخش زیادی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز کشور، نتیجه این است که دولت آقای رئیسی همان خطا‌های دولت روحانی، دولت احمدی‌نژاد و دولت‌های قبل را ادامه داده است.

در نتیجه همین موضوع باعث شده است که جامعه در حوزه فرهنگ دارد آسیب می‌بیند؛ در حوزه اقتصاد آسیب‌های جدی می‌بیند، در حوزه مسائل اجتماعی آسیب می‌بیند. تنها عرصه‌ای که دولت آقای رئیسی از سیاست‌های غلط دولت‌های قبل فاصله گرفته است و نتایج مثبتی داشته است، ترجیح سیاست همسایگی و منطقه‌ای بر غرب‌گرایی بوده است. ترجیح دولت آقای روحانی سیاست غرب‌گرایی و نزدیکی به اروپا و آمریکا بود که سیاست اشتباهی بود و دولت آقای رئیسی تا حدودی این موضوع را تصحیح کرده و اولویت، سیاست‌های منطقه‌ای است که درست‌تر و علمی‌تر است و نتایج آن را به تدریج خواهیم دید. اما غیر از حوزه سیاست خارجی، دولت رئیسی ادامه همان روش‌ها، سیاست‌های غلط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده است که نتایج آن را می‌بینیم.

*‌در مورد وعده‌هایی که ایشان در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دادند و عملی شدن وعده‌ها آیا رئیس‌جمهور موفقی بودند؟

این را باید از خودشان بپرسید، چراکه من وعده‌ها را ندادم و باید از خود آقای رئیسی بپرسید و درباره میزان موفقیت و عدم موفقیت توضیح دهند.

*‌عملکرد وزرای ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آن نیز به همین صورت است و شامل وزرای ایشان نیز می‌شود.

*‌در یک سال پیش رو دولت چه رویکردی را در اداره کشور در پیش خواهد گرفت؟

نمی‌دانم، از خود ایشان باید پرسید. من نمی‌دانم رویکرد ایشان واقعاً چیست. اگر بگویید من چه توقعی دارم، توقع من این است که ایشان خطا‌های دولت‌های قبل را ادامه ندهند، آن‌ها را تکرار نکنند و جبران یعنی مسیر خود را در حوزه اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی از مسیر گذشته جدا کند و مسیر درستی را در پیش بگیرد.

*‌اما افرادی که در دولت ایشان انتخاب شدند، متفاوت از افرادی بودند که در دولت‌های قبلی حضور داشتند.

مهم افراد نیستند، مهم سیاست‌ها هستند.

*‌در واقع در سیاست‌گذاری داخلی ایشان رویکرد مستقل و منحصر به خود را نداشتند.

ایشان در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همان مسیری را ادامه دادند که از زمان آقای هاشمی شروع شده و تا الان ادامه پیدا کرده است. آقای رئیسی مسیر متفاوتی را نداشته‌اند و به همین خاطر در حوزه سیاست و فرهنگ و اجتماع، آسیب‌هایی که از گذشته وجود داشته ادامه پیدا کرده است.

*‌تعامل آقای رئیسی با مردم را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ایشان اذعان دارند که مردمی هستند و دولت، یک دولت مردمی است.

تجربه رفتار رؤسای قبلی را داشتیم و به نظرم ایشان با مردم مؤدب‌تر و نزدیک‌تر هستند، یعنی برخلاف رؤسای جمهور قبلی در ایشان غرور کمتری دیدم. در دیدار‌های مردمی تلاش می‌کنند به مردم احترام بیشتری بگذارند.

‌*مردم در این مدت درخواست‌ها، انتقادات و اعتراضاتی چه در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشتند. آیا فکر می‌کنید حرف مردم از سوی دولت شنیده شد؟

وقتی سیاست‌های غلط گذشته ادامه پیدا کرده است، در نتیجه مشکلات مردم نیز ادامه پیدا کرده است.



منبع