مصر: قاطعانه مخالف حمله به رفح هستیم



سامح شکری وزیر خارجه مصر به موضع گیری درباره غزه پرداخت و بر مخالفت با حمله به رفح تاکید کرد.

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که کشورش قاطعانه با هرگونه عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح که منجر به وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی ساکنان نوار غزه خواهد شد، مخالف است.

سامح شکری بیان کرد: باید آتش‌بس فوری و دائمی در غزه برقرار شده و ارسال امن و سریع کمک‌های بشردوستانه به غزه برای رفع نیاز‌های ساکنان این باریکه تضمین شود.

این در حالی است که ساعاتی قبل یک مقام ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین در گفتگو با المیادین تأکید کرد که همه تلاش‌های میانجی‌گران برای دستیابی به توافق و مبادله اسرا، به علت لجاجت و ناسازگاری رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شده است.

این مقام ارشد مقاومت افزود: هیأت رهبری مقاومت فلسطین با استناد به مواضع ملی مورد تأیید همه گروه‌های فلسطینی به قاهره رفت. مطالبات فلسطینی‌ها روشن است و بدون دستیابی به آنها، هیچ توافق یا معامله‌ای برای مبادله اسرا وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خواسته‌های فلسطینی‌ها شامل آتش‌بس فوری، خروج نظامیان اشغالگر و بازگشت آوارگان به نوار غزه و بازسازی آن، باز کردن همه گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌ها، شکستن محاصره و توافق واقعی برای مبادله اسرا است.

این مقام ارشد فلسطینی با اشاره به اینکه «تاکنون پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است»، تصریح کرد: رسانه‌های صهیونیستی برای فریب افکار عمومی خود به دروغ‌پردازی و جعل اخبار می‌پردازند و در صورت وجود هر گونه نکته جدید در مذاکرات، منابع رسمی رسانه‌ای آن را به اطلاع ملت فلسطین خواهند رساند.



منبع