مزایای قواعد رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک باعث میشود فرد سیری طولانی مدت را تجربه کند، عملکرد هورمونها را تنظیم میکند، برای سلامت و زیبایی پوست مفید است، چربیسوزی بیشتری اتفاق میافتد، بافت عضلانی بدن حفظ میشود. آرام غذا خوردن باعث میشود که زودتر احساس سیری به شما دست بدهد و میزان ترشح هورمونهای مؤثر در کاهش وزن نیز بیشتر شود. این موضوع می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که در فروش محصولات کتوزیست در نظر گرفته میشود و موجب میشود تا روند کاهش وزن به صورت کاملا طبیعی باشد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع رژیم غذایی، محصولات رژیمی و انواع تغذیه ورزشی به دیگر مقالات وبسایت بارادلند، مراجعه فرمائید!  This h᠎as be᠎en creat᠎ed with G᠎SA Conte nt G ener ator  DE​MO​!

قند بدون کالری یکی از محصولات کتوژنیک است که میتواند به عنوان جایگزین شیرینیهای معمولی در رژیم کتوژنیک استفاده شود. این نوع سریع ترین رژیم لاغری بدون تردید معایب های جدی دارد که در ادامه به طور کلی به آنها اشاره کرده ایم. آکنه دلایل مختلفی دارد و ممکن است در بعضی از افراد با رژیم و قند خون ارتباط داشته باشد. همچنین ممکن است رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کرده باشد اما به دلایل مختلفی مانند سفت و سخت بودن رژیم کتو، عوارض ناخوشایند و یا رسیدن به وزن ایدهال! محققان دانشگاه دوک متوجه شدهاند که زنان مبتلا به این سندرم که از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، سطح انسولین و تستسترون بهتری نسبت به بقیه دارند و همچنین در کنترل وزن خود بهتر هستند. ᠎Post has  been gener​ated ᠎by GSA Cont ent Ge ne​ra​to᠎r DE MO᠎!

فروشگاه ما در تهران محصولاتی با کیفیت را عرضه میکند که با کنترل دقیق و جدی همراه هستند. 25 درصد پروتئین با 75 درصد چربی را هدف قرار دهید. اما این تصور غلط رایج وجود دارد که بسیاری سعی میکنند بدن خود را با همان مقدار پروتئین – پنجاه و پنجاه – به حالت کتوز برسانند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است اما شامل پروتئین بیشتری میباشد. مقادیر زیاد پروتئین را میتوان به گلوکز تبدیل کرد. آیا باید ورزش کرد؟ یک پزشک میتواند آزمایشهای خون یا ادرار را برای تعیین اینکه آیا فرد در کتوزیس یا کتواسیدوز مبتلا میباشد، درخواست کند. رژیم کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر از بدن شما محافظت کند.

این امر، نشان دهنده آن است که شما با رعایت قواعد رژیم کتوژنیک قادر خواهید بود تا به راحتی در کمترین زمان ممکن وزن خود را پایین بیاورید! تعداد برنامه ها با توجه به ویژگی های افراد ابتدا ۳ نوع بود و سر انجام به ۵۴ تا رسید. 4 نوع مختلف از رژیم کتوژنیک وجود دارد که در آنها، درصد مصرف این سه عنصر متفاوت خواهد بود. جای نگرانی وجود ندارد. در این رژیم باید کمتر از ۴۰ درصد کالری مورد نیاز بدن از کربوهیدرات تأمین شود و فرد به جای آن میتواند از پروتئین و چربی استفاده کند. در دیگر انواع این رژیم، شما قادر هستید تا کربوهیدرات و قند لازم بدن را به صورت مساوی یا نامساوی در طول روز تقسیمبندی کنید؛ اما در رژیم TKD حتما باید آن را در مدت زمان تمرینات ورزشی مصرف نمائید.

این آردها کمترین میزان کربوهیدرات را دارا بوده و میتوانند در تهیه انواع خوراکیها، نانها و دسرها مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود، آمار اعلام شده توسط سازمان ملی سلامت، تفاوت زیادی با این مقادیر دارد و میزان مصرف کربوهیدرات برای افراد را بین 45 تا 65% مناسب میداند. شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. درک آن آسان است، و برای وفاداری به سبک زندگی کم کربوهیدرات شما حیاتی است. رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم شامل دورههایی از مصرف مجدد کربوهیدرات بیشتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز پر کربوهیدرات. پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است.

اما الان چندین روز هست که دیگه وزن کم نکردم و استاپ کرده وزنم، حتی نیم کیلو هم دیگه نیومدم پایین… آیا رژیم کتوژنیک عوارضی هم دارد؟ آیا باید ویتامینها یا مکملها را در طول رژیم مصرف کنید یا ادامه دهید؟ در این نوع رژیم، درصد کربوهیدرات قابل استفاده بسیار پایین خواهد بود؛ اما مقدار مصرف چربی باید بالا باشد. فقط 5 درصد از غذای روزانه شما باید کربوهیدرات باشد. برای دنبال کردن برنامه سیستم تغذیه، باید وعدههای غذایی از پیش بستهبندی شده این برنامه غذایی را خریداری کنید. معمولا اشخاصی که به دنبال بهبود دادن متابولیسم بدن خود هستند یا قصد دارند تا دیابت و مشکلات قند خود را کنترل کنند نیز میتوانند از این رژیم استفاده نمایند؛ اما به افراد ورزشکار و بدنساز، رژیم کتوژنیک آنچنان توصیه نمیشود؛ به ویژه اگر قصد دارند تا حجم ماهیچههای خود را افزایش دهند.

همچنین کتوژنیک برای کنترل بیماری صرع سودمند است. لذا اگر قصد گرفتن رژیم کتوژنیک جهت لاغری سریع دارید حتماً زیر نظر متخصص آن را انجام دهید و دوره خود را تا بازگشت به رژیم عادی و تثبیت وزن ادامه دهید. به استثنای کودکانی که دچار بیماری صرع هستند، رژیم گرفتن برای یک کودک سالم خطرناک است فرقی هم نمی کند که رژیم مد نظر رژیم کتوژنیک باشد یا رژیم 2:5 و یا هر نوع رژیم دیگری. چربیهای سالم چیست؟ چربیها برای عملکرد صحیح بدن شما ضروری هستند. در این حالت بدن برای بدست آوردن انرژی از چربیهای ذخیره شده استفاده میکند. به علاوه، چربیهای حیوانی غنی ترین منابع ویتامین K2 برای سلامت قلب هستند که بسیاری از افراد دچار کمبود جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک آن هستند.

سلولهای چربی برای تولید کتونها استفاده میشوند که منابع انرژی کارآمدتری نسبت به کربوهیدراتها هستند. در برخی از منابع خارجی ذکر شده است که افراد میتوانند از رژیم کتوژنیک برای برطرف نمودن و بهبود دادن مشکلات قلبی، مغزی و حتی جوشهای پوستی، در کنار دیگر روشهای دارویی و درمانی خود استفاده نمایند. همچنین میتواند به افرد مبتلا به بیماریهای قبلی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند. این عوارض از بوی بد دهان، حالت تهوع، خستگی، مه مغزی و حتی یبوست متغیر میباشد. بوی بد دهان. استون یک کتون است که تا حدودی در نفس ما دفع می شود که می تواند بوی تند شبیه به پاک کننده ناخن داشته باشد.البته معمولاً موقتی است و طولانی مدت از بین می رود.

متخصصان می گویند پروتئین بیش از حد در برنامه غذایی می تواند فضایی ایده آل برای تولید سنگ کلیه ایجاد کند. همانطور که گفته شد، در نوع استاندارد این رژیم مقدار پروتئین قابل مصرف در طول روز 20% کل مواد غذایی را شامل میشود؛ اما در نوع High-protein آن، باید این مقدار تا 35% افزایش پیدا کند. با این حال، رژیمهای کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در بسیاری از این زمینهها به دور از قطعیت است. اولین نوع آن، رژیم استاندارد کتوژنیک است که با عنوان SKD نیز شناخته میشود. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده میشود.

لازم به ذکر است که؛ دو نوع رژیم هدفمند و دورهای، جزو رژیمهای پیشرفته و حرفهای محسوب میشوند و معمولا توسط ورزشکارها و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. در این نوع رژیم به افراد توصیه میشود تا کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را بیشتر در زمانهای ورزش کردن، مصرف نمایند! برخی از نمونههای سبزیجات بدون نشاسته و کم کربوهیدرات عبارتند از: زیتون سیاه، کلم بنفش، مارچوبه، کلم بروکسل، کرفس و فلفل قرمز. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بالا است. این نوع مکمل ها با شکستن چربی ها و پروتئین ها به بهبود گوارش شما کمک شایانی می کند.

همین امر سبب میشود تا وزن افراد کاهش پیدا کند. رژیم کتوژنیک یکی از رژیمهای لاغری سریع است که در سالهای اخیر بسیار ترند شده و انصافا نیز تاثیر خوبی روی کاهش وزن گذاشته است. نکتهای که در رابطه با رژیم کتوژنیک باید به یاد داشته باشید، این است که؛ این رژیم در واقع یک رژیم کوتاه مدت و موقتی است که هدف اصلی آن، کاهش وزن و لاغر شدن شما میباشد و تمرکز کمتری بر حفظ سلامتی دارد. اما اشتباه نکنید، کربوهیدراتهای میوهها قطعاً میتوانند در حین تلاش برای حفظ کتوز به شما نفوذ کنند. زیرا توده عضلانی را در طول کاهش وزن حفظ می کند و سطح انرژی را بهبود می بخشد. در عوض، در اوایل قرن بیستم ایجاد شد که به کودکان دارای صرع کمک کند تا حملههای خود را کنترل نمایند.

رژیمهای غذایی خوشطعمتر اما مرتبط، مانند MAD، ممکن است تاثیر مشابهی با KD کلاسیک در کنترل تشنج داشته باشند، اما میتوانند با عوارض جانبی کمتری همراه باشد. رژیم کتوژنیک ممکن است فواید زیادی برای سلامتی به خصوص در مورد بیماری های متابولیک، عصبی یا مرتبط با انسولین داشته باشد. آنقدری مورد استقبال بوده که برخی از شرکتها و رستورانها حتی اکنون گزینههای غذای کتو دوست یا کتو پسند را به منوهای خود اضافه کرده اند. حواستان باشد که دنبالکردن تازههای دنیای علم تغذیه مفید است اما نباید کورکورانه از رژیمهای روز استقبال کنید. به علاوه، رژیم کتوژنیک به طور قابل توجهی بهتر از رژیمهای کم چربی از سلامت قلب حمایت میکند.